Jussi tienaa kampaajana 5000 euroa kuukaudessa kolme kampaajaa paljastaa palkkansa
Kommentit (14)
Jussi tienaa kampaajana 5000 euroa kuukaudessa kolme kampaajaa paljastaa palkkansa https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009338480.html
Vierailija kirjoitti:
Kopioikaa juttu tänne en klikkaa iltasanomia
Se lienee sun ongelma, en auta lokkia!
Nuorempi sukupolvi ei käy parturissa. Hiukset voi leikata itse ja laittaa letille tai nutturalle.
Eläkeläiset toki parturissa käy.
Joo huh.
Toki yrittäjä voi hinnoitella itseään, mutta kun puolen tunnin hiustenleikkaus maksaa yli 40 €, niin leikkaan hiukseni itse.
Asiakkaana äänestin jaloillani jo aikaa sitten.
Mielestäni kampaajilla on liian kovat palkkaodotukset. Vertaa esim. sairaanhoitajiin.
Niin? Hänellä on 30 vuoden työkokemus ja tekee 8-11 h työpäiviä. Palkka on täysin kohdillaan.
Miksi tartuit vain tähän yhteen esimerkkiin ja jätit huomioimatta jutun kaksi muuta heikompaa palkkaa saavaa kampaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Hänellä on 30 vuoden työkokemus ja tekee 8-11 h työpäiviä. Palkka on täysin kohdillaan.
Miksi tartuit vain tähän yhteen esimerkkiin ja jätit huomioimatta jutun kaksi muuta heikompaa palkkaa saavaa kampaajaa?
8-11h on se normi muuallakin.
NO hyvät saa hyvää palkkaa ja voivat hinnoitella palvelunsa itse.
Harmi vaan ku moni ei ole hyvä.
Minusta tuo on sopiva palkka kokeneelle kampaajalle. Käsityöammatit ovat muutenkin aliarvostettuja. Aina ajatellaan, että kyllä sitä itsekin voi tehdä, mikä siinä muka maksaa.
Kampaajan palkat: 1493-1618, josta nousee sitten ikälisien kautta 2000e kieppeille. Voimassaolevaa tes alalla ei kuitenkaan ole.
Yrittäjillä on tietenkin yrittäjien palkat. Surimman lohkaisun kampaamohinnasta vie vuokra (kauppakeskuksessa), sitten verot, materiaalit ja lopuksi pienimpänä se työn hinta.
On se kumma kun suomalainen ottaa tuplahinnat mammuparturiin verrattuna ja on kuitenkin alipalkattu.
Paljonkohan ne 10€:n parturit tienaa? Niitä on vielä yhdessä liikkeessä 10🤔
E V V K 🥱