Mitä opiskelisit tai tekisit työksesi jos rahaa ei tarvitsisi miettiä?
Eli otsikko sen kysymyksen jo kertoikin: Jos taloudellinen tilanteesi mahdollistaisi sen, että sillä ei olisi mitään väliä tienaisitko kuussa 1000 vai 10 000 euroa niin mitä haluaisit tehdä työksesi/alkaa opiskella?
Kommentit (28)
Varmaan samaa kuin nyt, kuvataidetta. Mutta matkustelisin enemmän ja etsisin inspiraatiota.
En mitään töitä. Otin lopputilin ja nyt päivärahalla. Kävin töissä vain palkan vuoksi.
Tekisin samaa kuin vapaa-aikana eli ompelisin vaatteita ja maalaisin tauluja. Ehkä voisin pitää myös joogaleirejä, kukkakauppaa tai perustaa kylpylän.
Sijoittaisin ja keskittyisin lapsiini. Kun he olisivat tarpeeksi vanhoja muuttaisin johonkin kirkonkylään.
Vapaa-aikaa viettäisin. Lukisin enemmän laatumangaa ja olisin muutenkin total turn-off- aivan tahallani ja mielellänikin.
Äänisuunnittelu, editoiminen ja miksei kuvaaminenkin. Ainakin keskittyisin kehittämään näitä taitoja. Lisäksi musiikkiharrastus ja laulaminen.
Viljelisin ja opettaisin muita ilmaiseksi miten viljellä ruokaa omalla kotipihalla, parvekkeella tai vaikka yhteispuutarhassa niin että se tukee luonnon monimuotoisuutta. Uskon että minulla olisi paljon annettavaa yhteisölle. Sen sijaan olen pitkäaikaistyötön ja masentunut. Ei ole varaa kasvattaa edes omaa ruokaa, saati varaa maaplänttiin jolla sellaista harjoittaa. Jos ryhdyn ilmaiseksi muita opettamaan niin menee tuet, vaikka en pysty myymään taitojani esim. yrittäjänä ilman virallisia todistuksia eli vuosien koulutusta - johon minulla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia. 👍
En tee mitään töitä tai opiskele, koska ei tarvitse. Olen kotirouva. Mulla on kyllä 2 yliopistotutkintoa ja ehdin olla töissäkin ihan riittävän monta vuotta. Viimeiset 8 vuotta olen ollut kotona. ( Ja kun tähän tulee joku kuitenkin kommentoimaan eläkkeestä tai mahdollisesta avioerosta niin myös niiden varalle on varauduttu samoin puolison kuoleman).
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään töitä tai opiskele, koska ei tarvitse. Olen kotirouva. Mulla on kyllä 2 yliopistotutkintoa ja ehdin olla töissäkin ihan riittävän monta vuotta. Viimeiset 8 vuotta olen ollut kotona. ( Ja kun tähän tulee joku kuitenkin kommentoimaan eläkkeestä tai mahdollisesta avioerosta niin myös niiden varalle on varauduttu samoin puolison kuoleman).
Miten ystäväsi tai sukulaisesi suhtautuvat tähän? Itsellä siis myös rikkaan miehen vuoksi rahatilanne muuttunut täysin nyt 30-vuotiaana. Mullakin on yliopistotutkinto mutta tuntuisi hölmöltä tehdä niitä töitä kun sillä käynkö töissä ei ole mitääm väliä taloudellisen tilanteen kannalta. Ja täällä sama juttu että elämäntaso myös eron suhteen taattu. En tiedä mitä tässä tekisi, palaisiko töihin enää äippälomalta. Kavereille tästä ei voi puhua koska ongelmani on niin etuoikeutettu etten kehtaa edes myöntää.
Kaivaisin poteroita ja ojia lapiolla. Nautin siitä armeijassa , mutta siitä ei kukaan maksa.
Kirjan kirjoittamista, suunnittelua ja jatkaisin rakasta harrastustani, jos rahasta ei olisi pulaa.