Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v lyö päivittäin mua tai veljeään

Vierailija
31.01.2023 |

En tosiaan tiedä mistä tuo on alkanut. Meillä ei kukaan lyö tai ole lyönyt lapsia eikä hänkään ennen sitä tehnyt. Koulussakin on ollut tappeluissa mukana, mutta vaikka sielläkin ollaan asiaa puitu, ei olla saatu selville, mistä se johtuu. Kuulema vaan ärsyttää.

Kotonakin lyöminen tai läpsiminen on päivittäistä. Minun mielestä hänen ei tarvitse edes pahemmin suuttua ja kiukustua, kun käsi jo käy.

Olen yrittänyt tehdä kaikkeni, mutta tuntuu että en saa tätä loppumaan. Oikeastaan tuntuu, että mitä enemmän olen kieltänyt ja rankaissut häntä (puhelin pois, kotiaresti, ei karkkipäivää), sitä enemmän hän lyö.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko pelata väkivaltapelejä?

Ja jälleen kerran kukkahattu yrittää tehdä peleistä syyllistä. Kyllä pitää olla päässä jotain kieroutunutta jos peli aiheuttaa väkivaltaista käytöstä. Sehän on todettu jo aikoja sitten että normaalijärkisen ihmisen käytös ei muutu pelaamisen vuoksi.

Juuri näin. Katsottiin sitä ennenkin piirrettyjä, missä hahmot läiskivät toisiaan lättyyn ja räjähtivät kappaleiksi eikä silti ole ollut tarvetta lähteä toteuttamaan tätä käyttäytymismallia tosielämässä. On katsottu myös väkivaltaisia toimintaleffoja ja kauhuleffoja jne. ja sama homma. Ei ongelmaa.

Heh heh, ennen ei lapset tapelleet. Hyvä vitsi.

Vierailija
82/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on diagnoosi, lääkitys ja ilmeisesti siis jo jokin olemassaoleva hoitokontakti? Häntä on kiusattu väkivaltaisesti jo pidempään, tuollainen toiminta toisilta lapsilta on yksiselitteisesti kiusaamista, opettajakin tiennyt kertoa että ensin ärsytetään ja sitten toinen puolustautuu?

Siinä kohtaa jos oma iso lapseni löisi minua edes kerran, olisin välittömästi ollut yhteydessä perheneuvolaan. 11v tietää täysin ettei päälle saa käydä. Kynnys madaltuu kun ottaa itse turpiin koko ajan. En rehellisesti nyt ymmärrä että miten et ole ollut jo yhteydessä viranomaisiin? Ellei koulu reagoi kunnolla, rikosilmoitus ja niistä hakkaajista lastensuojeluilmoitukset samantien. On aivan sama haluaako lapsi asiaa selvitettävän vai ei, vastuu järjestää kaikki tarvittava apu on vanhemman.

En ymmärrä miten voit laittaa valmiiksi sairaan/nepsyn (?) lapsesi joka oireilee noin rajusti vain sinne kouluun jossa väkivaltaa on joka suuntaan joka päivä ja oikeasti kirjoitat tänne että et ymmärrä mistä tilanne johtuu? Ja että ajatus kiusaamisesta on jotenkin uskomaton? Sinun pitää nyt välittömästi ryhdistäytyä. Lasta saatetaan vaikka käyttää hyväksi, mitään ei saada selville ellet sinä nyt tosissasi ota vastuuta ja ala hoitaa tuota.

Olen ollut ihan liian sinisilmäinen tämän asian suhteen. Jotenkin ajattelin että tottakai koulussa tiedetään miten nämä asiat hoidetaan ja siellä nähdään, mitä siellä päivän aikana tapahtuu. Olen luottanut liikaa lapseni sanaan siitä, mitä koulussa tapahtuu ja halunnut uskoa, että se on vain leikkiä, kun lapsikin niin sanoo. Olen sysännyt selvästi liikaa tästä vastuuta muille. En tiedä onko tämä hyvä vai huono asia, mutta teidän viesteistä sain uutta näkökulmaa tähän asiaan. Mun pitää nyt ryhdistäytyä. Mun lapsi tarvitsee mua nyt. Kiitos kun jaksoitte auttaa. Ilmeisesti sitä välillä ihan sokaistuu omaan tilanteeseen. Ap

Missä isä?

Mä luulen että aloittaja olisi vastannut jo tähän, jos hän niin olisi halunnut tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pojalla nepsy-piirteitä/Asperger tai ADHD? Jos hän ei osaa sanallisesti puolustaa itseään, niin käyttää väkivaltaa kun kokee tulevansa uhatuksi. Koulu-tms kiusaamisesta voi olla kysymys. Vai härnääkö veli, kun vanhempi ei ole näkemässä? Myös voi oirehtia vanhempien avioeroa ( ymmärsin, että vanhemmat eronneet), poika voi olla mustasukkainen veljelleen, jos veli näyttäytyy pärjäävämmältä tai kokee veljen olevan esim äidin/isän suosikki tai jos veljellä on kavereita ja hänellä ei ole tai veli pärjää koulussa paremmin. Kyse voi olla myös isänkaipuusta tai ettei saa myönteisellä tavalla huomiota esim äidiltä, jolloin hakee sitä huonolla käyttäytymisellä. Pojalle kannattaisi antaa huomiota nyt enemmän ja kysellä rauhallisesti, kun poikakin on rauhallinen, että onko hänellä jostakin paha mieli, mitkä asiat on elämässä huonosti? Miten koulussa menee? Mitä tekee kavereiden kanssa koulussa? Jne. Perheneuvola olisi oikea paikka hakea apua, jos ei lyömistä saa itse loppumaan. mutta ensin hakeutukaa esim. kouluterveydenhoitajan juttusille. Kannattaa hakea apua ennen kuin poika kasvaa vielä isommaksi ja väkivaltaisesta käyttäytymisestä ehtii tulla vakiintunut toimintamalli. Tärkeää on vanhempana pysyä itse rauhallisena ja jämäkkänä ja selvittää tilanteet, kun on rauhoituttu.

Vierailija
84/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran kukkahattu yrittää tehdä peleistä syyllistä. Kyllä pitää olla päässä jotain kieroutunutta jos peli aiheuttaa väkivaltaista käytöstä. Sehän on todettu jo aikoja sitten että normaalijärkisen ihmisen käytös ei muutu pelaamisen vuoksi.

Juuri näin. Katsottiin sitä ennenkin piirrettyjä, missä hahmot läiskivät toisiaan lättyyn ja räjähtivät kappaleiksi eikä silti ole ollut tarvetta lähteä toteuttamaan tätä käyttäytymismallia tosielämässä. On katsottu myös väkivaltaisia toimintaleffoja ja kauhuleffoja jne. ja sama homma. Ei ongelmaa.

Heh heh vaan itsellesi, pahvi. Tottakai tapeltiin, mutta normisti satunnaisesti pääasiassa sisarusten, joskus ehkä kavereiden kesken. Ei ollut kenelläkään mitään jatkuvia vuosia kestäviä raivariputkia, että pitääjoka päivä ja jatkuvasti hakata isät ja äidit ja tarhantädit ja opettajat ja ihan kaikki, niin kuin nykyään tuntuu kakaroilla olevan.

Vierailija
85/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että 😢 Kuulostaa kyllä kiusaamiselta mitä täällä jo esitetty.

Tästä jo vuosia aikaa mutta mun poikaa kiusasi yksi poika kun olivat tuon ikäisiä kuin sinun lapsi.

En ihan tarkkaan enää muista miten poikani reagoi mutta muistan että yks kaks alkoi epätavallinen käytös. Hän taisi satuttaa itseään enemmän, näin muistelen mutta käytös oli sen verran epänormaalia että kiinnitti huomioni ja tosiaan kiusaamisesta oli kyse.

Meidän tapauksessa kiusaajia oli vain yksi joten siihen oli helpompi puuttua ja se loppuikin kun istuttiin alas tämän kiusaajan vanhempien kanssa. Paikalla oli myös pojat ja opettaja ja tavattiin koulussa. Pojista tuli lopulta ihan hyvät kaveruksetkin tuon tapaamisen jälkeen eli oli onnellinen loppu.

Tuossa on hankalaa kun kiusaajia on useampi. Kiusaajat ovat se yksi vastus yhdessä ja porukkaa on hankalampi hallita kuin että kiusaajia olisi vain yksi. Porukassa tyhmyys tiivistyy jne.

Minun toinen poikani on taas ollut kiusaaja. Porukalla kiusasivat yhtä. Juurikin tuollaista "leikkiä". Tämä kiusattu roikkui siinä porukassa kun ei varmaan yksinkään halunnut olla ja kiusaajien seura oli parempi vaihtoehto.

Minä puutuin kiusaamiseen heti kun siitä kuulin.

Kutsuin tämän pojan vanhempineen meille keskustelemaan.

Kukaan muu vanhempi ei näin toiminut ja poikani sanoikin että ei ne muut lopeta että nauravat vaan. Olivat vielä ns hyvistä perheistä nämä muut kiusaajat.

Mutta pointti siis oli se että jos yksi siitä porukasta sanoo että ei kiusata mutta neljä muuta ei korviaan lotkauta niin tilanteeseen on vaikea puuttua. Varsinkin jos opettaja pitää kiusaajien puolta kuten oli meidänkin tapauksessa. Ilmeisesti suytä oli myös siinä kiusatussa mutta hän oli silti se altavastaaja porukkaa vastaan.

Teidänkin tilanteessa voidaan vedota tuohon että sinunkin lapsi osallistuu painiin ja tappeluihin mutta ei se silti poissulje sitä että sinun laosi on se altavastaaja porukkaa vastaan.

Yrittäisin silti saada jotain palaveria koululle järjestymään.

Tuohonkin täytyy joku stoppi saada miten käyttäytyy kotona.

Perheneuvola tai koulupsykologi voisi auttaa? Toki jonot voivat olla pitkät.

Soittaisin silti heti huomenna koulupsykologille tai terveydenhoitajalle että asia lähtee eteenpäin.

Vierailija
86/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä pikku reppanaa. Säälin poikaasi ap. Kokemusta on, ei lapsi vaan voi tulla kertomaan , että häntä kiusataan. Ei myöskään pidä siitä, jos kerrot hänelle , että menet juttelemaan hänen oman opettajan kanssa.

Varaa kahdenkeskinen aika opettajalta ja usko huolesi hänelle. Silloin opettajilla on helpompi vaivihkaan seurata tilanteita ja huomata myös, mitä välkällä ja tunnin alussa sekä lopussa tapahtuu.

Silloin koulussa voivat ottaa asiaa yleisellä tasolla esiin juuri sanallisen tai fyysisen provosoinnin lasten taholta.

Pojan ei tarvitse , eikä niiden muidenkaan olla tietoinen tarkkaan , että kenestä tai keitä tarkoitetaan.

Näin meillä saatiin tilanne muuttumaan, eikä lapseni koskaan saanut tietää asiasta.

Tärkeää on myös antaa sinun nyt positiivista huomiota tälle lapsellesi. Onko paikkakunnallasi esim painiharrastusta, minne voisit poikanne viedä. Saada vaikka kesken talven ryhmään, kun kerrot ohjaajalle taas kahden kesken taustat.

Tämä lapsi tässä nyt tarvitsee 110% avun. Hänellä on paha olla .

Vierailija
87/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mitä voi vielä tehdä on sanoittaa lapselle sen tunteita. Äiti tietää et sua ottaa nyt päähän, mut mä en voi auttaa jos satutat mua. Muista aina jos sulla on paha olo, sä voit kertoa ja puhua siitä äidille tai iskälle, mutta lyöminen ei auta, se ei vie pahaa oloa pois.

Kiusaamiselta toi koulun meno kuulostaa kaikin puolin. Jos koulu ei ala puuttumaan, ota lastensuojeluun yhteyttä.

Sanoitetaan niin että nyt jumalauta loppu. Peli kertakaikkiaan poikki ja vasta kun on vedetty raja, aletaan kaivella syitä. Muuten niitä syitä pengotaan ja tunteita sanoitetaan loputtomiin ja perseily senkun jatkuu.

Haluaisin nähdä kun sinut pakotetaan joka päivä paikkaan jossa sinua hakataan ja ärsytetään ja sinulle tehdään asioita jotka hävettävät ja järkyttävät sinua syvästi etkä saisi keneltäkään apua, ja sitten sinua kielletään jumalautaa huutaen pitämästä edes puoliasi, ja vasta kun olet käyttäytynyt kauniisti kaikkia kohtaan saatat saada myöhemmin jotain jutteluapua. Takaisin lyöminen on kiellettyä, pakoon et pääse, kukaan ei tiedä tilannettasi.

Kiitos tästä viestistä. Terveisin eräs entinen kiusattu 11-vuotias poika.

Muutenkin ilahduttavan/yllättävän hyvätasoisena pysynyt ketju, möläytykset vähemmistössä ja raskaasti alapeukutettuja. Vaikka aihe on hyvin masentava, niin pieni hopeareunus pilvessä kuitenkin tämä.

Vierailija
88/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi lyö, jotain on vialla. Asia täytyy selvittää.

Ap, ota yhteys koulukuraattoriin. Hänen osaamistaan ovat kiusaamiseen, ihmissuhteisiin ja osittain myös käytöshäiriöihin liittyvät asiat. Lapsesi käytöksessä on tällä hetkellä häiriö syystä tai toisesta, kun hän lyö äitiä ja sisarusta. Kuraattori ohjaa lapsesi oikeaan osoitteeseen (perheneuvola tai psykologi), jos hän ei ole oikea henkilö hoitamaan lapsesi asiaa.

Lapsen agressiiviselle käyttäytymisellä täytyy tehdä pysäytys nyt heti.

Vierailija
89/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä vastaan erilailla ja miettisin mistä juontuu tuo ettei osaa sanottaa miksi lyö. Onko paha olo tai stressiä, kaipaako yhtyettä tai huomiota ja tekee näin kun ei muuta kaksi eikä osaa ehkä itsekkään sanottaa mitä tuntee oikeasti. Tunne saattaa näyttäytyä vihamielisyytenä tai tuollaisena vaikka ei pohjimmiltaan tarkoita pahaa. Tuleeko kuulluksi mitä hyvää tekee kun saa vain sapiskaa mitä pahaa tekee ja puhelimia pois. Joku syyhän hänellä on miksi tekee noin eikä

Vain kiusallaan?

Vierailija
90/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tehdä näin, että älypuhelimen saa sitten takaisin kun on viikon ollut läpsimästä putkeen? Pelit pois ja lisäksi muutama kotyöextra kunnes sen puhelimen ja peliajan pois. Tillalle varalle kapulapuhelin. Käyt läpi lapsen kanssa, että ketään ei lyödä. Keskistelet vielä uudelleenja kysyt onko kiusattu.

Kiusaamisesta olen kysynyt mutta hän itse sanoo että sitä ei ole. Koulussa ope kyllä sanoi, että hänestä tuntuu, että siinä voisi olla jotain sellaista, sillä nuo tilanteet alkaa siitä, kun joku vie mun lapselta jotain ja siitä alkaa paini. Lapsi itse sanoo, että se on vaan leikkiä. Mene ja tiedä. Kovasti se kuitenkin aina tuntuu ärsyttävän ja vaikka se olisi alkanut leikkinä niin se muuttuu ihan totiseksi painiksi -näin ope ainakin oli ymmärtänyt. Ja kotonakin nuo painit näkyy itkuisuutena ja lyönteinä. Olen sanonut että ei lähde tuohon mukaan mutta sitten taas hän sanoo, että kun ne toiset pojat vaan tulee viemään hänen pipon tai jotain muuta. Ap

Se painii siis toistuvasti yksin muita vastaan? Tuossa täyttyy kiusaamisen kriteereistä toistuvuus , valtaepätasapaino (yksi vs muut) ja tahallisuus (tullaan viemään pipo päästä). Mäkin olen näistä oman lapseni takia paljon lukenut ja taistellut, että olen saanut kiusaamisen näkyväksi. Mun silmiin toi kuulostaa kiusaamiselta.

Jep. Mäkin olen tuota miettinyt. Lapsi on eri mieltä. Koulusta ei osata sanoa juuta eikä jaata, vaikka useamman kerran tuollainen tilanne on siellä toistunut. Yhdet housutkin on mennyt kunnolla rikki kun lapsi oli kaadettu hiekoitetulle asfaltille. Mustelmia on ympäri kroppaa ja polvet verillä. Olen lapselle ja kouluun sanonut että tuon on loputtava, mutta silti vain jatkuu. En minä sinne kesken työpäivän voi mennä vahtimaan, että paini"leikki" loppuu, joten koen olevani melko keinoton. Ap

Raukka "mustelmia ympäri kroppaa ja polvet verillä" 😭 Tuo ei ole hyvä juttu. Auta sun lasta ja lopeta sen syyllistäminen. Se lyö koska sillä on paha olla.

Vierailija
91/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä lisään, että huono käytös voi johtua siitäkin, että ei ole mitään järkevää tekemistä. Mikään ei huvita älylaitteilla vietetyn ajan lisäksi.

Ap, millaisia asioita lapsesi tekee koukupäivän ulkopuolella? Ulkoileeko tai liikkuuko? Leikkiikö?

Vierailija
92/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut tuollainen teininä mutta yritin hakea tarttuma pintaa, osoitin mieltäni kiukuttelemalla ja kiusaamalla pahan tahtisesti (perheen sisällä) teini ikäisenä koska en saanut huomiota ja oltu läsnä vaikka kuitnekin oltiin. Aidosti läsnä ja minua varten pidetty yhteyttä yllä, näin olen aikuisena reglektoinut. En toki lyönyt ketään tai tuollaista mutta hain tarttuma pintaa mistä paha olo johtuu ja tahallinen kiusanteko. Mistä olet häntä viimeksi viime aikoina kehunut ja antanut ylpeyden aiheita, nostettaisi itsetuntoa..?

Vierailija
93/136 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tehdä näin, että älypuhelimen saa sitten takaisin kun on viikon ollut läpsimästä putkeen? Pelit pois ja lisäksi muutama kotyöextra kunnes sen puhelimen ja peliajan pois. Tillalle varalle kapulapuhelin. Käyt läpi lapsen kanssa, että ketään ei lyödä. Keskistelet vielä uudelleenja kysyt onko kiusattu.

Kiusaamisesta olen kysynyt mutta hän itse sanoo että sitä ei ole. Koulussa ope kyllä sanoi, että hänestä tuntuu, että siinä voisi olla jotain sellaista, sillä nuo tilanteet alkaa siitä, kun joku vie mun lapselta jotain ja siitä alkaa paini. Lapsi itse sanoo, että se on vaan leikkiä. Mene ja tiedä. Kovasti se kuitenkin aina tuntuu ärsyttävän ja vaikka se olisi alkanut leikkinä niin se muuttuu ihan totiseksi painiksi -näin ope ainakin oli ymmärtänyt. Ja kotonakin nuo painit näkyy itkuisuutena ja lyönteinä. Olen sanonut että ei lähde tuohon mukaan mutta sitten taas hän sanoo, että kun ne toiset pojat vaan tulee viemään hänen pipon tai jotain muuta. Ap

Se painii siis toistuvasti yksin muita vastaan? Tuossa täyttyy kiusaamisen kriteereistä toistuvuus , valtaepätasapaino (yksi vs muut) ja tahallisuus (tullaan viemään pipo päästä). Mäkin olen näistä oman lapseni takia paljon lukenut ja taistellut, että olen saanut kiusaamisen näkyväksi. Mun silmiin toi kuulostaa kiusaamiselta.

Jep. Mäkin olen tuota miettinyt. Lapsi on eri mieltä. Koulusta ei osata sanoa juuta eikä jaata, vaikka useamman kerran tuollainen tilanne on siellä toistunut. Yhdet housutkin on mennyt kunnolla rikki kun lapsi oli kaadettu hiekoitetulle asfaltille. Mustelmia on ympäri kroppaa ja polvet verillä. Olen lapselle ja kouluun sanonut että tuon on loputtava, mutta silti vain jatkuu. En minä sinne kesken työpäivän voi mennä vahtimaan, että paini"leikki" loppuu, joten koen olevani melko keinoton. Ap

Raukka "mustelmia ympäri kroppaa ja polvet verillä" 😭 Tuo ei ole hyvä juttu. Auta sun lasta ja lopeta sen syyllistäminen. Se lyö koska sillä on paha olla.

Näin ajattelen. Ehkä ei osaa sanoa ääneen ja lapsi itsekkään sanottaa pahaa oloa ja tekee noin?

Vierailija
94/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä suurin osa lapsista on,ne ei pelkää käydä edes aikuisten kimppuun.

Vierailija
95/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiä suurin osa lapsista on,ne ei pelkää käydä edes aikuisten kimppuun.

näinhän se on. tosin puhe on riittänyt uhmakkaille kakaroille. tulee nimittäin selkäsauna, jos koittaa vahvemmalle hyppiä silmille. nykyään osaavat heti sanoa, että et voi minuun koskea, kun olen alaikäinen. tähän vastaan aina, että luuletko tosiaan minun noudattavan sääntöjä, jos et sinäkään sitä tee? tässä kohtaa alkaa kakarat vaikeroida, kun tajuavat, että selkäsaunan mahdollisuus kasvoi juuri moninkertaiseksi. ei pidä antaa löysiä häirikkömukuloille, koska sitten niistä kasvaa yhteiskuntakelvottomia yksilöitä.

Vierailija
96/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on diagnoosi, lääkitys ja ilmeisesti siis jo jokin olemassaoleva hoitokontakti? Häntä on kiusattu väkivaltaisesti jo pidempään, tuollainen toiminta toisilta lapsilta on yksiselitteisesti kiusaamista, opettajakin tiennyt kertoa että ensin ärsytetään ja sitten toinen puolustautuu?

Siinä kohtaa jos oma iso lapseni löisi minua edes kerran, olisin välittömästi ollut yhteydessä perheneuvolaan. 11v tietää täysin ettei päälle saa käydä. Kynnys madaltuu kun ottaa itse turpiin koko ajan. En rehellisesti nyt ymmärrä että miten et ole ollut jo yhteydessä viranomaisiin? Ellei koulu reagoi kunnolla, rikosilmoitus ja niistä hakkaajista lastensuojeluilmoitukset samantien. On aivan sama haluaako lapsi asiaa selvitettävän vai ei, vastuu järjestää kaikki tarvittava apu on vanhemman.

En ymmärrä miten voit laittaa valmiiksi sairaan/nepsyn (?) lapsesi joka oireilee noin rajusti vain sinne kouluun jossa väkivaltaa on joka suuntaan joka päivä ja oikeasti kirjoitat tänne että et ymmärrä mistä tilanne johtuu? Ja että ajatus kiusaamisesta on jotenkin uskomaton? Sinun pitää nyt välittömästi ryhdistäytyä. Lasta saatetaan vaikka käyttää hyväksi, mitään ei saada selville ellet sinä nyt tosissasi ota vastuuta ja ala hoitaa tuota.

Olen ollut ihan liian sinisilmäinen tämän asian suhteen. Jotenkin ajattelin että tottakai koulussa tiedetään miten nämä asiat hoidetaan ja siellä nähdään, mitä siellä päivän aikana tapahtuu. Olen luottanut liikaa lapseni sanaan siitä, mitä koulussa tapahtuu ja halunnut uskoa, että se on vain leikkiä, kun lapsikin niin sanoo. Olen sysännyt selvästi liikaa tästä vastuuta muille. En tiedä onko tämä hyvä vai huono asia, mutta teidän viesteistä sain uutta näkökulmaa tähän asiaan. Mun pitää nyt ryhdistäytyä. Mun lapsi tarvitsee mua nyt. Kiitos kun jaksoitte auttaa. Ilmeisesti sitä välillä ihan sokaistuu omaan tilanteeseen. Ap

Missä isä?

Mä luulen että aloittaja olisi vastannut jo tähän, jos hän niin olisi halunnut tehdä.

Pelkää että tunnistetaan tai muuten vaan sattuu lol. Taas hyvä esimerkki että naiset eivät osaa tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
97/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuhan tuosta on tultava ja heti. Aikuinen on se, joka vieläkin määrää. Loputon ymmärtäminen ei johda kun väärään suuntaan. Kovatkin keinot sallittuja. Tuon ikäinen kyllä tietää mikä on oikein ja mikä väärin.

Vierailija
98/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei oo kaikille helppo ikäkausi. Poikani oli samanlainen mutta nyt vanhempana ihan normaali kiva poika.

Vierailija
99/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana olet totuudesta, jos kuvittelet, että vanhempani olisivat sallineet heidän tai veljieni lyömisen. Sille olisi tullut yhdestä kerrasta stoppi.

Vierailija
100/136 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmiin toi kuulostaa kiusaamiselta.

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi