Nainen, prätkämies vai automies, kumpi sinuun vetoaa?
Nyt viikonloppuna on edessä MP-messut. Saako ne sinut liikkeelle oman pyörän tai kyydin hakemisen tiimoilta. Onkohan naismotoristien määrä vielä kasvussa?
Kommentit (96)
En lähtisi moottoripyörän kyytiin vaikka maksettaisiin! En kyllä ole mikään autonainenkaan. Auto on sitä varten että sillä pääsee liikkumaan, jos muuten ei voi. N33
Hevosmies <3. Mutta koska ei ollut vaihtoehtona, niin noista ennemmin automies.
En lähde messuille koska tulee kuume eikä juuri nyt oo rahaa ostaa. Haaveilen että meillä molemmilla ois omat. Mies pari vuotta sitten romutti mun moponi kolaroimalla peuran kanssa.
Automies, jos kyse vanhoista jenkki(avo)autoista. Nykyautojen kanssa yks ja sama.
Ei prätkä tai auto toisiaan poissulje.
Vierailija kirjoitti:
Ei prätkä tai auto toisiaan poissulje.
Mutta yleensä jompikumpi vetoaa enemmän. Mulla motoristimiehet viehätti enemmän nuorempana, mutta nyt olen ihan tyytyväinen autoon. Sähköauto, jos vielä joskus raaskittaisiin ostaa. Mies ei vaan sillä vielä pärjäisi, kun ajaa paljon syrjäseuduilla, jossa ei latausmahdollisuutta.
Kyllä sen miehen siinä menopelissä on vedottava. Olimme tapailleet pari kuukautta, kun puhuimme talkkareista, nauroin siinä töihin ajaessani, että olisipa ihanaa soittaa talkkarille ja tilata ulkosauna lämpimäksi klo 21:30. Kun illalla tulin kotiin pihalla oli prätkä ja ulkosaunan piipusta nousi savut - lisään, että pihasauna on lukitsematon. Tuo ele oli jotenkin niin hellyttävä, ajelenpa parisataa kilometriä suuntaansa lämmittämään saunan. Ei olisi ollut väliä, vaikka olisi tullut autollakin.
Vierailija kirjoitti:
Prätkämies ehdottomasti. Pidän vapaista ja villeistä miehistä. Kyydissä. Itse en aja, mutta tykkään vauhdin hurmasta. N43
Mulla sama. Sellainen vähän boheemi pitkälettinen oman tiensä kulkija sytyttää mut - kesäksi. Ei niitä jaksa enää talvea katsella. N37
Mopoilijat on hienon näköisiä, mutta oikeasti se mopo vie kaiken ajan ja rahan. Ja talveksikin se tulee johonkin olohuoneen nurkkaan ja sen osia viilaillaan siinä ja välillä ne lepää kirjahyllyssä. Mopokaverit menee kaiken edelle. Ja autohullut on ihan samanlaisia. Ja nyt kun mietin niin vähän kaikki harrastukset sillä hurahdustasolla. Tykkään miehistä jotka harrastaa jotain vähän laiskasti ja puolitosissaan mutta enimmäkseen tykkäävät räplätä minua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen miehen siinä menopelissä on vedottava. Olimme tapailleet pari kuukautta, kun puhuimme talkkareista, nauroin siinä töihin ajaessani, että olisipa ihanaa soittaa talkkarille ja tilata ulkosauna lämpimäksi klo 21:30. Kun illalla tulin kotiin pihalla oli prätkä ja ulkosaunan piipusta nousi savut - lisään, että pihasauna on lukitsematon. Tuo ele oli jotenkin niin hellyttävä, ajelenpa parisataa kilometriä suuntaansa lämmittämään saunan. Ei olisi ollut väliä, vaikka olisi tullut autollakin.
Olisiko automies tullut? ;)
Vierailija kirjoitti:
Mopoilijat on hienon näköisiä, mutta oikeasti se mopo vie kaiken ajan ja rahan. Ja talveksikin se tulee johonkin olohuoneen nurkkaan ja sen osia viilaillaan siinä ja välillä ne lepää kirjahyllyssä. Mopokaverit menee kaiken edelle. Ja autohullut on ihan samanlaisia. Ja nyt kun mietin niin vähän kaikki harrastukset sillä hurahdustasolla. Tykkään miehistä jotka harrastaa jotain vähän laiskasti ja puolitosissaan mutta enimmäkseen tykkäävät räplätä minua.
Ihan sama purjeveneiden kanssa. Järkyttävää jynssäystä ja sitten muutama kerta kesässä purjeilla.
Riippuu ihan miehestä.
Mikko Leppilampi menis vaikka tulis jopolla vastaan. NAM.
Riippuu mikä mopo. Jos miehellä vapaasti hengittävä Busa niin sitten on luultavasti setämies joka yrittää olla nuorekas, jos Wingi niin jeesus varjele. Muut matkapyörät eivät myöskään kiihota, mutta ymmärrän jos oikeasti matkustelee, paitsi Wingin omistajia en kehtaisi edes moikata. Kurapyörän omistaja voi olla kiinnostava, tsekkaisin onko sporttinen kaveri, Harrikat kielivät pilkottavasta persvaosta, tupakoinnista ja huonoista elintavoista. Jos on joku ihan paskaläjä tyyliin Kawa Er, niin veikkaan että mies on yksinkertainen ressukka kun sellaisen ostanut. Itse laitetut fighterit herättää kunnioitusta, valmiit nakut tyyliin Z tuon mieleen että pyörä on hankittu koska luullaan että se tekee varakkaan ja coolin näköiseksi. No jos on joku H2R niin sitten rahaa todellakin on ja voisin pyytää koeajolle, siis mopoa. Aina kiinnitän huomiota mm. kymppikawoihin, rykkösiiin ja kilogixxereihin, mutta jos kuskilla on tixtextakki ja avattava kypärä niin morjens, saa jatkaa matkaa. Jos sen sijaan puuttuu takapenkki ja polvipalat on oikeasti kuluneet, niin johan alkaa ajoseura kiinnostaa.
Eli ei kannata päteä "motoristina", luultavasti ajat jollain nololla paskaläjällä toppapuvussasi tai ihramaha keskellä sivulaukkuja, joten parempi vain keskittyä siihen autoiluun.
Jos noista kahdesta on valittava niin automies.
Automies voisi tuoda hyvää vaihtelua kun itse ajan custompyörällä. Mieluiten joku vanha harrasteauto tai uudenkarhea superauto, mutta ei mitään lapsellista audi/bemarimiestä. Nyt mulla on prätkämies ja on kyllä kiva käydä kahdestaan ajeluilla, joten en ehkä sittenkään vaihtaisi automieheen.
N 41v
Käy kyllä kipeästi jos tippuu moottoripyörän kyydistä satasen vauhdissa moottoritiellä ja jää takanatulevan rekan alle...
Prätkämies ehdottomasti. Pidän vapaista ja villeistä miehistä. Kyydissä. Itse en aja, mutta tykkään vauhdin hurmasta. N43