Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva räkytys työttömistä

Vierailija
01.02.2023 |

Alkaa mennä kuppi nurin näistä aloituksista. Eikö joillakin ole tosiaankaan elämässään suurempia murheita kuin miettiä miten työtön elää? Ja miksi se vain makaa kotona ja ryyppää? Työttömät eivät ole yhtä suurta ihmismassaa, johon sopii vain yksi tietty stereotypia. Tietääkö idiootti mitä stereotypia tarkoittaa? Se opetettiin minulle psykan tunnilla. Ja mielestäni monen muunkin pitäisi mennä opiskelemaan koulun penkille psykologiaa, ja jotakin ihmisluonteesta, ettei tarvitsisi olla niin TYHMÄ. Valitettavasti moni kansanedustajakin sortuu älyttömyyksiin ja lapsellisiin yleistyksiin.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessa kannattaa pitää mielessä että 99% aloituksista on jonkun sairaan mielen tuottamia provoja. Halutaan vain sohaista muurahaispesää ja sitten naureskella kun toiset menee jäynään.

Vierailija
22/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 60-vuotiasta ei kukaan halua töihin, se on fakta!

Oikeassa olet!

M61

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että osalle ihmisille maksetaan liian isoa palkkaa.

Jos olisi palkka katto esim.3500€ brutto, niin useammille olisi varaa maksaa korkeampaa palkkaa.

Me isopalkkaiset voitaisiin antaa osapalkasta huonotuloisille. Jolloin heidän ei kannattaisi jäädä kotiin työttömiksi.

Emmehän mekään halua tehdä työtä, jolla ei elä.

Hyvätuloisten verotus muutenkin korkea, ettei yli 3500 ylittävästä osasta paljoa jää.

Itse annan muille ylimääräisen, jos tuloni ylittää laskennallisesti sen mitä perheeni elatus maksaisi.

Vierailija
24/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat todella etuoikeutetussa asemassa verrattuna naisiin!

Vierailija
25/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että seuraava looginen julkinen ihmettelynaihe olisi se, että miksei päättäjämme keskity korjaamaan suurinta työttömyydenaiheuttajaa eli työpaikkojen puutetta. Vaan ei, suomimedia toimii käytännössä vihervasemmiston tiedotuslehtisenä eikä ota esille teemoja jotka on vihervasemmistolle kiusallisia.

Niinpä jankutetaan työttömistä mutta virallisessa mediassa ja vasemmistohallinnossa kukaan ei ota vahingossakaan seuraavaa loogista askelta päättelyketjussa. 

Vierailija
26/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän kyllä että työssäkäyvillä menee hermot työttömien, vaikka itse kuulun vaihteeksi työttömiin. Itselläkin on vaikea uskoa että Suomessa on iso joukko ihmisiä jotka eivät ole tehneet mitään 10-20 vuoteen itsensä eteen. Kyllä ihmisen on osallistuttava yhteiskunnan pyörittämiseen eikä vain nostaa tukia. Tämä joukko ei tee yhtään mitään eivät edes kuntouttavassa työtoiminnassa käy, eivät palkkatuella eivät kouluttaudu eivät tee mitään, ja kuvittelevat että heistä olisi siltä istumalta tekemään koko päivä töitä hyvällä palkalla.

Sain viime kesänä palkkatukipaikan pitkän työttömyyden jälkeen ja olin aivan innoissani.

Mut irtisanottiin, koska työnantajalla ei ollut varaa maksaa enää palkkaa, te-toimisto ei ollut maksanut tukea heille.

Aiemmin olin kuntouttavassa ihan sen takia, että on jotain tekemistä ja näkee ihmisiä. En mä mitään kuntoutusta tarvinnut, osaan hoitaa asiani ilmankin eikä ole elämänhallinta ongelmia.

Siinä muutaman vuoden aikana yksi pääsi oikeisiin töihin ja sekin isänsä taxifirmaan riistopalkalla. Yksi työllistyi puoleksi vuodeksi ohjaajaksi palkkatuella ja sit takaisin työttömäksi. Onko noista nyt sit hyötyä?

Vierailija
27/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiikun työuupumuksen rajamailla ja tulen ryöstetyksi joka kuukausi palkkapäivänäni. Nämä toimivat muistutuksena siitä, kuka rahani vie. 

Vierailija
28/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten on vaikea käsittää työttömyyttä, jos eivät ole sitä itse kokeneet.

Olin 4v työtön ja päihdeongelmainen. Kävin tälläkin palstalla valehtelemassa sitä samaa kun te muutkin työttömät, että töitä ei ole ja jos on niin se ei kelpaa syystä x.

