Mistä tulee suomalainen tapa syödä kalaa ja suolakurkkuja kaurapuuron seassa?
Törmäsin siis netissä videosarjaan jossa esitellään erilaisia tapoja syödä kaurapuuroa (oat meal) eripuolilta maailmaa. Videon kohdassa 4:03 esitellään suomalainen tapa laittaa puuroon kalaa ja suolakurkkuja, mutta en ole koskaan aiemmin kuulut tästä "perinteisestä tavasta" ennen tätä videota. Yleensä olen luullut että Suomessa puuroon laitetaan muumuassa marjoja ja sokeria, voisilmä, maitoa, hilloja tai marjakeittoa, mutta lienenkö sitten väärässä?
Kommentit (41)
Miksei noinkin pystyisi syömään mutta silti en kyllä oo ennen kuullut. Ja olen sentään aika utelias ja ennakkoluuloton syöjä. m56
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä varmasti maailman urpoimmat kommentoijat. Ap lytätään jonkun random videon perusteella ihan kuin hän olisi keksinyt tuon hölmön puuroutunut ja penätään tutkimuksen tuloksia, mitä ihmettä? Oletteko jotain varhaisteinejä?
Iso osa väestä vastaa vain otsikon perusteella jos tekstiä on enempi kuin kolme riviä, ei jakseta lukea.
Olen huomannut muualla samaa.
Vaikka meillä Suomessa ei kalapuuroa syödä, jossain muualla kuitenkin (uskomatonta mutta ilmeisesti totta!). Googlaa oatmeal with fish
Ameriikan puuro: vaahtokarkkeja, suklaata ja siirappia. Y-äk! Mieluummin vaikka niitä silakoita ja suolakurkkuja.(joista videossa kertoo selvästi ei-suomalainen tyyppi.)
Tuubin influensserithan eivät KOSKAAN IKINÄ keksi mitään saadakseen sisältöä? Tai sitten uskovat jotain toista influensseria, tai hörhömediaa, ja herneaivoissa syttyy miljardin dollarin arvoinen ajatus tehdä tästä video!
Käytän riisin sijaan usein kauran jyviä lisäkkeenä. Siihen voisin kuvitella laittavani kalaa ja muuta. Ikäänkuin risottoa.
Portugalilainen kertoo omasta mieltymyksestään eikä suinkaan suomalaisesta tavasta.
EIKÄ!!! Siis onko internetsin ihmeellisessä maailmassa jotain mikä ei ehkä olekkaan totta?! En usko.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä ääliö.
Täysin normaali palstapersu.
Vierailija kirjoitti:
EIKÄ!!! Siis onko internetsin ihmeellisessä maailmassa jotain mikä ei ehkä olekkaan totta?! En usko.
Olekaan yhdellä koolla, kiitos.
siis tyyppi oli portugalilainen homoseksuaali, joka asui Suomessa ja sitten laittaa suolalohta ja kurkkua puuroon, no ei ihme
itse laitan hunajaa ja banaania ja marjoja ja voita
Vierailija kirjoitti:
Silli ja suolakurkut puurossa on parasta, missä ihmeessä AP on oikein asunut, kun ei tuohon ole törmännyt?
Minä olen asunut koko elämäni Suomessa enkä myöskään kuullut koskaan tällaisesta tavasta.
Täytyy olla peräisin jostain itärajan takaa.
Siis suomessa oleskeleva portugalilainen kertoo miten tykkää syödä puuronsa ja jostain syystä se esitetään suomalaisena tapana. pöh.
Rekikoirille syötetään kalapuuroa, eli onkohan joku vääräleuka huijannut turistia.
Eihän kukaan viitsisi klikata tuota juttua, jos siinä olisi ihan se todellinen tavallinen tapa syödä kaurapuuroa voisilmän tai marjojen kera.
Ei mistään, siis vastauksena otsikon kysymykseen.
Tähänkin pätee vanha sanonta: älä usko mitään mitä kuulet ja puolet siitä mitä näet. Tässä tapauksessa se uskottava puoli on kaurapuuro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silli ja suolakurkut puurossa on parasta, missä ihmeessä AP on oikein asunut, kun ei tuohon ole törmännyt?
Minä olen asunut koko elämäni Suomessa enkä myöskään kuullut koskaan tällaisesta tavasta.
Täytyy olla peräisin jostain itärajan takaa.
Jo osaisit maantietoa, niin tietäisit että Portugali sijaitsee Suomesta lounaaseen eikä itään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkitä lähde tähän tutkimukseen älä mitään videota
Eihän tässä mistään tutkimuksesta ole kyse, vaan siitä, että joku vloggaaja on kysellyt, että miten missäkin maissa puuroa syödään ja joku Suomesta on narrannut, että meillä syödään suolakurkkujen kera. Ja se vloggaaja on uskonut.
Vauvapalstan maksamakkarakeitto pitäisi saada jollekin vloggaajalle. Voisi väittää että se on suomalainen perinneruoka. Ja ehdottomasti sellaiselle tyypille joka maistelee ruokia eikä vaan esittele!
Vierailija kirjoitti:
Kalaa ei Suomessa yleensä yhdistetä suolakurkkuihin oikeastaan missään muodossa, eikä niistä kumpaakaan yleensä sekoiteta puuroon.
Joulupöydän perusherkku meillä ainakin on salaatti, jossa silliä ja suolakurkkua on sopusoinnussa mm. juuresten kanssa. Puuro kyllä syödään joulunakin erikseen.
Eih'än tässä ap:tä lytätä, vaan nauretaan sitä että joku höpsö on uskonut tuollaisen jutun ja laittanut videoonsa.