Hemmetti sentään. En vaan osaa ripustaa tauluja niin että ne näyttäisi hyvältä.
Mulla on neljä eri kokoista taulua joista yritin tehdä kollaasia. Ensin sommittelin lattialla ne, tein myös paperista mallit ja sovittelin seinällekin ja kaikki piti näyttää hyvältä. Mut ei. Ei vaan olekaan hyvä. Joku näyttää oudolta ja en osaa määritellä että mikä. Aina menee saatana pieleen nämä sisustusyritelmät😠
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
On tuo hankalaa. Vaikea saada tasapainoon ja sitten vielä kaikki samalle korkeudelle. Kaikki alas ja uudestaan?
Neljä kuullostaa hankalalta määrältä, kolme tai viisikin toimii usein paremmin. Osta yksi pieni lisää ja sitten koko homma uusiksi seinälle?
Tuota olisi tarkoitus kasvattaa kunhan löytyy samantyyppisiä lisää. Keräilen sellaisia oikein krumeluureja kultapronssin värisiä kehyksiä, neljä on kertynyt ja kivahan noi olis saada seinälle. Kirppareilta ja torista kun ostelen niin ei oikein usein satu kohdalle oikeanlaisia. Ap
Usein ongelmana on se että taulut laitetaan liian korkealle. Sopiva linja alareunalle on n 30cm esim sohvan selkänojan yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Usein ongelmana on se että taulut laitetaan liian korkealle. Sopiva linja alareunalle on n 30cm esim sohvan selkänojan yläpuolella
Tai katselukorkeudelle, silmien tasalle, mieluummin vähän alaviistoon katsellaan.
Taulujen alareunat tai alimpien taulujen alareunat samalle tasolle. Tulee rauhallinen.
Muistan, kun ripustin viisi isoa ja vähän pienempää taulua samalle isolle seinälle, suunnitteluun ja mittaamiseen meni koko päivä.
Vierailija kirjoitti:
Taulujen alareunat tai alimpien taulujen alareunat samalle tasolle. Tulee rauhallinen.
Muistan, kun ripustin viisi isoa ja vähän pienempää taulua samalle isolle seinälle, suunnitteluun ja mittaamiseen meni koko päivä.
Sama, päivä meni! Mutta hyvä tuli.
Matalissa huoneissa on vaikea saada hyvä kokonaisuus, korkeissa huoneissa helpompaa. Pitää varoa ettei taulut saa tilaa tuntumaan vielä matalammalta.
Hyvä vinkki tehdä mallipalat paperista ja merkitä paikat.
http://keltainentalorannalla.blogspot.com/2012/08/taulut-seinalle.html
Yksi ratkaisu on laittaa kaikki riviin (jos leveä seinä) samalle tasolle (siis yläreuna). Isommat keskelle ja pienemmät reunoille.
Jos mukana esim neljä pientä kehystä niin niistä voi tehdä ison kehyksen kokoisen neliön ryhmän. Ei keskelle vaan vähän oikealle tai vasemmalle keskeltä, epätasapainoon.
Liika symmetria ei usein toimi. Hankalaa, myönnän.
Ei ole liian korkealla, on katsekorkeudella tai vähän alempana jopa. Alareunat on samassa korkeudessa. Keskellä isoin taulu, sen vasemmalla puolella toiseksi isoin ja oikealla puolella kaksi pienempää niin että niistä kahdesta isompi on piemennän alapuolella. Ovat riittävän tiiviistikin. Joku mättää tuossa niiden alapuolella olevassa huonekalussa, on ehkä liian "kevyt"/pieni noiden taulujen alapuolelle. Lisäksi kaapin päällä oleva pöytälamppu on jotenkin vääränlainen. Ap
Minä laitan taulut aina symmetrisesti, kaksi samankokoista rinnakkain tai allekkain. Tai voi niitä olla useampikin, kunhan ovat samankokoisia ja on parillinen määrä niitä tauluja, jos laittaa vaikka ryhmään. Allekkain voi laittaa parittoman määrän.
MInusta erikokoisten taulujen kollaasi ei näytä hyvältä. Joidenkin silmään semmoinen taas näyttää oikein kivalta. Jokainen tehköön mitä tahtoo omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Katso tätä
Mun mielestä tuon ekan kuvan taulut on liian korkealla. Sen puusohvan tms yläpuolella olevat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tätä
Mun mielestä tuon ekan kuvan taulut on liian korkealla. Sen puusohvan tms yläpuolella olevat. Ap
Samaa mieltä, 2. ja 3. kuvan seinä on parempi, mutta ideana oli näyttää, että kun alareunat ovar samalla tasolla, tulee harmoonisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tätä
Samaa mieltä, 2. ja 3. kuvan seinä on parempi, mutta ideana oli näyttää, että kun alareunat ovar samalla tasolla, tulee harmoonisempi.
Laitat vain nakujulisteen seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso tätä
Joo alareunat on samalla tasolla. Ap
On tuo hankalaa. Vaikea saada tasapainoon ja sitten vielä kaikki samalle korkeudelle. Kaikki alas ja uudestaan?
Neljä kuullostaa hankalalta määrältä, kolme tai viisikin toimii usein paremmin. Osta yksi pieni lisää ja sitten koko homma uusiksi seinälle?