Jatkuva räkytys työttömistä
Alkaa mennä kuppi nurin näistä aloituksista. Eikö joillakin ole tosiaankaan elämässään suurempia murheita kuin miettiä miten työtön elää? Ja miksi se vain makaa kotona ja ryyppää? Työttömät eivät ole yhtä suurta ihmismassaa, johon sopii vain yksi tietty stereotypia. Tietääkö idiootti mitä stereotypia tarkoittaa? Se opetettiin minulle psykan tunnilla. Ja mielestäni monen muunkin pitäisi mennä opiskelemaan koulun penkille psykologiaa, ja jotakin ihmisluonteesta, ettei tarvitsisi olla niin TYHMÄ. Valitettavasti moni kansanedustajakin sortuu älyttömyyksiin ja lapsellisiin yleistyksiin.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on peräsimestä käydä töissä kun tuotto menee verojen muodossa työttömien ja ulkolaisten elättämiseen.
Työttömiä on ollut aina ja niitä "elätetty" kukin vuorollaan. Tuskin se sinun hyvinvointi on kiinni työttömistä. Suomen työttömyys johtuu yleisestä heikosta työllisyys tilanteesta euroopassa. Työ matkaa kiinaan kiihtyvällä tahdilla ja täällä laitetaan ovia säppiin. Näin kävi myös itselle. Oli firma mutta loppu asiakkaat.
Sama juttu, mutta minun firmani työt veivät vuokratyöfirmat. Ne eivät palkkaa entistä yrittäjää. Ikää on liikaa alan vaihtamiseen, joten olen lopun ikääni työttömänä. Vihaan työttömänä eli rahattomana olemista. Tämä tappaa hitaasti ja kivuliaasti.
Kirjoitin yllä olevan kolme tuntia sitten. Kuluneen ajan käytin kahden työpaikkahakemuksen kirjoittamiseen. Luulisi, että satojen hakemusten jälkeen olisi jo rutiinia, mutta hakulomakkeen kohta "Miksi haet tähän tehtävään?" on aina yhtä työlästä ja ahdistavaa täyttää.
"Haen tähän tehtävään, koska haluan saada palkkaa eli määrätä itse omista asioistani ja päästä eroon loppumattomasta pennosten laskemisesta ja siitä, että jokaisen tarve-esineen ostamisen kohdalla joudun miettimään sitä, mistä ruoasta minun on vastaavasti tingittävä. Haluan kerryttää eläkettä, jotta en joutuisi elämään vanhuuttani vieläkin tiukemmalla kuin työmarkkinatuella nyt."
En kirjoittanut noin, mutta on vaikeaa keksiä mitään, mikä ei automaattisesti kääntyisi turhautuneeksi sarkasmiksi. Mitä positiivisemmin yritän, sitä naurettavammalta näytän. Mutta ehkäpä karsinnat hoitaa kone, eikä minun tarvitse hävetä edes ajatuksen tasolla sitä, että rekrytoija hymähtelee epätoivolleni ja pyyhkäisee anomukseni koneeltaan virtuaaliseen jätepaperikoriin.
Aalto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömät ketuttaa joitaki niin ole hyvä vaan ja kokeile mitä se on. Ja jälleen pitää muistuttaa siitä, että työttömiä on monista eri syistä. Ihminen on tekevä luonnonkappale, ei se laiskottele, jokainen tekee jotakin, omien voimarajojen puitteissa.
Jo monen vuoden ajan työttömän arkea erilaisilla kursseilla on ollut "piilotyöpaikkojen" etsiminen. Itseä myydään niin, ettei työnantajan tarvitse maksaa palkkaa, saa puoleksi vuodeksi ilmaista korkeakoulutettua työvoimaa.
Eikä sittenkään tärppää. Tätä ei kannata kokeilla.
Näin on ,olen joutunut siihen oravanpyörään. Muutama vuosi vielä niin eläkkeelle, mutta ikuisuudelta sekin aika tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi työttömän pitää juoda kotona viinaa tai muitakaan alkoholituotteita?