Tiedän todella hyvin mitä työttömän elämä on suomessa. Se on äärimmäisen helppoa, kun rahaa tulee todella paljon, vuokrat maksetaan, sähkölaskut maksetaan. Se on liian helppoa, se ei kannusta tekemään töitä.

Syitä on monia, ei pelkästään laiskuus. Mm huonot palkat, mutta sitä en niele kun täällä aina on mitä ihmeellisimpiä syitä miksi työpaikkaa ei oteta vastaan.. esim "miksi menisin tehtaaseen töihin kun siellä on riski että käsi irtoaa".

Niinpä meillä on ihan sama tarina: tein tutkimusta apurahalla ja 2 viikkoa ennen kuin apurahakausi loppui sain tietää, ettei jatkoa tullut. Joten olin työtön ja vaikka minulla on lapsia kukaan ei maksanut meidän laskuja. Ansiosidonnaisesta maksoin, kun olin ennen apurahaa ollut kokopäivätöissä. Ollaan tosi samikset.

Vierailija
29/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiikun työuupumuksen rajamailla ja tulen ryöstetyksi joka kuukausi palkkapäivänäni. Nämä toimivat muistutuksena siitä, kuka rahani vie. 

Älä ainakaan mene työterveyteen tai tee mitään järkevää, syytä vaan työttömiä.

Vierailija
30/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten on vaikea käsittää työttömyyttä, jos eivät ole sitä itse kokeneet.

Olin 4v työtön ja päihdeongelmainen. Kävin tälläkin palstalla valehtelemassa sitä samaa kun te muutkin työttömät, että töitä ei ole ja jos on niin se ei kelpaa syystä x.

Tiedän todella hyvin mitä työttömän elämä on suomessa. Se on äärimmäisen helppoa, kun rahaa tulee todella paljon, vuokrat maksetaan, sähkölaskut maksetaan. Se on liian helppoa, se ei kannusta tekemään töitä.

Syitä on monia, ei pelkästään laiskuus. Mm huonot palkat, mutta sitä en niele kun täällä aina on mitä ihmeellisimpiä syitä miksi työpaikkaa ei oteta vastaan.. esim "miksi menisin tehtaaseen töihin kun siellä on riski että käsi irtoaa".

Kiitos kysymästä, olen työtön. Minulla ei ole päihdeongelmaa. En käytä päihteitä. Jos sinulla oli työttömänä päihdeongelma, siitä ei voi vetää loogista johtopäätöstä, että kaikilla työttömillä on päihdeongelma. Vaikka monet kai niin viisauksissaan kuvittelee.

Vierailija
31/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin. Sain kaksi viikkoa sairauslomaa, 3 käyntiä työpsykologille. Palatessani odottivat tekemättömät työni ja työyhteisön ihmettely poissaolostani. Työpsykologilla piti käydä työaikana, joka venytti päiviä. En kokenut hyötyväni.

Vierailija
32/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työterveys auttaa? Kun työmarkkinat ovat tämmöiset, töitä on liikaa. Joo saa jonkun viikon saikun, mutta sitten ollaan taas samassa kohta.

Vastikkeettomat tuet tulisi lopettaa, löytyisi niitä työhalujakin. Minä tunnen monta työtöntä, jotka ei töitä edes halua, kaikki 10 v kotona maanneet on näitä.

Vierailija
33/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työtön on erilainen ihminen. Ei ihmistä määritä sana " työtön".

Vierailija
34/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kaverin työpaikkaan, samaan työhön, samalle työnantajalle.

Hänellä noin 2500e palkka, ikälisät ja työterveyspalvelu. Nimike oli muutettu ja peruspalkka pudonnut kilpailutuksen yhteydessä, samoin tunnit leikattu 30h/vk, joten minun brutto 1400e, ei ikälisiä, ei työterveyspalveluja.

Tämän kerron siksi, että tästä näkee mihin suuntaan työelämä vuosi vuodelta menee ja miten kohtuuttomaksi ja epäkannattavaksi töissä käyminen tehdään, kun kilpailutukset ja voiton maksimoinnit jyräävät kaiken.

Ihmiset ottavat näistä opikseen ja suorittavat itsekin tätä kilpailutusta ja yhä useampi oivaltaa, että työttömyys on hyvin kilpailukykyinen vaihtoehto, täysin lyömättömillä eduilla.

Vierailija
35/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne työkkärids luuli että vaan ryyppään kotona enkä tee mitään muuta mutta tosiasiassa en ole ryypännyt vuosiin. Kuntoilen ja käyn kalassa ajankuluksi. Päivässä voi mennä 6-7 tuntia siika ongella. Keväällä menee 10 tuntia kun valoa tulee lisää.

