Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuelle tulisi määrätä enimmäiskestoaika - Esimerkiksi 6 kuukauden työttömyyden jälkeen työmarkkinatuen maksun voisi lopettaa...

Vierailija
01.02.2023 |

Tämän jälkeen työnhakija putoaisi leikatulle tt-tuelle jota portaittain laskettaisiin. TT-tuki voitaisiin myös tehdä vastikkeelliseksi eli sitä vastaan pitäisi tehdä töitä.

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs eläke. Suvussa on pariskunta, joka on ollut eläkkeellä 40 vuotta ja 2 omistusasuntoa. 1980-luvulla jäivät eläkkeelle, ovat nyt 90-vuotiaita.

Vierailija
202/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju täynnä vihapuhetta, mutta kokkarimode ei reagoi mitenkään, koska työttömillä ei näköjään ole ihmisarvoa. Jos samanlaisia solvauksia kirjoitettaisiin mistä tahansa muusta ihmisryhmästä ketju olisi poistunut jo aikaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Mutta työttömillä ei ole työtä jolla elättää itsensä, siksi he tarvitsevat työttömyystukia.

Vierailija
204/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus suomennettuna: olen empatikyvytön psyko paattipaskiai nen, joka kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, koska olen saanut suhteilla töitä vanhempien firmasta.

Vierailija
205/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULI

Vierailija
206/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIAP:ULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIAP:ULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIAP:ULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULIULI

Vierailija
207/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouseeko tuottavuus kun palkanmaksu jäädytetään kahden kuun jälkeen? eikä pelkästään buisen järjestelmän takia? kilpailijaorganisaatiot jonottavat suorastaan yksityisen organisaation vastaanotossa.

Vierailija
208/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta en tiedä, mutta jollain aikavälillä olisi hyvä selvittää työttömän tilanne tarkemmin. Terveysongelmaiset lääkäriin, kuntoutusta tarvitsevat kuntoutukseen, työkyvyttömät eläkkeelle ja koulutusta tarvitsevat koulutukseen. Noilla toimilla saataisiin jo karsittua iso osa pitkäaikaistyöttömistä sopivampiin palveluihin.

No, tämähän on tässä meneillään olevassa aktiivimallissa käynnissä. Jos olet työmarkkinatuella, olet joko nuori kouluttautumaton tai tutkinnolla muttei työkokemusta ja siksi työtön, tai sitten olet pitkäaikaistyötön ja yli 25-vuotias tai mikä tässä suhteessa lakiin ikärajaksi onkaan määritetty. Eli jos olet työmarkkinatuella, olet jonkin aikaa tämän aktiivimallin puitteissa te-toimiston asiakkaana (3 ekaa kuukautta), sen jälkeen siirryt kunnan ja te-toimiston vastuulle, ja tässä vaiheessa viimeistään ruvetaan sitten hakemaan niitä selvityksiä, siirretään vaikkapa kuntouttavaan työtoimintaan, tai ruvetaan selvittämään työkykyä yleensä, tai sossun kautta eläkkeelle siirtymistä tai...

Että kyllä tuo on jo meneillään.

Miten sinä muuten kuvittelisit olevan mahdollista, että nyt kun tämä aktiivimalli on ollut käynnissä jonkin aikaa, niin uutiset rupeavat kertomaan, että työttömien määrä on saattanut jollakin alueella kasvaa, mutta samaan aikaan pitkäaikaistyöttömien määrä vähentyä. Mitä! Onko tapahtunut jokin ihme: pitkäaikaistyöttömät ovat tehneet kuten aktiivimalli on edellyttänyt eli laittaneet vaaditun määrän hakemuksia per kuukausi ja heti oli joku työnantaja ollut että jee, saatiin hyvä hakemus, näyttää kyllä olleen poissa työelämästä jo vuosia, mutta kas, kyllä me se tänne otetaan.

Älä naurata!

Ei 3kk jälkeen joudu kunnalle.

Minä olen ollut 2v työtön enkä ole vieläkään siirtynyt kunnalle.

Ai et vai. Olet koko ajan pysynyt, vailla yhtäkään työsuhdetta sen kaksi vuotta te-toimiston asiakkaana. Aha! Ja työmarkkinatuellako olet?

Yli vuoden kestänyt työttömyys, olet pitkäaikaistyötön, ja siirryt lopulta kunnan asiakkuuteen, kunnan ja työvoimatoimiston yhteisen tiimin asiakkaaksi. 

Mites sulle ei ole tarjottu kahden vuoden sisällä edes näitä työllistämistukipaikkoja kunnalta.

Hah!

Kaikissa kunnissa EI OLE käytössä kuntakokeilua.

Sivusta

Ei niin, mutta jo ennen kuntakokeilusysteemeitä oli se juttu, että kunta ja työkkäri yhdessä ottivat "koppia" pitkäaikaistyöttömäksi luokiteltavista henkilöistä, mikä se juttu taas olikaan nimeltä... se joku typ... jokin yhteistyöjuttu kunnan ja työkkärin välillä. Ne tyypit, joista kunta joutui sen työttömyyden pitkittymisen vuoksi maksamaan sakkoja Kelalle, siirrettiin tähän yhteistyöjutskaan asiakkaiksi, heitä siis palvelee tämä typ  eikä enää "varsinainen" te-toimisto!

Et sitten tätä juttua tiedä lainkaan!

Vierailija
209/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap suoraan tunnusta kaikelle kansalle saavasi orkkuja ajatellessasi Dachaun ja Treblinkan kaltaisia sosiaalistamisen ja työllistämisen malleja

%DD

Vierailija
210/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon AP sä oot maksanut veroja? Laskin äkkiä, että mulla on mennyt reippaasti yli 200 000 yhteiseen pottiin. Maksaisin mieluusti lisää, jos olis töitä ja palkkaa. Olin puoli vuotta työharjoittelussa, josta sain 9e kulukorvausta päivässä, sitten vuoden palkkatuki työssä, josta sain 1500e palkkaa kuussa. Olen hakenut noin sataa työpaikkaa, rima alhaalla ja ylhäällä. Laita AP vinkkiä mihin työhön menen! Perse nousee penkistä aika pienellä summalla, kuten edellä kerroin.

Vierailija
211/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3AMMU ITSESI AP <3<3<3

Lääkkeet

Vierailija
212/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitäisi velvoittaa ottamaan kaikki työttömät työnhakijat töihin eikä vain yhtä hakijaa. Joka ikiseen paikkaan, johon olen viiden vuoden aikana hakenut, on ollut 80-150 hakijaa enkä ole edes päässyt haastatteluun.

Minulla on maisterin paperit ja olen tehnyt lisäopintoja yliopistossa. Osaan useampaa kieltä ja ICT-taidot on kunnossa. Olen sosiaalisesti älykäs, ahkera ja kiva työkaveri. Saanut hyvää palautetta joka ikisestä pätkätyöstä, jonka olen onnistunut saamaan.

Mutta miksi en pääse töihin?!?!?

Vierailija
213/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Ja anna kun arvaan: SINÄ olet se hyväosainen siinä mukavassa toimessasi.

Aina se JOKU MUU tekee ne paschkahommat, mitkä ei kenellekään kelpaa (esim. opiskelijat, maihinmuuttelijat, työttömät). Ne muut jaksaa herätä omituisiin aikoihin töihin - vaikka yöllä, sopeutuvat epävakaisiin työaikoihin, sekopäisiin asiakkaisiin, pieneen palkkaan, tekevät satunnaisia parin tunnin keikkoja ties missä, kiertävät ympäri maakuntaa eri paikoissa eri päivinä, ottavat yksin vastuun kaikesta olemalla ilman palkkaa jos ei työtä tänään löydy, ovat aina valmiina päivystämässä.

SINÄ taas haluat työltäsi säännölliset työajat (mieluiten virka-aikaan, arkipyhät vapaata), lyhyen työmatkan, säännöllisen palkan + lisäetuja, vakaan toimitilan joka ei muutu joka päivä. Luulet, ettei kukaan muu halua?

Jokaisen yhteiskunnan hyvinvointi on ihmiskunnan historiassa tehty muita riistämällä. Hyvä, jos ihmiset ei enää suostu siihen. Lähtekää ihmiset menemään huonoista työpaikoista! Mikään ei muutu, ellei vaadita parannuksia!

Vierailija
214/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat pitäisi velvoittaa ottamaan kaikki työttömät työnhakijat töihin eikä vain yhtä hakijaa. Joka ikiseen paikkaan, johon olen viiden vuoden aikana hakenut, on ollut 80-150 hakijaa enkä ole edes päässyt haastatteluun.

Minulla on maisterin paperit ja olen tehnyt lisäopintoja yliopistossa. Osaan useampaa kieltä ja ICT-taidot on kunnossa. Olen sosiaalisesti älykäs, ahkera ja kiva työkaveri. Saanut hyvää palautetta joka ikisestä pätkätyöstä, jonka olen onnistunut saamaan.

Mutta miksi en pääse töihin?!?!?

Saanko kysyä, kuinka olet ylläpitänyt osaamistasi tuon viiden vuoden aikana?

Meillä tuli edelliseen rekryyn 70-80 hakijaa, ja loppusuoralla olivat koko ikänsä pätkätöitä tehnyt sekä vuoden työttömänä ollut henkilö, joten pätkätyöt tai työttömyys eivät vielä tarkoita, etteikö haastattelukutsua voisi tulla.

Vierailija
215/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä töitä ja saamalla palkkaa. Tarvittaessa vaikka useampia osa-aikaisia hommia. Jos kyvyt riittävät esimerkiksi perusryövoimavaltaiselle alalle, niin ei pidä voida kieltäytyä osa-aikaisista/pätkistä, jos tarvitsee yhteiskunnan tukea elämiseen. Tilanne, jossa tuetaan kotiin jäämistä, ei ole millään muotoa terve, kun kyse on työkykyisestä ihmisestä.

-eri

Neuvoisin ottamaan selvää asioista ja miettiä ennenkuin alkaa kirjoittelemaan vastoin parempaa tietoa.

Vierailija
216/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee metsään?

Vierailija
217/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvoosi tai kolhoosityyppinen toiminta työkarkulaisille?

Vierailija
218/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä uudet tulokkaat... Kyömynenäiset ruskeat miehet ja naiset jotka 90% ovat tekemättä mitään?

Vierailija
219/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä ajattelit? Että jos saa esimerkiksi 400 e toimeentulotukea, mitä työtä pitäisi tehdä ja kuinka kauan?

Esim. 4x6h/vko

Entä minkälaista työtä? Ja kuinka monta tuollaista työviikkoa pitäisi tehdä sen 400 e eteen? Toinen kysymys, koskeeko tämä mielestäsi myös ulkomailta tulleita? Hehän eivät tällaiseen suostuisi.

Silloinhan Suomen sossu ei olisi enää vetovoimatekijä ja tulijoista pois karsiutuisivat ne, jotka eivät aio elättää itseään. Kantistenkaan ei kannattaisi huijata Kelaa, kun tuet olisivat pienemmät kuin siellä Espanjassa (jossa uutisten perhe asusti Kelaa huijaten).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi