Treenaavat. Onko kokemusta? Mitä tekisit tässä tilanteessa?
Olin sairaana, aluksi kuumeessa ja sen jälkeen flunssaoireisena , kuukauden ja treenit jäivät siksi vähiin. Nyt olen kuitenkin kunnossa ja treenannut kolme viikkoa.
Kuukauden tauon jälkeen aloitin kevyesti noin puolella normaalista kestosta, mutta ei tuntunut missään, joten palautin sairastumista edeltäneen tason, mutta edelleenkään ei tuntunut missään. Johtuuko tämä pitkästä pakollisesta lepotauosta vai mistä? Lihakset siis palutuvat nopeasti ja tuntuu siltä, että voisin saada irti suurempia tehoja ja jatkaa kauemmin kuin ennen taukoa. Peruskuntoni ei ole ainaakaan laskenut ja haluja on liikkua aikaisempaa rankemminkin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että normerli tilanteessa ohitat levon. Minulla kehitys tapahtuu juurikin pienen tauon jälkeen. Jos paranemisesta on jo 7 viikkoa kuten tekstistäsi sai kuvan en himmailis. Kyllä syke kertoo aika paljon. Jos syke jää korkealle pitkäksi aikaa niin silloin on liikaa.
Täytyy ottaa jatkossa paremmin huomioon lepo. Vaikeampi levätä, jos ei treeni tunnu missään, mutta kun alkaa tuntua, niin sitten. Varsinkin, jos olen jatkanut kauemmin entistä suuremmilla tehoilla, niin on varmasti aika levätä.
ap
Minkä ikäinen olet? Olet varmaan siinä iässä,et kehosi kestää ns stressitilaa hyvin.
Olen 49 v. Vanha?
Kehoitettiinko tuossa aloittajaa harrastamaan intervallitreeniä vai annettiinko mielipide hänen esittämään kysymykseen?