Minulle tulee kaikki laskut paperisina, olenko ainoa?
En tykkää e-laskuista. Mikä niissä on niin hyvää?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle kysymys: mikä niissä e-laskuissa on niin ikävää? Mitä kautta maksat laskusi?
Ajatus siitä, että nettipankkiin tulee automaattisesti jotain laskuja tuntuu ahdistavalta. Tää ahdistus taitaa olla se ainoa syy. Kun lasku tulee paperisena, prosessoin/tiedostan laskun paremmin. Laitan maksuun eräpäivänä. Maksan laskut mobiilipankissa.
-ap
Olet ehkä luonut verkkopankista jonkinlaisen mörön ja mietit mitä kamalaa saattaisi tapahtua, jos sinne ilmestyy jokin lasku. :) Sinulle ei varmaankaan tule myöskään palkkalaskelmaa verkkopalkkana?
Meillä esimerkiksi ei saa palkkalaskelmaa muuta kuin omapostiin, siis täytyy olla hyvä perustelu jos sen haluaa etanapostissa.
Ap:n mielestä siis Suomen yli 5 miljoonan väestössä olisi mahdollista ylläpitää paperilaskujärjestelmää vain yhden ihmisen takia! Nyt vähän perusteluja, ap. Kerro miten tällainen järjestelmä voisi olla kannattava yrityksille, kunnille ja valtiolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle kysymys: mikä niissä e-laskuissa on niin ikävää? Mitä kautta maksat laskusi?
Ajatus siitä, että nettipankkiin tulee automaattisesti jotain laskuja tuntuu ahdistavalta. Tää ahdistus taitaa olla se ainoa syy. Kun lasku tulee paperisena, prosessoin/tiedostan laskun paremmin. Laitan maksuun eräpäivänä. Maksan laskut mobiilipankissa.
-ap
Olet ehkä luonut verkkopankista jonkinlaisen mörön ja mietit mitä kamalaa saattaisi tapahtua, jos sinne ilmestyy jokin lasku. :) Sinulle ei varmaankaan tule myöskään palkkalaskelmaa verkkopalkkana?
Ei tietenkään!
-ap
Mitä jos vaihdat työpaikkaa ja uudessa paikassa onkin verkkopalkka käytössä? Se alkaa olla aika yleistä jo. Kehitys kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Meillä esimerkiksi ei saa palkkalaskelmaa muuta kuin omapostiin, siis täytyy olla hyvä perustelu jos sen haluaa etanapostissa.
Meillä taas se tuli paperiversioista luopumisen jälkeen sähköpostina, sitten verkkopankkiin ja nyt vuoden vaihteesta alkaen työajankirjaussovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä voi tulla tulee paperisena. Jos ei saa paperina, niin sähköpostiin.
Niin, se vaan on surkeata, että lähes firmat perivät 2,90 euroa, paperilaskuista.
Tai vähintään 2 euroa.
Meille tulee esimerkikisi vielä ihan paperilehtiä, kuten oman maakunnan sanomalehti, Hesari.
sekä aikakausilehtiä, että lapsille oma lehti.
Lisäksi siihen muut laskut päälle. Jo pelkästään noiden paperilaskuihin, menisi monta kymppiä vuodessa.
Kaikki laskut tulevat meillä e-laskuina, suoraan verkkopankkiin.
Ja suoraveloituksella.
Näin ei unohdu mikään laskuun koskaan maksamatta.
Ja miten te muka saatte netin suoratoisto tarjoajilta, paperilaskun: Netflix, HBO, C-more jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hassu logiikka. Eihän niitä laskuja ole pakko automaattisesti maksaa, vaan voit hyväksyä ne koska haluat. Ihan kuin paperilaskussa.
Mitä prosessointia laskussa on?
Mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään ainoa lasku, joka itselleni tulee on kännykkälasku. Aikaisemmin tuli kyllä sähköpostiin, mutta kun ainoa asia, johon oikeastaan tarvitsin sähköpostia oli tuo laskun lähetys niin tilasin tuon laskun postitse, vaikka siis maksaakin. Näin vain on helpompaa ja sähköpostiakaan en tarvitse mihinkään. Jossain vaiheessa varmaan sulkeutuu kun sitä ei ole käytetty. Sitten kun määräaikainen kännykkäsopimukseni päättyy suljen koko liittymän ja otan prepaidin niin ei tule laskuja ollenkaan. Itselläni ei myöskään ole verkkopankkitunnuksia, joten automaatilla käyn tuon maksamassa.
