Onko täällå biologisen lääkkeen käyttäjiä? Kokemuksia?
Minulle on myönnetty Nucala vaikeaan hengitystieoireiluun ja mietin aloittamista. Mitä sivuvaikutuksia teillä on ollut tästä tai muista biologisista lääkkeistä? Voit kertoa muutakin. Haluaisin elämäni takaisin.
Kommentit (20)
Hei, minulla on enbrel mennyt vuosia jo nivelreumaan. Toiminut parhaalla mahdollisella tavalla; sairaus remissiossa. Yhtään mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut.
Onhan noissa riskinsä (esim vakava allergiareaktio) mutta usein toimivat todella hyvin.
Minä olen käyttänyt Nucalaa 1,5 vuotta. Ei ole tullut sivuvaikutuksia. Keuhkokuumeet ja tulehdukset vähenivät, eli astman kanssa nyt paljon helpompaa.
Minä olen pistänyt Nucala - injektion neljän viikon välein kohta kahden vuoden ajan. Ei mitään sivuvaikutuksia. Astmani Nucalan ansiosta hyvässä tasapainossa .
Haha onko ap unireseptoritkin tuhoutuneet😎 up up up!
Vierailija kirjoitti:
AP on siis palstan vakiotrolli venäjältä, joka keksii aina uuden lääkkeen ja alkaa jankuttaa sen vaikutuksista. Viimeiset 15 vuotta jankkasi ensin Ketipinorista, nyt vaihtaa lääkettä.
Tsekkaa jos et usko: googlaa "ketipinor unireseptorit tuhoutuneet", ne kaikki on apn trollausta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei osunut oikeaan. Olen tuo ap ja lääke aloitetaan pian. Kiitos vastanneille. En edes tiedä, miksi biologinen lääke pistoksena on niin iso kynnys. Montaa muuta lääkettä, tablettina ja nesteenä, olen syönyt. Koskaan ei ole mietityttänyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei osunut oikeaan. Olen tuo ap ja lääke aloitetaan pian. Kiitos vastanneille. En edes tiedä, miksi biologinen lääke pistoksena on niin iso kynnys. Montaa muuta lääkettä, tablettina ja nesteenä, olen syönyt. Koskaan ei ole mietityttänyt näin.
Saako kysyä mikä sinun perussairaus on? Onko muita lääkkeitä?
Selkärankareumaan olen biologisia lääkkeitä piikittänyt 9 vuotta, lääkkeen merkkiä ja tyyppiä on vaihdettu muutaman kerran. Mitään sivuoireita ei ole ollut jollei sitä lasketa, etten juuri tuona aikana ole sairastellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä mikä sinun perussairaus on? Onko muita lääkkeitä?
Astma on se perussairaus ja on siihen jo lääkkeet. Symbicort jne.
Olen käyttänyt nucalaa 2019 vuodesta alkaen.Sivuoireita ei ole tullut. Minulla on myös krooninen sinuitis, akuuttivaiheet olivat pois viime kesään asti, nyt ollut 2 hankalaa tulehdusta. Antibiootit ei auta! Yksi hyvä puoli oli, että kortisonitablettien käyttö väheni.
Jos se on sama kuin rokote eli dna-juttuja, kuka uskaltaa ottaa sellaisia kokeena? Vai todella pätevä lääke.
Olen käyttänyt reumaan eri biologisia. Kaikki ovat toimineet vaihtelevasti, mutta aina aiheuttaneet vaikeita hengitystieinfektioita, niin en voi niitä oikein käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt nucalaa 2019 vuodesta alkaen.Sivuoireita ei ole tullut. Minulla on myös krooninen sinuitis, akuuttivaiheet olivat pois viime kesään asti, nyt ollut 2 hankalaa tulehdusta. Antibiootit ei auta! Yksi hyvä puoli oli, että kortisonitablettien käyttö väheni.
Antibiootit auttaa, kun niitä käyttää 3-6 kk putkeen. Valitettavasti Suomessa ei yleensä määrätä tollasia kuureja.
Sain nyt sinuitikseen kuukauden kuurin ja tuntuu auttavan! Oli kyllä uusi asia minullekin tämä pitkä kuuri!
Olen käyttänyt monia biologisia lääkkeitä, koska sairastan suolistotulehdusta ja reumaa. Ensimmäinen biologinen lääke oli Humira, josta sain keuhkokuumeen. Reumalääkäri kirjoitti heti pneumonia-rokotteen ja sen jälkeen ei ole ollut keuhkokuumeita. Tästä aikaa jo 15 vuotta.
Kaksi kertaa ole sairastunut vyöruusuun ja reumalääkäri kirjoitti valmiiksi minulle valavir lääkettä, jos sellainen tulee. Tunnistan kyllä vyöruusun.
Kantsii ottaa toi Pneumonia rokotteen, jos aloitetaan biologin lääke. Maksaa noin 100 euroa. Lääkäri kirjoittaa reseptin ja kun on hakenut sen apteekista, niin terveydenhoitajan vastaanotolle, joka sitten pistää sen.
Biologinen lääke on lääkevalmiste, jonka vaikuttavana aineena on biologisen lähteen kuten kasvin, ihmisen tai muun eläimen valmistama orgaaninen yhdiste.
Siis se mitä lääke on alun perin ollut. Joku kasvi esim. Lol lääketiede.
En just tuosta lääkkeestä tai sairaudesta tiedä, mutta itse olen saanut liikuntakyvyn takaisin biologisen lääkkeen ansioista. Sairastan selkärankareumaa.