Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tulee kaikki laskut paperisina, olenko ainoa?

Vierailija
01.02.2023 |

En tykkää e-laskuista. Mikä niissä on niin hyvää?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki säännölliset laskut e-laskuina. Helppoa ja kätevää! 

Mikä siinä on helppoa ja kätevää?

-ap

Menen verkkopankkiin puhelimella tai tietokoneella, jos olen laittanut manuaalisesti hyväksyttäviksi. Jos en, menevät automaattisesti maksuun. Kerropa, miten sinä maksat paperilaskusi.

Vierailija
22/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.

Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.

Ethän sä sitä enää siinä vaiheessa voi päättää, johan ne rahat on tuhlattu. Vai mitä tarkoitat että voit itse päättää maksatko laskun vai et?

Niinpä. Ihan kuin laskun saadessaan voisi aina miettiä maksaisikohan sen vai ei. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsetteko laskun paperisena myös silloin, jos siitä joutuu erikseen maksamaan?

Vierailija
24/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki säännölliset laskut e-laskuina. Helppoa ja kätevää! 

Mikä siinä on helppoa ja kätevää?

-ap

Se, että kaikki laskun tiedot ovat valmiina verkkopankissa. Lasku on myös näkyvillä heti, eikä sen saaminen ole postin varassa, ei tule koskaan karhuja siksi että varsinainen lasku on kadonnut matkalla.

eri

Vierailija
25/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tule mitään laskuja paperisena. Verottajan asiat tulee sähköisenä. 

On niin paljon helpompi hoitaa asiat sähköisesti ja mielellään automaattisesti. Muistan kyllä ajan, kun piti näpytellä tilinumerot ja viitteet erikseen. Siinä sitä riittikin hommaa.

Vierailija
26/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuissa on hyvää se, että ne voi laittaa maksuun automaattisesti, jolloin niitä ei tarvitse miettiä.

Minulle kaikki laskut tulevat sähköpostiin PDF-liitteinä. Kyllä minä haluan itse päättää mihin ne rahat menevät enkä koe sitä isona vaivana.

Siis se päätöshän tehdään sillä hetkellä kun joku hyödyke hankitaan, ei siinä laskutusvaiheessa voi enää jäädä miettimään, että maksanko vaiko enkö? 

Vierailija
27/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Itse vihaan sitä mainosten tulvaa sähköpostiin jos antaa yritykselle luvan sähköiseen laskutukseen

Vierailija
28/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin saita, etten haluaisi maksaa ekstraa kaikista niistä laskuista, joita ei paperisena edes saa ilman lisämaksua.

Vierailija
29/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ovat sellaiset laskut, joiden maksamisesta voi päättää itse?

Vierailija
30/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ,

95 vuotiaalle tädilleni tulee myös paperilaskut ja jaksaa valittaa kuinka paljon hän joutuu maksamaan palvelumaksua siitä hyvästä .

Olikohan 3- 5 euroa per lasku.

95v. tätisi laitaa pankkii laskunsa suoramaksuna.ei menen kuluja jos vaihtaa S-pankkin.

MUTTA monet firmat laskuttaa muutaman euron pelkästään siitä paperilaskun lähettämisestä.

Vierailija
31/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoito laskut tulevat paperilaskuina muut tulevat suoraan nettipankkiin.

Vierailija
32/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-laskut on nyt. Mutta voi olla että tulevaisuudessa joudun ottamaan osan myös paperisina, koska tulostaminen välillä konstikasta, jos koneeseen tulee joku vika. Ellei niitä saa skannattua puhelimella helposti.

Miksi ihmeessä lasku pitäisi tulostaa? 

Vierailija
33/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Itse vihaan sitä mainosten tulvaa sähköpostiin jos antaa yritykselle luvan sähköiseen laskutukseen

Onpas kummaa. Ei mulle tule mitään mainosten tulvaa e-laskujen vuoksi.

Vierailija
34/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsetteko laskun paperisena myös silloin, jos siitä joutuu erikseen maksamaan?

Nykyaikana on pakko matalapalkka alalla kun elää pitää vaikka kuinka hinnat nousee aivan järkyttävästi että yritykset pääsee takomaan ennätys tuloksia. Ei yrityksiä kiinnosta ihmisten eläminen vaan raha on tärkein. Niin kuin OP:lta on minulle useasti sanottu "kyllä sinun pitää ymmärtää että pankin on aina saatava rahat vaikka se tarkoittaakin että sinulla ei riitä rahaa ruokaan"

Vierailija
35/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Ja jos sattuisinkin ykskaks kuolla kupsahtamaan, ei jälkeeni jääville ainakaan tule ylimääräisiä ongelmia selvittää esim. mitkä laskut kenties ovat e-laskuja ja mitkä suoraveloituksia kun kaikki tulee paperisena.

https://ehautaus.fi/kuolinpesan-pankkiasiointi/

Vierailija
36/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana on pakko matalapalkka alalla kun elää pitää vaikka kuinka hinnat nousee aivan järkyttävästi että yritykset pääsee takomaan ennätys tuloksia. Ei yrityksiä kiinnosta ihmisten eläminen vaan raha on tärkein. Niin kuin OP:lta on minulle useasti sanottu "kyllä sinun pitää ymmärtää että pankin on aina saatava rahat vaikka se tarkoittaakin että sinulla ei riitä rahaa ruokaan"

??

Ja vastaus kysymykseen on... ??

Vierailija
37/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle kysymys: mikä niissä e-laskuissa on niin ikävää? Mitä kautta maksat laskusi?

Vierailija
38/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla fakturor från Finland kommer som e-post eller på papper då Finland igen en gång har en nationell lösning utan kapacitet att skicka e-fakturor utanför landet.

Vierailija
39/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. En tiedä montako sataa euroa maksaa vuodessa laskutuslisää (=täysin turhaa), kun melkein kaikissa on 4,90 / lasku.

Jonkun sortin autisti lienee, kun on pakko saada laskut mapitettua. Mitä sit jos yhtäkkiä tulee tarve katsoa puhelinlaskua syyskuulta 2012? Löytyy kyllä.

Mulla menee kaikki mahdollinen suoraan nettipankkiin hyväksyttäväksi.

Vierailija
40/93 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Ja jos sattuisinkin ykskaks kuolla kupsahtamaan, ei jälkeeni jääville ainakaan tule ylimääräisiä ongelmia selvittää esim. mitkä laskut kenties ovat e-laskuja ja mitkä suoraveloituksia kun kaikki tulee paperisena.

https://ehautaus.fi/kuolinpesan-pankkiasiointi/

Vielä vaikeampaa, kun sattuu tipahtelemaan laskuja yksi kerrallaan. Kyllä nuo sähköisen laskun tiedot saa pankista.