Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni kiista perheen kasvis/lihansyönnistä, kun lapsi päätti alkaa kasvissyöjäksi. Kuka tekee ruoat?

Vierailija
01.02.2023 |

Lyhykäisesti tilanne on se, että lapsi haluaa ryhtyä kasvissyöjäksi. Tämä ok. Mitä luultavimmin ryhdyn myös itse, koska en liiemmin välitä lihasta. Eli tällöin meillä on kaksi kasvissyöjää perheessä jatkossa. Mutta mies ei aio ryhtyä, hän ei tykkää kasviksista paljoa muutenkaan, jotain kurkkua ja tomaattia syö vain. Ja haluaa, että ruokana on aina jotain liharuokaa tai kanaruokaa vaikka lihamakaronilaatikkoa, lasagnea, kanapastaa, lihamureketta ja perunoita tms.

Nyt on pieni kiista siitä, että kuka tekee perheen ruoat, kun jatkossa mies ei aio syödä minun ja lapsen kasvisruokia ja me taas emme hänen liharuokia. Sanokaa kaikille osapuolille reilu ratkaisu tähän.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ruokaa syödään, mitä on tehty. Meillä ei nirsoilla.

Nuin on jämpti. Sitä paitsi Ahrikassa nähdään nälkää eli syöppä laatanen tyhjäksi

Vierailija
62/67 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja on kasvisruokaa. Sillähän se mies elää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli lähtöoletus, että nainen tekee miehenkin ruuat. Se ei ole geeneissä. Mies voi yhtä hyvin tehdä ruokaa. Jopa niille perheenjäsenille. Jos se käy liikaa hänen luonnolleen, tekee sitten vain itselleen. Hänhän voi itse paistaa sitä lihaa ja lisätä sitä siihen kasvisruokaan itselleen, ja voitte syödä yhdessä.

Vierailija
64/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä soijarouhetta jauhelihan tilalla, äijä ei huomaa mitään.

Tämä. Toimi meillä. Ihan älytöntä on tuo sekasyöjien vouhkaaminen joskus, ja lopulta ne ei edes huomaa eroa. Joo niin paljon just sitä lihaa kaipaa ja tarvii. Niin paljon ettei edes tajunnut että tässä ruoassa ei ollut lihaa ollenkaan. 

Ja jos ei kelpaa niin jokainen tekee omat, tottakai sekin käy. 

Tästä on jotain 15v aikaa kun puhuin kaverille soijasta...joo joo ukko ei syö,sanoi. Kokeile, paista osa jauhelihaa, osa soijaa....nyt on sen 15v tehnyt niin ja ukko huokailee kun on niin hyvää! :D

Minusta nää on outoja: minä maistan sen soijan heti, vaikka miten olisi mausteita yli suositeltujen annosten. Jo suuntuntuma on erilainen. Eihän kasvissyöjätkään sano, että ei erota soijaa jauhelihasta.

Mut kun ne lihan syöjät on niin tyhmiä meihin vegaaneihin verratuuna1q! Ei ne ees tajuu mitä ne syö niinq. 

Vierailija
65/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka tekee ruokaa tekee kaikille

Näin meilläkin. Perheessämme on useampi erilainen ruokavalio (1 x gluteeniton, 1 x maidoton, 2 x kala-kasvis, 1 x kasvis), joten kaikille sopivan ruoan tekeminen vaatii vähän kikkailua. Helpompaa niin, etteivät kaikki häärää keittiössä vaan se, joka on kokkausvuorossa, huolehtii kaikista ruokavalioista.

Vierailija
66/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki sen ikäisiä, että itsellinen ruuanlaitto sujuu. Jos kokataan yhdessä, niin samasta ruokalajista saa hyvin molemmat versiot. Uuniin lihapullavuoka - samat perusaineet molempiin astioihin, toiseen lihapullia, toiseen kasvis. Peruskastikkeet tehdään aina kaurakermasta, lihansyöjille jauhelihaa, kasvisyöjille nyhtökauraa. Käytämme myös paljon Air Fryeriä, ensin kasvikset ja lihansyöjät valmistaa kanafileet sen jälkeen, valmistuvat nopeasti ilman turhaa odottelua, eikä muu ruoka ehdi jäähtyä.

Vierailija
67/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli sama tilanne, mutta sillä erolla, että me rakastamme toisiamme. Jos teen soijakastiketta, toisessa pannussa muhii jauhelihakastike. Jos teen nakkikeittoa, siinä vaiheessa kun nakit lisätään, jaetaan keitto kahtia, toiseen lisätään kadvisnakit, toiseen lihanakit jne. Ei ole vaikeaa, eikä erityisen työlästäkään. Kumpikin laittaa omalla vuorollaan molemmat ruuat.

Meillä hyvin pitkälle myös näin. Itse olen kasvissyöjä (maitotuotteet ja kananmuna ok) ja mies on sekasyöjä. Mies tekee meillä pääasiallisesti ruuan ja meillä toimitaan juurikin noin, että pohja on sama ja sitten liha- ja kasvisversiot erikseen.