Ai, entä sähkölasku?
Asunnon vastike tai vuokra?
Kotivakuutus?
Palovakuutus?
Henkivakuutus?
Tietenkin eri asia, jos vanhempasi nuo hoitaa ja maksaa.
Mutta silloin olet sairas tai mt-tapaus, joka ei kykene itse hoitamaan asioitaan, vasn on holhouksessa eli, edunvalvonnassa.
Miten teillä on varaa maksaa paperilaskuista? Ettekö mieluummin käyttäisi ne kympit tai sataset vuodessa johonkin järkevämpään?
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on varaa maksaa paperilaskuista? Ettekö mieluummin käyttäisi ne kympit tai sataset vuodessa johonkin järkevämpään?
Ei mulla oo yhdessäkään paperilaskussa tuota laskutuslisää??
Kaikki tulee paperilaskuina.. Tietokonettakaan ei ole. Siirrän osoitteen mökille jossa olen puoli vuotta kerrallaan ja käyn kirjastossa maksamassa eläkepäivänä laskut. Siksi on paperisena että tiedän paljonko on tilillä, mitä lääkkeitä ja ruokaa voin ostaa. Joka kuukausi pitää laskea menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo yhdessäkään paperilaskussa tuota laskutuslisää??
Oletko ihan varma? Esimerkiksi kännyoperaattorit alkoivat laskuttaa paperisesta laskusta jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.
Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.
Millaisia ovat sellaiset laskut, joiden maksamisesta voi päättää itse?
Maksan yleensä kaikki laskut kuukauden 1. päivänä yhdellä kirjautumisella verkkopankkiin. Maksoin kaikki mahdolliset helmikuun laskut eilen kuten yhtiövastikkeen ja nettiliittymän.
" Mulle tulee yksi säännöllinen kuukausittainen lasku vielä paperisena, no YTK:n jäsenmaksut tulee kanssa mutta se on kerran vuodessa. Muut on e-laskuna tai sähköpostilaskuna. Olen kumminkin valinnut, että mitään ei mene automaattisesti, vaan haluan katsoa sen e-laskunkin ja hyväksyä sen manuaalisesti.[/quote]
Minulla juuri täsmälleen sama tilanne. YTK:ta myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.
Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.
Maksan yleensä kaikki laskut kuukauden 1. päivänä yhdellä kirjautumisella verkkopankkiin. Maksoin kaikki mahdolliset helmikuun laskut eilen kuten yhtiövastikkeen ja nettiliittymän.
Olen kuullut tästä tyylistä muiltakin. Eli vaikka laskun eräpäivä olisi 20. päivä kuluvaa kuuta, maksat sen vasta seuraavan kuun ensimmäinen päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pakko nekin maksaa on. Omituinen logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin voisi määrittää nettipankissa. Ja monessa laskussa ei ole riittävän pitkää eräpäivää tuollaiseen.
En vain ymmärrä miksi asiat pitää tehdä noin vaikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin voisi määrittää nettipankissa. Ja monessa laskussa ei ole riittävän pitkää eräpäivää tuollaiseen.
En vain ymmärrä miksi asiat pitää tehdä noin vaikeasti.
Niin, mullakin menee kaikki suoraan eräpäivänä maksuun, eikä tarvitse hyväksyntää erikseen. Visalaskun kyll tarkistan ennenkuin menee maksuun ja joskus äidin apteekkilaskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tästä tyylistä muiltakin. Eli vaikka laskun eräpäivä olisi 20. päivä kuluvaa kuuta, maksat sen vasta seuraavan kuun ensimmäinen päivä?
Ei, vaan pyrin maksamaan kaikki saatavilla olevat laskut yhdellä kertaa. Vaikka eräpäivä olisi vasta helmikuun 20. päivänä, maksaisin sen helmikuun 1. päivänä muiden laskujen kanssa jos se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
" Mulle tulee yksi säännöllinen kuukausittainen lasku vielä paperisena, no YTK:n jäsenmaksut tulee kanssa mutta se on kerran vuodessa. Muut on e-laskuna tai sähköpostilaskuna. Olen kumminkin valinnut, että mitään ei mene automaattisesti, vaan haluan katsoa sen e-laskunkin ja hyväksyä sen manuaalisesti.
Minulla juuri täsmälleen sama tilanne. YTK:ta myöten.
YTK:n laskunkin saa e-laskuna.
Ei tietenkään!
-ap