Vierailija
36/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on peräsimestä käydä töissä kun tuotto menee verojen muodossa työttömien ja ulkolaisten elättämiseen.

Työttömiä on ollut aina ja niitä "elätetty" kukin vuorollaan. Tuskin se sinun hyvinvointi on kiinni työttömistä. Suomen työttömyys johtuu yleisestä heikosta työllisyys tilanteesta euroopassa. Työ matkaa kiinaan kiihtyvällä tahdilla ja täällä laitetaan ovia säppiin. Näin kävi myös itselle. Oli firma mutta loppu asiakkaat.

Vierailija
37/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Niin ne työkkärids luuli että vaan ryyppään kotona enkä tee mitään muuta mutta tosiasiassa en ole ryypännyt vuosiin. Kuntoilen ja käyn kalassa ajankuluksi. Päivässä voi mennä 6-7 tuntia siika ongella. Keväällä menee 10 tuntia kun valoa tulee lisää.

Tyypillinen työtön, ei edes yritä työllistyä. 

Vierailija
38/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko koulun matematiikan tunneilta tilastomatematiikkaa? Joka ikisen yksilön ajatuksia ei tarvitse tietää, jotta pystyy varmuudella kertomaan suurten osuuksien ajatukset.

Jos 10000 työttömästä suurin osa on lusmuja, niin 190000 työttömästä suurin osa on lusmuja.

Vierailija
39/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä kuppi nurin näistä aloituksista. Eikö joillakin ole tosiaankaan elämässään suurempia murheita kuin miettiä miten työtön elää? Ja miksi se vain makaa kotona ja ryyppää? Työttömät eivät ole yhtä suurta ihmismassaa, johon sopii vain yksi tietty stereotypia. Tietääkö idiootti mitä stereotypia tarkoittaa? Se opetettiin minulle psykan tunnilla. Ja mielestäni monen muunkin pitäisi mennä opiskelemaan koulun penkille psykologiaa, ja jotakin ihmisluonteesta, ettei tarvitsisi olla niin TYHMÄ. Valitettavasti moni kansanedustajakin sortuu älyttömyyksiin ja lapsellisiin yleistyksiin.

Lienet työtön?

Miksi on mielestäsi tärkeää tietää, onko aloittaja itse työtön? Veisikö työttömyys jotenkin pohjaa hänen kirjoittamaltaan?

Vierailija
40/109 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mitä ei myöskään tunnuta ymmärtävän on se, kuinka paljon työttömissä on työkyvyttömiä, jotka eivät vaan pääse eläkkeelle. Esimerkiksi itsellä on liuta sairauksia ja tarvitsen puolison apua arjessa jne., eli toimintakyky on huono. MUTTA tässä on käynyt niin, että vaikka useat kunnallisen puolen lääkärit (pitkän hoitosuhteen kautta) ovat kirjoittaneet B-lausunnot ja todenneet työkyvyttömäksi, niin Kelan lääkäri voi näkemättä hylätä hakemuksen. Voidaan todeta jotain liirumlaarua siitä, kuinka työkyky on heikentynyt, muttei riittävästi tai ettei sairauksien määrällä ole väliä, kun eivät "yksittäisinä tarkasteltuna ole riittäviä" (ikäänkuin olisi sama efekti sairastaa samanaikaisesti kymmentä tai yhtä sairautta). Tai tartutaan yksittäiseen sanaan, että kun on sivulauseessa todettu "hoidon hieman lievittäneen oireita", niin sitä käytetään aseena vastaan ja perusteena hylylle. Tuntuu aika hullulta tapella tuollaisessa prosessissa.  Kuntoutus sitten taas voidaan hylätä Kelan toimesta "liian sairas kuntoutettavaksi" - ristiriitaista, eikös?

Tarkoitus tällä kertoa, että väliinputojia on todennäköisesti pelottavan paljon ja se on aika epätoivoinen asema ihmiselle ja tuleehan tämmöisestä aika orpo ja ihmisarvoton olo. Samalla tietenkin työkkäri kiristää ilmaistöihin (työkokeiluihin/kuntoutuksiin), vaikka aiemmat yritykset ovat johtaneet terveydentilan heikentymiseen. Tästä kaikesta tarvitaan avointa, hyvää keskustelua, jossa ei yritetä hiljentää sellaista kansanosaa, jolla on paljon kerrottavaa systeemissä vallitsevista todella surkeista käytännöistä. Käytännöistä, joita myöskin pyöritetään suurella, verorahoja kuluttavalla koneistolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi