Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako oikealta? Raidat pitkiin hiuksiin 170€

Vierailija
31.01.2023 |

Hiukset lapaluihin...vai meneekö jo erityispitkiin joka melkein 200€
Tämä siis Lahdessa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on huomattavasti kalliimpi, minulla aina noin 300 euroa hiukset olkapäille. 

Vierailija
22/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen hinta raidoille pitkiin hiuksiin. Se onko pitkät vai ekstrapitkät, lapaluupituiset hiukset on rajatapaus siinä, koska usein ns BSL (Bra Strap Length eli rintaliivien nauhaan ylettyvä) on se pitkän ja ekstrapitkän raja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ! Itse tehtynä ne ei maksa juuri MITÄÄN !! Ja ne on tosi helppo tehdä itse. Ostaa vaan kaupasta (mm Prismasta) halvinta, alle 3 €:n paketin ja tekee ne kotona tai missä nyt sitten ne tekeekin. Mä teen aina näin: laitan hiukseni muutamalle letille ja sitten teen aineen ja laitan sen. Sitten vain pitkä pyyhe kaulan ympäri ja hiuksiin toinen, ja antaa vaikuttaa sen oman aikansa. Sitten huuhtelu, hiusten pesu, kuivaus pyyhkeellä ja valmista. Helppoa ! Kannattaa kokeilla. Itellä säästyi monta kymppiä/sataa euroa. 

Vierailija
24/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikealta moraalisesti mutta realistiselta. Itse pitkätukkaisena, akateemisena kokopäivätyössä olevana naisena en pysty näillä hinnoilla käymään kampaamossa kuin harvakseltaan ja silloinkin vain leikkuulla.

Mietinkin joskus, kuka pystyy. Väri tai raidat kelpaisivat, mutta pitäisi varmaan olla ensiksi joku sossun asiakas. Mutta näinhän sen täytyy olla, sillä näköjään parturikampaajien palkatkin ovat korkeampia kuin omani. Takana peruskoulu ja pari helppoa amisvuotta.

No, jokainen valitsee itse. Mieluummin näin kuitenkin. Köyhä ja fiksu, mielenkiintoisessa työssä.

Kai nyt hyvä koulutettu ihminen ymmärrät että se hinta koostuu aika pitkälti muusta kuin varsinaisesta palkasta?

Vierailija
25/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perushinta Lahdessa. Raidat ois kivat mutta pidän hiukset yksivärisenä, juuren värjää äiti :) Kampaamossa käyn vain leikkauttamassa, pitkät kerrostetut hiukset ja pärjään hyvin 2-3 käynnillä vuodessa.

Vierailija
26/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on kun ostatte raita-aineen marketista ja teette hiuksiin kevyitä raitoja ohuella harjalla, sillä tulee kaikista luonnollisin lopputulos eikä niin kontrastisia mitä kampaajat tekevät aivan liian tujuilla aineilla.

Mistä tuollaisen harjan saa?

Harja on mukana paketissa jos tuote on juuri raidoitukseen tarkoitettu.

Vierailija
27/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikealta moraalisesti mutta realistiselta. Itse pitkätukkaisena, akateemisena kokopäivätyössä olevana naisena en pysty näillä hinnoilla käymään kampaamossa kuin harvakseltaan ja silloinkin vain leikkuulla.

Mietinkin joskus, kuka pystyy. Väri tai raidat kelpaisivat, mutta pitäisi varmaan olla ensiksi joku sossun asiakas. Mutta näinhän sen täytyy olla, sillä näköjään parturikampaajien palkatkin ovat korkeampia kuin omani. Takana peruskoulu ja pari helppoa amisvuotta.

No, jokainen valitsee itse. Mieluummin näin kuitenkin. Köyhä ja fiksu, mielenkiintoisessa työssä.

No nyt täytyy kysyä, että miksi olet allekirjoittanut työsopimuksen alle 2000 euron kuukausipalkalla? Kampaajien keskimääräinen kuukausipalkka vuonna 2022 oli 2344 euroa kuukaudessa. Miksi akateemisena ihmisenä et arvosta tutkintoasi ja ammattiasi sen verran, että neuvottelet itsellesi sopivan palkan. Juuri tämän takia akateemisen loppututkinnon suorittaneilla on järjettömän huonot palkat kun joku ääliö tekee sopimuksia alle 2000 euron kuukausipalkalle. Samaan aikaan ulistaan kuinka joku ammattisurkean tai ammattikoulun käynyt saa korkeampaa palkkaa. 

Vierailija
28/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Raitojen laittaminen hiuksiin vie enemmän aikaa eli ns. työtunteja kuin esim koko pään värjääminen, vaikka väriä laitetaankin vähemmän. Eli joo, raidat maksaa enemmän. Ja aika normaali hinta tuo on raidoille.

Normaali hinta jos on lavan alareunaan niin sitten on joku Helsinki-hinta.

Pääkaupunkiseudulla kaikki on noin 30% kalliimpaa.

Maksaisin raidoista saman mittaiseen tukkaan max. noin 90€ (ei sis. saksia). Tuo on kotona helppo toteuttaa hiusharjalla, koska maalaan paljon muutenkin.

Överinätti babyhiglights plexeillä ja sävytteillä sitten eri juttu. Siihen olen harkinnut panostavani ja siitä maksaisin sitten kuluneen tuntiliksan mukaan. Vaikutusaikaa ei tietenkään tuohon lasketa mukaan. Lahjaksi voisin tällaisen ostaa noin joka kolmas vuosi. Jos tästä tulisi oikein kiva olo niin miksei saisi säästettyä niin että voisi kerran vuodessa vaikka käydä.

Vierailija
29/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on oikea. Monen mielestä kampaaja ei saisi ansaita elantoaa. 

Kipinkspin pomon luo pyytämään palkan alennusta,   sillä eihän kukaan saa tienata tonnia enempää.

Vierailija
30/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, myös kampaaja, on palkkansa ansainnut, MUTTA koska jostain on PAKKO säästää, on esim. kampaamokulut yksi.

Olen myös työssäkäyvä ihminen, ei superhyvä mutta ok palkka. Vielä muutama vuosi sitten joka kk jäi rahaa yli tekemättä 'mitään' erityisiä säästöjä muutama satanen.

Nyt kaikki kallistunut, vaikka säästän ja nipistän joka asiasta (esim. aiemmin en juuri katsellut hintoja ruokakaupassa, nykyään ostan mahdollisimman halpaa) rahat riittäänippa nappa PAKOLLISIIN eli asuntoon (aso jos merkitystä) ruokaan, sähköön, satunnaisiin vaateostoihin (jos pakko ostaa, en turhaan) ym.

Elän siis todella kädestä suuhun, siinä missä aiemmin pystyi käymään esim. kampaajalla muutaman kerran/vuosi leikkaus ja usein myös väri tmv. nykyään VAIN leikkaus 2 krt/vuosi, ja lisäksi ostan (netistä koska halvempaa) sävytteen jonka laitan muutaman kerran/vuosi.

Vierailija
31/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidat on superhelppo tehdä itse, ainaki  (suht) pitkiin hiuksiin.

1. Kerää ihan päälimmäisiä hiuksia ponnarille, ja todellakin vain "muutamia" hiuksia. Jos on esim. keskijakaus, niin suunnilleen hammastikun tai tulitikun verran. Pidä em. hiukset ja ponnari "poissa" kiertämällä esim. tiukalle letille/nuttururalle (jakauksen) päälle. 

2. Sekoita väri jne. harjaa hiukset (pl. 1 kohdassa mainitut) suoraksi, ja sitte levitä väriseos joko tiheä- tai harvapiikkiselle kammalle (riippuen millaisia raitoja haluat) sitten vedä kampa kertavedolla(!) hiusten läpi, jättäen n. 0,5cm ylhäältä ilman väriä. Sitten sama toistetaan kunnes on pää kierretty ympäri. Itse aloitan aina edestä va vedän vuorotellen vasemmalle/oikealle ja lopuksi taakse.

3. Anna vaikuttaa ja pese hiukset.

Tuolla saa hyvin aitoja "aurinkoraitoja", eikä juurikasvu näy pahasti (siksi muutamat haituvat jätetään värjäämättä ja 0,5cm) kannattaa aloittaa omaa väriä lähellä olevilla sävyillä.

Vierailija
32/32 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä karvan alle 200 extra-pitkiin, tyvivärillä ja sävytteellä. Käyn kahdesti vuodessa kampaajalla, niin mielestäni hinta/kk ei kuitenkaan ole paha. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä