Mies ilmoitti, että ei halua enää lapsia enempää
Meillä oli suunnitelmissa vielä yrittää, mutta mies on pelännyt kertoa minulle asiasta. Syitä tähän mm. Maailmantilanne, kulujen nousu ja mukavuuden halu , koska lapset alkaa olla jo isompia. Tietyllä tavalla asian hyväksyn , mutta selkeästi sulattelen. Mitä jos olenkin onneton tästä eteenpäin? Pidän suhdetta hyvänä, enkä halua siitä luopua vain lapsen toivossa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen noihin kolmeen. Moni mies ei suostu ekan lapsen jälkeen edes toiseen lapseen kun huomaa perhe-elämän realiteetit.
Tai sitten on niitä, jotka ei käytä ehkäisyä ja sitten niitä lapsia tulee, koska nainen haluaa ja "vahinko" pääsee käymään , vaikka mies ei halua. Seuraan vierestä tällaista touhua. Mies valittaa , lapsia tulee lisää ja nainen on hermona, koska mies ei osallistu perhe-elämään ja ahdistuu lasten määrästä
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen noihin kolmeen. Moni mies ei suostu ekan lapsen jälkeen edes toiseen lapseen kun huomaa perhe-elämän realiteetit.
Ehkä ap:n mies on huomannut nyt, että ap ei ole hyvä äiti ja että hän ei ole hyvä isä. Silloin ei kannata tehdä lisää ainakaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä mölinää jos joku vielä haluaa lapsia tehdä vaikka muutoin syntyvyys laskee kuin lehmän häntä. Ei saa lisääntyä ei saa tulla ulkomaalaisia töihin millä tämä yhteiskunta pyörii teidän ku sisella työpanoksella vai.
Ei kai kuitenkaan yhden tarvi laumaa lapsia tehdä. Ennemminkin pitäs ylipäänsä lisää lapsia syntyä . Se on iso muutos tuo neljäs lapsi, vai pitöskö sun mielestä pukata lisää vaikkei olisi oikeasti realistista ostaa isompaa autoa ja kenties asuntoa ja elättää vielä yksi kunnolla? Aloituksen mies ajattelee fiksusti tässä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä mölinää jos joku vielä haluaa lapsia tehdä vaikka muutoin syntyvyys laskee kuin lehmän häntä. Ei saa lisääntyä ei saa tulla ulkomaalaisia töihin millä tämä yhteiskunta pyörii teidän ku sisella työpanoksella vai.
Millä munalla sinä riehutaan siellä? Mitkä sinun taustasi ovat? :D
Sanoinhan jo. Ymmärrän miehen syyt tähän ratkaisuun. Mutta olen surullinen ja selvästi vielä sulattelen tätä asiaa. Tietysti olen onnellinen kolmesta lapsestani, keskitynkin heihin täysillä
Kyllähän se lapsiluku tietyllä tavalla on kompromissi. Se joka ei enää halua, ei halua.
Itse en kehdannut aikanaan sanoa vaimolle, että pelkäsin että vaimon sisuskalut hajoaa. Edellinen raskaus oli vaikea. Mieluummin kaksi vanhempaa ja yksi lapsi vähemmän. En halunnut syyllistää vaimoa, joten olin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua, koska pidän itsekin lapsista. Mutta voit ajatella myös asian hyviä puolia. Nyt sinulla on enemmän aikaa isommille lapsille, voit harrastaa ja mennä töihin. Pystyt säästämään isommille lapsille vaikka opiskelurahaa. Ei tarvitse enää synnyttää! Sekin on aika iso ponnistus ja rasittaa kehoa.
Juuri näihin hyviin puoliin minäkin suuntasin. Ajattele, että voit antaa välillä aikaa itsellesi. Olet nyt ainakin 7? Vuotta elänyt pikkulapsiaikaa. Onhan se pitkä aika ja siitä eteenpäin meneminen tuntuu varmasti vaikealta ja haikealta. Mutta lapset kasvaa ja tarvitsevat sitten tukea vielä murrosiässä jne
Ap:n pointti on nyt tainnut mennä ohi suurimmalla osalla. Eihän hän sanonut, että neljäs lapsi pitää vielä ihan välttämättä saada, vaan että se vaatii sulattelua. Sehän on ihan luonnollista, että suunnitelmien muutos ja omasta haaveesta luopuminen aiheuttaa tarpeen sulatella sitä ja tehdä jonkinlaista surutyötä. Neuvoni on, että sure surusi, mutta älä jää vellomaan siihen. Eli positiivisiin asioihin keskittymistä nykyhetkessä ja tulevaisuudessa.
Minä minä minä minä
Maksaako ap mitään perheen kuluista edes?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pointti on nyt tainnut mennä ohi suurimmalla osalla. Eihän hän sanonut, että neljäs lapsi pitää vielä ihan välttämättä saada, vaan että se vaatii sulattelua. Sehän on ihan luonnollista, että suunnitelmien muutos ja omasta haaveesta luopuminen aiheuttaa tarpeen sulatella sitä ja tehdä jonkinlaista surutyötä. Neuvoni on, että sure surusi, mutta älä jää vellomaan siihen. Eli positiivisiin asioihin keskittymistä nykyhetkessä ja tulevaisuudessa.
Kiitos ymmärryksestä ja tsempeistä. Kiteytti asian hyvin ja ymmärsit pointtini. -ap
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä
Ei varmasti, sillä asuaa kysyttiin ensimmäisen kerran jo ketjun alussa ja ap ei ole kyennyt vastaamaan asiaan.
Kyllä meillä kolmekin oli jo liikaa jaksamisen ja resurssien suhteen. Neljäs kuulostaa jo aivan pähkähullulta, jollei sitten olisi ikäerot niin suuret että pari vanhinta on jo muuttamassa pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä
Ei varmasti, sillä asuaa kysyttiin ensimmäisen kerran jo ketjun alussa ja ap ei ole kyennyt vastaamaan asiaan.
Olen ihan työssäkäyvä perheenäiti. Maksan perheen kuluista. Kuopus on päiväkodissa myös.
Toisista on oikeasti suuren perheiden äideiksi
Vierailija kirjoitti:
Yritä ap nyt olla niille nykyisille lapsillesi edes kohtuullinen äiti.
Mistä päättelit, ettei olisi? Jotkut toivoo isompaa perhettä. Siinä ei ole mitään pahaa. Ja totta kai saa olla pettynyt, jos ei yhdessä sovittu nyt toisen yksipuolisella päätöksellä toteudukaan.
Ihmeellistä porukkaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lasta teillä siis on, ja minkä ikäisiä?
3v, 5v ja 7v
Sitä ollaan näköjään jo yliajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, ettei olisi? Jotkut toivoo isompaa perhettä. Siinä ei ole mitään pahaa. Ja totta kai saa olla pettynyt, jos ei yhdessä sovittu nyt toisen yksipuolisella päätöksellä toteudukaan.
Täällä ap voi kirjoittaa olevansa vaikka upein, ihanin ja läsnäolevin äiti, mutta totuus voi olla toinen. Jos mieskään ei halua enää jälkikasvua, niin yksi totuus saattaa olla se, että nykyisetkin lapset ovat hunningolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ap voi kirjoittaa olevansa vaikka upein, ihanin ja läsnäolevin äiti, mutta totuus voi olla toinen. Jos mieskään ei halua enää jälkikasvua, niin yksi totuus saattaa olla se, että nykyisetkin lapset ovat hunningolla.
Spekulaatiot tulille.
Haaveile jostakin muusta asiasta sitten. Lastesi haaveena olisi varmasti hyvä läsnäoleva äiti ja se ei toteudu, jos mamma vääntää joko ajan uutta pentua ja jos ei väännä, niin miettii niiden vääntämistä.