Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tulee kaikki laskut paperisina, olenko ainoa?

Vierailija
01.02.2023 |

En tykkää e-laskuista. Mikä niissä on niin hyvää?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laskut e-laskuina. Ne hoituu automaattisesti, eikä tarvitse miettiä ja maksella niitä erikseen. En oikeestaan edes tiedä mitä laskuja sieltä menee kun en ole vuoteen katsonut.

Vierailija
82/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Mulle tulee yksi säännöllinen kuukausittainen lasku vielä paperisena, no YTK:n jäsenmaksut tulee kanssa mutta se on kerran vuodessa. Muut on e-laskuna tai sähköpostilaskuna. Olen kumminkin valinnut, että mitään ei mene automaattisesti, vaan haluan katsoa sen e-laskunkin ja hyväksyä sen manuaalisesti.

Minulla juuri täsmälleen sama tilanne. YTK:ta myöten.

YTK:n laskunkin saa e-laskuna.

Ja jos hakee säästöä niin kannattaa selvittää, pystyykö liittymään YTK:ta edullisempaan kassaan. Moni liittyy YTK:hon vaikka oman alan kassan jäsenmaksu olisi vain 40-65 e vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskut e-laskuina. Ne hoituu automaattisesti, eikä tarvitse miettiä ja maksella niitä erikseen. En oikeestaan edes tiedä mitä laskuja sieltä menee kun en ole vuoteen katsonut.

Ehkä joskus kannattaisi katsoa. Laskuissa voi olla virheitä, tai esim. puhelinoperaattori saattaa tietämättäsi veloittaa sinua jostain sellaisesta lisäpalvelusta mitä et tarvitse tai käytä.

Vierailija
84/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä e-laskussa on hyvää? No ainakin on vaivatonta, ei tarvitse koskaan ns. maksaa laskua kun kaikki hoituu automaattisesti, säästää paperissa, ja samalla arkistoituu laskut. En keksi mitään huonoa.

Vierailija
85/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlaskusta rupesivat pyytään maksua. Vaihdoin e-laskuun. Aloittaja kysyy mikä siinä on helppoa. No kuule kaikki. Lasku tulee sun verkkopankkiin ja sää vaan klikkailet pari kertaa ja lasku on maksettu. Ei tarvitse mitään näpytellä.

Vierailija
86/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlaskusta rupesivat pyytään maksua. Vaihdoin e-laskuun. Aloittaja kysyy mikä siinä on helppoa. No kuule kaikki. Lasku tulee sun verkkopankkiin ja sää vaan klikkailet pari kertaa ja lasku on maksettu. Ei tarvitse mitään näpytellä.

Eikä tarvitse edes klikkailla kun laittaa automaattisen hyväksynnän.

Vierailija
87/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua luin eikä kukaan ollut vielä maininnut erästä tärkeää pointtia. E-laskun saa ajoissa. Paperinen saattoi tulla pahimmillaan eräpäivänä, kun posti ei kulje kovin nopeaan.

Inhoan kaikkea ylimääräistä jätettä, niinpä en halua kirjeitä enkä tietosuojajätteitä, millaisiksi laskut luen.

Vierailija
88/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.

Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.

Millaisia ovat sellaiset laskut, joiden maksamisesta voi päättää itse?

Maksan yleensä kaikki laskut kuukauden 1. päivänä yhdellä kirjautumisella verkkopankkiin. Maksoin kaikki mahdolliset helmikuun laskut eilen kuten yhtiövastikkeen ja nettiliittymän.

Olen kuullut tästä tyylistä muiltakin. Eli vaikka laskun eräpäivä olisi 20. päivä kuluvaa kuuta, maksat sen vasta seuraavan kuun ensimmäinen päivä?

Ei, vaan pyrin maksamaan kaikki saatavilla olevat laskut yhdellä kertaa. Vaikka eräpäivä olisi vasta helmikuun 20. päivänä, maksaisin sen helmikuun 1. päivänä muiden laskujen kanssa jos se olisi mahdollista.

Mikä tässä on niin erinimaista? Onko pankin sivuilla käyminen jotenkin haastavaa vai mitä en nyt ymmärrä?

Vierailija
89/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän voi myös määrittää itselleen jonkun hyväksyntärajan eli että esimerkiksi maksimissaan viiden kympin laskut menevät automaattisesti maksatukseen ja sitä isommat täytyy käydä hyväksymässä erikseen.

Vierailija
90/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.

Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.

Millaisia ovat sellaiset laskut, joiden maksamisesta voi päättää itse?

Maksan yleensä kaikki laskut kuukauden 1. päivänä yhdellä kirjautumisella verkkopankkiin. Maksoin kaikki mahdolliset helmikuun laskut eilen kuten yhtiövastikkeen ja nettiliittymän.

Eli vaihdat siis eräpäivän siihen 1. päivään vaikka se olisi laskun mukaan myöhemmin?

Vierailija
91/93 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
92/93 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.