Kuka käyttää vielä Linuxia ja miksi?
Siis työpöydällä. Se on vuosikymmeniä roikkunut markkinoilla henkitoreissaan, eikä tunnu ikinä lyövän itseään kunnolla läpi. Jotkut vain ovat siihen takertuneet.
Linuxilla tekee vain elämänsä hankalaksi. Rajoittaa sovellusvalikoimaa ja lisälaitteidenkin kanssa saa olla tarkkana, että tulee varmasti yhteensopivaa. Distroja on helkutisti, vaikka ne ovat käytännössä samanlaisia. Omituisia bugeja siellä-täällä. Kaikki työpöytäympäristöt ovat hirveitä.
Miksi kukaan sellaista käyttäisi?
Kommentit (126)
Siis niin ja miksi vai onko siis niin?
Eikö oikein paska provo nyt lähde, kun itsellesi pitää vastailla?
Olen lähes aina käyttänyt Applea, mutta joskus joutunut työn takia sekoamaan Windowsiin ja pakko sanoa, että se vasta kuraa on. Linuxista ei kokemusta, ehkä siinä kiehtoo että se on maailman käytetyin palvelinkäyttöjärjestelmä ja sitä käyttävät kaikki TOP500-listalla mukana olevat maailman tehokkaimmat supertietokoneet.
Minä ainakin - se on ilmainen ja toimii hyvin.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes aina käyttänyt Applea, mutta joskus joutunut työn takia sekoamaan Windowsiin ja pakko sanoa, että se vasta kuraa on. Linuxista ei kokemusta, ehkä siinä kiehtoo että se on maailman käytetyin palvelinkäyttöjärjestelmä ja sitä käyttävät kaikki TOP500-listalla mukana olevat maailman tehokkaimmat supertietokoneet.
Niin, ehkä samalla tavalla kuin esimerkiksi ajatus laivan 2-tahtidieselkoneiston asentamisesta henkilöautoon voisi kiehtoa jotakuta, mutta mitään järkeähän siinä ei ole.
Pöytäkoneet ovat kuitenkin hyvin erilainen käyttökohde kuin supertietokoneet.
Ap on näitä tissiposkipoikia, joilla ei vielä ole nyytit laskeutuneet eivätkö osaa käyttää mitään käyttöjärjestelmää. Siksi linux on niin "kauhea" ja "buginen".
Minä käytän. Anteeksi.
Käytän myös MacOS:ää joka on sekin vain surkea Unix -jälkeläinen.
Haluaisin Windowsin, mutta koneeni ei sille kelpaa, pitäisi osaa uutta.
Se nyt kuitenkin on paras vaihtoehto, vaikka onkin aika kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä samalla tavalla kuin esimerkiksi ajatus laivan 2-tahtidieselkoneiston asentamisesta henkilöautoon voisi kiehtoa jotakuta, mutta mitään järkeähän siinä ei ole.
Pöytäkoneet ovat kuitenkin hyvin erilainen käyttökohde kuin supertietokoneet.
Palvelimissa Linux on ehdoton. Työpöytäkoneena en oikein tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän. Anteeksi.
MacOS kuitenkin oikea unix. Mitä Linux ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin - se on ilmainen ja toimii hyvin.
T. Lidl-mies
Windows maksaa jotain 10€ jos sitä ei tule koneen mukana. Toimii paljon paremmin kuin linuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän. Anteeksi.
MacOS kuitenkin oikea unix. Mitä Linux ei ole.
MacOS:n Unix-sertifikointi nyt oli pelkkä kallis markkinointitemppu. Mitään käytännön väliä sellaisella ei nykypäivänä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap on näitä tissiposkipoikia, joilla ei vielä ole nyytit laskeutuneet eivätkö osaa käyttää mitään käyttöjärjestelmää. Siksi linux on niin "kauhea" ja "buginen".
Niin, käyttäjän vika taas. Harvalla on mielenkiintoa alkaa perehtymään mihinkään omituisiin bugeihin ja siihen, kuinka ne kierretään. Windows sen sijaan vain toimii.
Voihan koneeseen asentaa sekä windowsin että linuxin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan koneeseen asentaa sekä windowsin että linuxin.
Niin, mutta miksi?
Microsoft päätti että W11 ei ole yhteensopiva muutaman vuoden vanhan läppärin kanssa joten täytynee kokeilla vielä linuxiakin.
Minä käytän, koska sitä on niin helppo käyttää. Aina kun joudun käyttämään Windowsia ja Macia, menetän hermoni, kun joudun miettimään, miten saisin jonkin yksinkertaisen jutun tehtyä.
Käytän Linuxia, mutta vain komentoriviltä.
Niin miten on vaiko onko niinkään?