Mikro hajosi. Mihin vien sen, ei ole autoa eikä pihalla ole sellaisille kierrätyspistettä.
Enkä kehtaa bussissa sellaista kuljettaa, vaikka tietysti laittaisin sen vaikka tosi isoon muovikassiin. En jaksa etsiä kierrätyspistettä kovin kaukaa. Voisin tietty viedä sen liikkeeseen joka ottaa sen vastaan ja kierrättää, samalla kun ostan sieltä uuden mikron. Mutten kehtaisi bussissa kuljettaa muovikassiin käärittynä sitä, vaikka joudunkin uuden mikron tuomaan bussilla kotiin. Se on myös vaivalloista ees taas.
Heittäisinkö sen vain jätesäkissä sekajätekuiluun?
Kommentit (149)
Osta ensin uusi mikro ja roudaa sitten vanha uuden laatikossa Giganttiin tms.
Asut siis kerrostalossa tai vastaavassa kommuunissa? Aina löytyy lukitsematon vintti- tai kylmäkellarikomero, joten vanha mikro sekä muut romut sinne - problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ap satu olemaan sellaisia laivareissulla käytettäviä kaljakärryjä? Naamioi mikro Ikeakassiin ja kassi kyytiin vaan. Luulevat kaikki että kuskaat kaljaa etkä jätettä.
Mistä niitä muuten saa? Minulla oli, ja oli todella kätevä kaiken muunkin kuin kaljan kuskaamiseen, mutta sitten se hajosi enkä ole enää kaupoista löytänyt samanlaisia.
https://www.clasohlson.com/fi/Kokoontaitettava-kuljetusk%C3%A4rry%2C-40…
https://www.ikea.com/fi/fi/p/rulleboer-kaerry-musta-10516772/?utm_sourc…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ap satu olemaan sellaisia laivareissulla käytettäviä kaljakärryjä? Naamioi mikro Ikeakassiin ja kassi kyytiin vaan. Luulevat kaikki että kuskaat kaljaa etkä jätettä.
Mistä niitä muuten saa? Minulla oli, ja oli todella kätevä kaiken muunkin kuin kaljan kuskaamiseen, mutta sitten se hajosi enkä ole enää kaupoista löytänyt samanlaisia.
Kiitos, täytyypä tutustua! Tuo Ikean malli näyttää lupaavalta. Minulla oli vähän kevytrakenteisempi kuin tuo Clas Ohlsonin, joka näköjään painaakin yli 2 kiloa.
Mullakin just vanha tulostin on parvekkeella odottamassa kevättä, jolloin taas auto on kuvioissa mukana. Tuo on niin painava laitos ettei ilkeä lähteä bussissa lähteä viemään. Hajoaa vielä se Ikean kassi pohjastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, täytyypä tutustua! Tuo Ikean malli näyttää lupaavalta. Minulla oli vähän kevytrakenteisempi kuin tuo Clas Ohlsonin, joka näköjään painaakin yli 2 kiloa.
Painaahan tuo Ikeakin, lisäksi ei taida olla ns. taittuva.
RULLEBÖR Kärry
Tuotenumero 105.167.72
Leveys: 33 cm
Korkeus: 6 cm
Pituus: 93 cm
Paino: 2.65 kg
Pakkaus/pakkaukset: 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google auttaa esim. hakusanoilla kaljakärry, laukkukärry, kuljetuskärry...
Jos sen mikron jättäisi vaan tuonne roskakuilujen viereen ulos, niin ottaisiko jäteauto sen mukaansa? Kulkeeko tuollainen säännöllisesti tyhjentävä jäteauto vain kaatopaikalle? Onko sähkölaitteiden kierrätys jossain muualla kuin kaatopaikan yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Jos sen mikron jättäisi vaan tuonne roskakuilujen viereen ulos, niin ottaisiko jäteauto sen mukaansa? Kulkeeko tuollainen säännöllisesti tyhjentävä jäteauto vain kaatopaikalle? Onko sähkölaitteiden kierrätys jossain muualla kuin kaatopaikan yhteydessä?
Vein vanhan, hajonneen mikron varastokoppiini. Uuden toin bussissa, mutta se oli painavampi kuin kuvittelin. Ensin jaksoin sen nostaa, mutta kotiin saavuttua piti jo pysähtyä huilaamaan kesken kävelyn, vaikka matka bussipysäkiltä asunnolleni on tosi lyhyt. En kyllä millään jaksaisi sitä vanhaa mikroa bussissa Prisman jätekeräykseen viedä, kun se on vielä siellä kauempana Prisman takana. Odotan varmaan vaan, että pääsen joskus jonkun kyydillä Prismalle, tai sitten talutan pyörää ja vien sen tarakan korissa... On tämä vaikeaa.
Ap
Yön hämärissä viet sekajäteastian viereen, kyllä se siitä katoaa ajan myötä :)
Mulla on häkkivarastossa vanhat imuri ja leivänpaahdin, jotka pitäisi viedä keräyspisteeseen eikä mullakaan ole autoa. Uuden imurin raahasin kodinkoneliikkeestä kotiin fillarin kanssa ja se oli kyllä niin työlästä etten enää siihen ryhdy (kodinkoneliike olisi veloittanut monta kymppiä kotiin tuonnista) . Joku pakettiauton omistaja saisi tienestiä, kun ryhtyisi keräämään metalliromua ihmisten nurkista ja toimittaisi ne ketäyspisteeseen, itse olisin valmis maksamaan vaikka pari kymppiä imurin ja leivänpaahtimen pois viennistä.
Heitä lähimetsään ja soita ympäristökeskukseen tuohtuneena, että joku sika on heittänyt mikron metsään, käykää hakemassa se pois.
Vierailija kirjoitti:
Ikean kassi tai jyskin kassi? Tai joku vastaava. Eihän mikro painava ole.
Mikroaaltouuni voi painaa vaikka 12kg. Minulle se ainakin on niin painava, varsinkin kun on vielä isokin, että en todellakaan lähtisi raahaamaan linja-autossa.
Jos minulla ei olisi autoa, eikä ketään kaveria joka voisi lainata auton tai antaa kyydin, niin veisin sitten vaikka taksilla, pakkohan se jotenkin sinne liikkeeseen/kierrätykseen saatava. Ja täytyyhän se uusi mikrokin jotenkin kuljettaa.
Vierailija kirjoitti:
Yön hämärissä viet sekajäteastian viereen, kyllä se siitä katoaa ajan myötä :)
Tätä näyttää jotkut harrastavan meidänkin talossa. Milloin mitäkin romua hivutettu sinne roskiksille. Yksi päivä taisi olla joku rikkinäinen cross trainer.
minä olen heittänyt suoraan roskiin vaan. Sekaisin ne kaikki siellä autossa menee.
Lainaa jostain lapio ja hautaa maahan 2 m syvyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi syy miksi on hyvä omistaa auto.
Sillä auton omistamisen hinnalla ajelee monta taksimatkaa kuussa. Vaikka sitten roudatakseen hajonneen mikron kierrätyspisteeseen.
Oma ratkaisuni on kyllä omistaa kevyt kokoontaitettava parinkympin hintainen kuljetuskärry, mikä helpottaa isompien tavaroiden roudailua vaikkapa sillä bussilla.
Homma jostain iso pahvilaatikko ja laita mikro siihen, ketään ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä laatikossa on, kun ihmiset tilailevat netistä tavaraa koko ajan. Laatikko sitten Ikea-kassiin, kärryyn tms. Ei voi enää helpommaksi mennä.