Haluan irtisanoutua työpaikkakiusaamisen vuoksi ennen kuin olen hauta-arkussa
Karenssi nykyään siis ansiosidonnaiselle 45 päivää, voinko saada siltä ajalta toimeentulotukea ja / tai asumistukea? Mulla kaksi kouluikäistä lasta. Kiitos paljon avustanne!
Kommentit (24)
Hae sairaslomaa psyykkisistä syistä ja irtisanoudu heti kun tuo alkaa niin saat karenssiajalta sairaspäivärahaa, joka jopa isompi kuin itse palkka, koska lasketaan lauantait mukaan. Itse tein näin. Kiusaaminen vei työkyvyn täysin ja olen ollut 13vuotta poissa työelämästä tuon jälkeen.
Ja millä perusteella? ja poistaako se karenssin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja millä perusteella? ja poistaako se karenssin?
ap
Tarkoititko vastaustani sairaslomasta? Ihan mikä syy vain käy, kunhan on sairaslomaa. Multa ainakin söi koko karenssin. Toki olin niin poikki, että menin vasta lähes kaksiviikkoa lähtemissestäni lääkäriin ja siitä tuli sairasloma eteenpäin. Itselläni oli psyykkiset syyt ja kaiken huipuksi vuosien yrityksen jälkeen olin tullut samaan aikaan raskaaksikin, joten sen vuoksi mulla kesti äitiyslomani alkuun saakka ja ansiosidonnaista sain vasta äitiysloman jälkeen ja siinäkin olin sen jälkeen sairaslomalla ja se viivytti ansiosidonnaista pidemmäksi ja sain ison sp-rahan ansiosidonnaisen mukaan. Karenssi kuluu sairasloman ajalla. Ainakin itselläni kului, jos ei ole muuttunut jotenkin. Selvitä kelasta nykyinen tieto.
Keskustele ensin lähiesimiehen kanssa, sitten yhteys työterveyshuoltoon. Jos ei sekään auta, yhteys työsuojelupiiriin. Muista, että näiden yhteydenottojen pitää perustua todellisiin tapahtumiin ja olla asiallisia.
Meillä yhdestä henkilöstä oli tehty niin monta valitusta työterveyshuoltoon, että tehtiin organisaatiomuutos. Kiusaaja siirrettiin muihin tehtäviin ja työnnettiin 58-vuotiaana putkeen.
Näin oikeassa työelämässä.