Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisena näet ylianalysoivan ihmisen?

Vierailija
31.01.2023 |

Miten se ilmenee, jos tällaisen henkilön kanssa olet tekemisissä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on raskaan pohtiva tyyppi, joka ei höllää hetkeksikään ajatuksiensa kanssa 😴

Vierailija
2/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat. T: Itsekin sellainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä nainen

Vierailija
4/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas tyyppi joka ei peräänny koskaan kannoistaan vaan keksii mitä mielikuvituksellisinpia virityksiä voidakseen hallita keskustelua.ihniset pidemmän päälle kaikkoavat hänen seurastaan.

Vierailija
5/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kehittää ongelmia sielläkin missä niitä ei muuten ole.

Vierailija
6/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyyttinen ihminen on usein harkitseva, mutta kysyessäni ylianalyyttisestä ihmisestä niin useimmiten saatan kertoa vain oleellisen tietoni, minkä perusteella hän kykenee todennäköisemmin päätöksiin.

Ylianalysointi harvoin ratkaisee ongelmaksi koettua asiaa. Märehtimisessä ihminen vain kierrättää ongelmaa ympäriinsä hakematta siihen toimivaa ratkaisua.

Käytännössähän ylianalysointi on turhaa jamkkaamista kansankielelle käännettynä. Saman asian jankkaaminen vahvistaa aivojen jo ennestään vakiintuneita hermoyhteyksiä. Mitä enemmän asiaa märehtii, sitä vaikeampi ylianalysointia on lopettaa.

Asian ylianalysointi lisäksi stressaa ihmistä. Stressillä on sekä psyykkiset että fyysiset haittapuolensa.

Vierailija
7/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analyyttinen ihminen on usein harkitseva, mutta kysyessäni ylianalyyttisestä ihmisestä niin useimmiten saatan kertoa vain oleellisen tietoni, minkä perusteella hän kykenee todennäköisemmin päätöksiin.

Ylianalysointi harvoin ratkaisee ongelmaksi koettua asiaa. Märehtimisessä ihminen vain kierrättää ongelmaa ympäriinsä hakematta siihen toimivaa ratkaisua.

Käytännössähän ylianalysointi on turhaa jamkkaamista kansankielelle käännettynä. Saman asian jankkaaminen vahvistaa aivojen jo ennestään vakiintuneita hermoyhteyksiä. Mitä enemmän asiaa märehtii, sitä vaikeampi ylianalysointia on lopettaa.

Asian ylianalysointi lisäksi stressaa ihmistä. Stressillä on sekä psyykkiset että fyysiset haittapuolensa.

*kysyessäsi

Vierailija
8/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kellekin on ylianalysointia. Itselleni se on, kun jään liikaa jumittamaan johonkin asiaan. Joillekin kaikki analysointi on taas liikaa. Syvällisempi pohdinta ei ole kaikkia varten, vaikka jokaisen olisi hyödyllisistä sitä joskus ainakin harrastaa. 

Vierailija
9/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylianalysointiin auttavat vakaat ja luotettavat vuorovaikutussuhteet sekä tietty vakaus elämässä. Ylianalysointi vähenee luottamuksen kasvaessa ja juontaa juurensa siihen, että jossakin vaiheessa on altistunut vuorovaikutusmalleille, joissa kommunikaatio on ollut ristiriitaista.

Vierailija
10/15 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaita.

Aina näkee ongelmia ihmisten sanavalinnoissa, ilmeissä ja toimintatavoissa, ja aina kaiken työpaikalla tapahtuvan takana on jotain kaameaa, mitä ei vaan kerrota ihmisille.

Vierailija
11/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoi jokaista sanaasi ja lähetettyä wa viestiä. Milloin joku hymiö tarkoittaa tämän ihmisen mielestä mitäkin typerää. Hän myös laittaa sanoja muiden suuhun väittämällä jonkun ajatelleen hänestä sitä tai tätä- kaikki ainoastaan kumpuaa hänen omasta epävarmuudestaan ja hän saa positiivisenkin asian käännettyä mielessään negatiiviseksi.

Raskas ihminen, en jaksa sitä jatkuvaa draamailua enää kun aina olen tehnyt hänen mielestä jotain väärin. Märehtiköön yksinään, mulle riitti.

Vierailija
12/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä siinä missä muutkin. Itse ylianalysoin asioita, varsinkin parisuhteessa. Onnekseni löysin kuitenkin aikoinaan kumppanin, joka osaa minua rauhoitella ja jaksaa ajatuksiani kuunnella. 😊 Raskastahan tämä on varsinkin itselleni, olen vielä luonteeltani sellainen joka ei helpolla avaa ajatuksia toisille, vaan pyörittelen niitä itsekseni. Tilaisuuden tullen avaan ajatuksia ja kysyn jos kysyttävää. Muilta ihmisiltä en ole koskaan kuullut, että olisin raskas.

Vierailija
13/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ja mies on. Kommunikointi auttaa ja se ettei valehdella. Luottamus karkoiteta usein yliajattelun.

Vierailija
14/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikkinä.

Vierailija
15/15 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylianalysointiin auttavat vakaat ja luotettavat vuorovaikutussuhteet sekä tietty vakaus elämässä. Ylianalysointi vähenee luottamuksen kasvaessa ja juontaa juurensa siihen, että jossakin vaiheessa on altistunut vuorovaikutusmalleille, joissa kommunikaatio on ollut ristiriitaista.

Totta! Siksi itse teen tuota. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä