Mies ilmoitti, että ei halua enää lapsia enempää
Meillä oli suunnitelmissa vielä yrittää, mutta mies on pelännyt kertoa minulle asiasta. Syitä tähän mm. Maailmantilanne, kulujen nousu ja mukavuuden halu , koska lapset alkaa olla jo isompia. Tietyllä tavalla asian hyväksyn , mutta selkeästi sulattelen. Mitä jos olenkin onneton tästä eteenpäin? Pidän suhdetta hyvänä, enkä halua siitä luopua vain lapsen toivossa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä kolmekin oli jo liikaa jaksamisen ja resurssien suhteen. Neljäs kuulostaa jo aivan pähkähullulta, jollei sitten olisi ikäerot niin suuret että pari vanhinta on jo muuttamassa pois kotoa.
No voi itku. Virhe, että teitte niin monta. Mulla menis neljä tossa ihan niin kuin nuo 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi asia kirpaisee, koska tässä menee oma haaveeni. Mies on tiennyt jo ennen lapsentekoa, että toivoisin isompaa perhettä. Tuntuu, ettei hän ajattele lainkaan surua, jota itselleni tästä seuraa
Mikä se haave on tarkemmin sanottuna? Kuinka monta lasta?
Haaveeni oli neljä lasta. Ja nyt lapsiluku jää kolmeen. Sulattelen asiaa aikani ja löydän ehkä rauhan asian kanssa. Ja toki olen onnellinen kolmesta
Pelottaako että joutuu oikeisiin töihin kun pieninkin kasvaa ? Kyllä näitä työnvieroksujia on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako että joutuu oikeisiin töihin kun pieninkin kasvaa ? Kyllä näitä työnvieroksujia on nähty.
Käyn töissä. Etkö lukenut aiempia sivuja :)
Minulle riitti yksi lapsi. Vaikea käsittää, että jollain on kolme ja haluaisi vielä lisää.
N
Eipä siinä. Kun ei halua niin ei halua. Toista ei voi pakottaa. Pitää vain hyväksyä asia ja keskittyä jo olemassa oleviin lapsiin. Voi olla, että pian olet tyytyväinen tilanteeseen. Teini-ikä kun ei ole helppoa
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä. Kun ei halua niin ei halua. Toista ei voi pakottaa. Pitää vain hyväksyä asia ja keskittyä jo olemassa oleviin lapsiin. Voi olla, että pian olet tyytyväinen tilanteeseen. Teini-ikä kun ei ole helppoa
Näinhän se on. Jos suhde on sellainen missä haluaa olla, niin tässä asiassa joudun joustamaan. Tiedostan kyllä, että jos roikun vain lapsihaaveessa, pitäisi minun jättää perheeni. Kunhan halusin purkaa ajatustani tänne, jos joku muu olisi kokenut samaa
Vierailija kirjoitti:
Minulle riitti yksi lapsi. Vaikea käsittää, että jollain on kolme ja haluaisi vielä lisää.
N
Täällä on enemmänkin näitä "minulle riitti yksi lapsi" kommentteja. Sitä tietoa ei nyt täällä tarvittu. Voitte puida asiaa omassa ketjussa.
Kyllä siihen sopeutuu. On ihanaa katsoa kun lapset kasvaa. Lapset tarvitsevat äitiä myös taaperoajan jälkeen
Ala villimmäksi, kyllä niitä tulee.
Ei niitä ole tullut , vaikka villiä onkin
Sanoin eksälle että kaksi lasta on maksimi. Eksä jätti minut ja nyt sillä on 3 lasta 2 eri miehen kanssa ja yhteiskunta elättää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lasta teillä siis on, ja minkä ikäisiä?
Tuttu ympäripuhui miehensä kun haluaa olla kotona.
Nyt sitten neljä lasta ja tuttu sai kenkää töistä. Saa olla nyt kotona. Mutta valittaa kun ei pääse yksin viikoksi etelään kun lasten hoito on niin raskasta.
Mies tekee muutenkin kaiken ja käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten muuta kuin haarat kiinni.
Tämä.
Naisen seksielämää ei ole mikäli se ei tähtää lasten hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee sitten vasektomian tai käyttää kondomia jos on näin päättänyt. Vastuu on nyt hänen.
Samaa mieltä osin. Vasektomia olisi nyt miehen teko.
Kortsuihin en luottaisia, sillä ap on niin epätoivoinen, että jos mies käyttäisi kortsua, niin ap tyhjentäisi niiden sisällöt itseensä.
Ap voisi tulla raskaaksi, vaikka mies kävisi vasektomiassa.
65% lapsista onkin käenpoikasia. Lapset on jo niin vanhoja ettei mies päse elatusvelvollisuudesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ole tullut , vaikka villiä onkin
Villimmäksi!
Siis haluaisitko itse vielä lisää, vaikka kolme noin pientä on ? Eikö yhtään huoleta tulevat vuodet, teini-ikä ja kaikki kustannukset? Ootteko rikkaita? Näin kahden nuoren aikuisen vanhempana voin sanoa, että keskituloisillekin työssäkäyville yli kolme lasta on kyllä taloudellisesti vaikea kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä. Etkö lukenut aiempia sivuja :)
Mutta nopeasti se kolme vuotta kotona menee vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi asia kirpaisee, koska tässä menee oma haaveeni. Mies on tiennyt jo ennen lapsentekoa, että toivoisin isompaa perhettä. Tuntuu, ettei hän ajattele lainkaan surua, jota itselleni tästä seuraa
Haaveeni oli neljä lasta. Ja nyt lapsiluku jää kolmeen. Sulattelen asiaa aikani ja löydän ehkä rauhan asian kanssa. Ja toki olen onnellinen kolmesta
Neljä on siinä mielessä kiva, että kaikille lapsille yleensä löytyy kaveri sisaruksista. Jos on kolme sisarusta, niin joku saattaa jäädä vähän ulkopuoliseksi. Mutta ei kolmessakaan mitään vikaa ole. Oletko miettinyt, että jos teillä olisi 4 lasta ja teille tulisi ero, niin kykenisitkö ja jaksaisitko hoitamaan neljän katrasta? Miten rahat riittäisivät jne.