Onko teidän mielestä lukuaineiden keskiarvo 8.8 hyvä peruskoulun päättärissä?
Vai onko se keskitasoa?
Tai mikä yleensäkin on keskitasoa?
Kommentit (106)
On kiitettävän hvä. Ja kuten Stubbin esimerkki osoittaa, niin kannattaa myös kirjoittaa ylioppilaaksi, eikä reputtaa ainoataan yo-koetta. koska jos niin käy, niin on aivan sama miten laajasti tai syvästi innostuu opiskelemaan, koska asia nostetaan ensin esille, kun tulee mainita koulutus. Esimerkiksi tasavallan presidenti koulutus mainitaan Stubbin kohdalla: Ylioppilas reaalin reputtanut (Filossofian tohtori). Kun se voisi olla esimerkiksi muodossa valtiotiedeiden ylioppilas Haavisto. Tietystu mitään ei ole tehtävissä, jos on esoimerkiksi puoluekannaltaa perussuomalainen, kuten Halla-Aho, jonka titteli om vielä mittäitöivä filosofian tohtorii, syy Perussuomalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on turha päteä, se keskiarvo lasketaan kaikista aineista (ei käytös) eikä vaan osasta.
Kyllä lukioon lasketaan vain lukuaineiden keskiarvo. Ja B3 - kieltä ei esimerkiksi tarvitse ottaa todistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskisuurissa kaupungeissa tuolla pääsee heittämällä kaupungin parhaaseen lukioon.
Meidän pojalla oli tuo keskiarvo, ja todellakaan ei heittämällä mennyt mihinkään. Onneksi viimeinen lukiovalinta oli vähän huonompi, varman päälle-valinta, ja sinne pääsi. Kaverinsa, jolla keskiarvo alle 8, joutui lukioon naapurikuntaan, joka päivä 30 km suuntaansa bussissa.
Ai
Minä en käynyt lukiota
DI
Meillä oli oppikirjat englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksikko on määritelmällisesti hyvä, joten tuo keskiarvo on jo lähellä kiitettävää.
Alkaa olla kiitettävä. Numeroksi muutettuna 8,75 on 9-.
7 on keskitaso, 8 on hyvä ja 8,8 melkein kiitettävässä. Lukioon pääsee 7 jo, joihinkin 8lla. Ihan hyvä toi on jos aiot lukioon.
Jos keskiarvo on 8.8, niin on oikeesti keskiarvo kiitettävä, vai oisko sen pakko olla sitte joku 9.9 sen keskiarvon? Kun mulla on keskiarvo itellä 8.8. Tajuun kuintenki, en kehuskele kyllä yhtää, ja äikästä oisin halunnu kympin mutta ihan sama. Mun tokari ois:
käyttäytyminen - 9
äikkä - 9
enkku - 9
matikka - 9
ylli (ymppä) - 9
uskonto - 9
historia - 9
yh - 9
musiikki - 9
kuvis - 8
kässä - 8
liikka - 9