Miksi osa lottovoittajista istuu aamusta iltaan lähibaarissa ja juo kaljaa?
...ja nukkuu pitkään ja elää siis kuin työtön, eli missä ero?
Mä olen työtön enkä nuku pitkään. Kello soi joka ikinen aamu klo 6.
Minäkin olen työtön. Herään joka ikinen aamu kuuden maissa aamulla ilman kelloakin. Sitä se kolmenkymmenen vuoden työkokemus teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi työttömän pitää juoda kotona viinaa tai muitakaan alkoholituotteita?
Miksi osa lottovoittajista istuu aamusta iltaan lähibaarissa ja juo kaljaa?
...ja nukkuu pitkään ja elää siis kuin työtön, eli missä ero?
Mä olen työtön enkä nuku pitkään. Kello soi joka ikinen aamu klo 6.
Minäkin olen työtön. Herään joka ikinen aamu kuuden maissa aamulla ilman kelloakin. Sitä se kolmenkymmenen vuoden työkokemus teettää.
No mulla on kello soimassa vaikka olin 25v töissä.
Vierailija kirjoitti:
Se on peräsimestä käydä töissä kun tuotto menee verojen muodossa työttömien ja ulkolaisten elättämiseen.
Maksaisit siltikin ne samat verot vaikkei olisi yhtään työtöntä. Kaikilta menee verot. Yks kaks voi olla kuka tahansa työtön.
Jos työ kyrsii niin ei se ole työttömien vika. Kukaan työssäkäyvä ei ole korvaamaton jotenka voi jäädä vapaasti kokeilemaan työttömänä oloa antaen työpaikkansa välillä jollekkin toiselle.
Juu, kyllä tämä ulina on tuttua kuultavaa, sinä "työtön" elät -m i n u n- verorahoilla! Kertakaikkiaan, menisivät opiskeleeman uudelleen veropolitiikkaa, ei jaksais olla aina vääntämässä rautalangasta näille niin fiksuille työssäkäyville yliihmisille tätäkin asiaa.
Onkohan kenelläkään todellisuudessa käsitys, että työttömän elämä olisi jotenkin ihanaa, vapaata ja auvoista. Työttömyys on paskaa, johon hyvin harva vapaaehtoisesti suostuu. Tai toisaalta vaatimuksena on tyytyä töihin joissa ei tarvitse osaamista ja etenemis- ja kehittymismahdollisuudet ovat nollatasolla eikä edes palkka kompensoi työn sisällöttömyyttä ja merkityksettömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No jos yhtään lohduttaa, niin elätät omistajia, sijoittajia ja muita syöpäläisiä vielä reilummalla summalla.
kuule, kuppi voi mennä nurin muiltakin siinä vaiheessa kun lietsot perusteetonta vihaa kansanryhmää vastaan, typeryyksilläsi. kertoo paljon luuloihin perustuvasta osaamattomuudesta. vakea kuvitellä miten soikea nokkija kustannuspaikalla tuollainen on. jyvä hukassa?
lienet täystyperys?
Niin söpöä kun työttömät kerääntyvät aina näihin ketjuihin todistelemaan kunnollisuuttaan. Lopettakaa.
Itsellä ei ole tarvetta todistella kunnollisuuttani kenellekään.
organisaation osaaminen on muutakin kuin kustannushysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on vaikea käsittää työttömyyttä, jos eivät ole sitä itse kokeneet.
Olin 4v työtön ja päihdeongelmainen. Kävin tälläkin palstalla valehtelemassa sitä samaa kun te muutkin työttömät, että töitä ei ole ja jos on niin se ei kelpaa syystä x.
Tiedän todella hyvin mitä työttömän elämä on suomessa. Se on äärimmäisen helppoa, kun rahaa tulee todella paljon, vuokrat maksetaan, sähkölaskut maksetaan. Se on liian helppoa, se ei kannusta tekemään töitä.
Syitä on monia, ei pelkästään laiskuus. Mm huonot palkat, mutta sitä en niele kun täällä aina on mitä ihmeellisimpiä syitä miksi työpaikkaa ei oteta vastaan.. esim "miksi menisin tehtaaseen töihin kun siellä on riski että käsi irtoaa".
Se, että sinä olet täällä käynyt kirjoittelemassa päihdeongelmaisena joskus valehtelemassa ei tarkoita että kaikki muut tänne kirjoittelevat olisivat kaltaisiasi. Taitaa olla se päihteiden liikakäyttö tehnyt tehtävänsä aivoissasi jos näin todella luulet.
muutat varmaan asennettasi mikäli 2x12min päärynäpallo keikkuu kn sinä ryystät jotain ja (j)oriset joutavia.
tyhmän ja sokean nokkijan kanssa artikulointi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän kyllä että työssäkäyvillä menee hermot työttömien, vaikka itse kuulun vaihteeksi työttömiin. Itselläkin on vaikea uskoa että Suomessa on iso joukko ihmisiä jotka eivät ole tehneet mitään 10-20 vuoteen itsensä eteen. Kyllä ihmisen on osallistuttava yhteiskunnan pyörittämiseen eikä vain nostaa tukia. Tämä joukko ei tee yhtään mitään eivät edes kuntouttavassa työtoiminnassa käy, eivät palkkatuella eivät kouluttaudu eivät tee mitään, ja kuvittelevat että heistä olisi siltä istumalta tekemään koko päivä töitä hyvällä palkalla.
Kuntouttava työtoiminta on vitsi, jolla ei ole työllistymiseen ainakaan positiivista vaikutusta. Lisäksi mitä hyötyä olisi laittaa työhaluinen ja kykyinen leikkimään seuraleikkejä tai pussittamaan ruuveja päihdeongelmaisten ja työelämästä vuosia poissa olleiden joukkoon. Ei siinä ainakaan verkostoidu, saatika kehitä työllistymisen kannalta olleellisia taitoja tai osaamista. Ainoastaan tylsistyy ja turtuu ja menettää viimeisenkin toivon työllistymisestä.
Miksi ei voi olla niin, että jokaiselle ihmiselle osoitetaan työpaikka minne mennä? Kyseinen ihminen eikä työnantaja voi kumpikaan valittaa päätöksestä. Jos ei mene työpaikalle tai työnantaja yrittää estää työpaikalle saapumisen, rangaistaan, eikä mitenkään lievällä kädellä. Näin, täystyöllisyys saavutettu.
Suomessa on ilmaistöitä ja osa-aikatöitä kuten wolt annosten kuskausta . Oikeita palkkatöitä ei ole . Rakennusalallakin on hurjat määrät ammattimiehiä työttömänä koska työnantaja valitsee mieluummin halpatyöntekijän . Sama juttu ravintoloissa . Tarvetta olisi ilmaistyölle ja työharjoittelijoille mutta palkkaa pyytävälle ammattilaiselle ei .
tyhmä näkee kuplassaan muun harmaana massana, mutta kun kupla terävällä neulalla poksahtaa,tulee poru.
sitä häirintää kohteistasi voit sitten itkeskellä alioikeudessa.
Poliittista peliähän se räksytys on, varsinkin nyt kun vaalit ovat tulossa. Sipilän hallituksen aikaan oli kyllä mediassa aika tylyä tekstiä työttömistä -- se olisi ollut täysin vihapuhetta jos se olisi kohdistunut vaikka esimerkiksi maa'hanmuuttajiin. Työttömiä on helppo lyödä ja haukkua. Tosin voi olla, ettei sillä haukkumisella ja lyttäämisellä ketään töihin saa :)
Jo monen vuoden ajan työttömän arkea erilaisilla kursseilla on ollut "piilotyöpaikkojen" etsiminen. Itseä myydään niin, ettei työnantajan tarvitse maksaa palkkaa, saa puoleksi vuodeksi ilmaista korkeakoulutettua työvoimaa.
Eikä sittenkään tärppää. Tätä ei kannata kokeilla.