Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan irtisanoutua työpaikkakiusaamisen vuoksi ennen kuin olen hauta-arkussa

Vierailija
30.01.2023 |

Karenssi nykyään siis ansiosidonnaiselle 45 päivää, voinko saada siltä ajalta toimeentulotukea ja / tai asumistukea? Mulla kaksi kouluikäistä lasta. Kiitos paljon avustanne!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi ammattiliitolta kysyä apua. Kiusattu ei saa olla se, joka kärsii...

Vierailija
2/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ihan riippuu sun tuloista ja omaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiusattu ei saa olla se, joka kärsii..."

Ai ei vai? Nyt ollaan kuule SUOMESSA...

Vierailija
4/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros nyt miten kiusataan

Vierailija
5/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta ei ole yhtään, olen yh. KK-palkka 5k. En ole saanut apua työterveydestä ym. ja meidän ala Hgin keskustassa superkova - ei näihin asioihin saa apua. Lasten vuoksi irtisanoutuisin, koska on alkanut olla näitä itsetuhoisia ajatuksia... sairauslomalla en ole ollut, meillä se on heikkouden merkki ja olen lähes 50 v.

ap

Vierailija
6/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa noihin vastata, mutta hyvä päätös! Älä ota liikaa itseesi, ilkeät ihmiset etsivät aina jonkin kohteen, johon purkaa omaa pahaa oloaan. Jos se et olisi sinä, se olisi joku muu. Toivottavasti löydät työpaikan, jossa hyvä ja arvostava ilmapiiri!

Vierailija
7/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euron kk-tulpilla et tule saamaan mitään tukia. Ikävää mutta se on ihan oikein.

Vierailija
8/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuutta ei ole yhtään, olen yh. KK-palkka 5k. En ole saanut apua työterveydestä ym. ja meidän ala Hgin keskustassa superkova - ei näihin asioihin saa apua. Lasten vuoksi irtisanoutuisin, koska on alkanut olla näitä itsetuhoisia ajatuksia... sairauslomalla en ole ollut, meillä se on heikkouden merkki ja olen lähes 50 v.

ap

Heikko on aloituskin.

Vierailija
9/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Saisitko työterveydestä apua itsellesi?

Vierailija
10/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat kiusaajan voittaa kun kyse on sun elämästä? Karenssin saat, mutta Kelasta voi hakea toimeentulotukea. En kyllä suosittele jättämään työpaikkaa jonkun ääluön takia. Jos on säästöjä, mitään tukia ei Kelasta saa.

Vierailija
11/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen on kahden kuukauden karenssi noilla tuloilla,

Saat toimeentulotukea, kun olet ollut tuloton kaksi kuukautta todistettavasti.

Jaksamista.

Vierailija
12/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Taloutta lähinnä mietin, voidaan vielä pienentää meidän menoja paljonkin. Mutta jos joku osaa auttaa ton karenssiajan suhteen? Mulla on ihanat lapset, kärsin niin paljon siitä, että työ vie kaiken ja syö...

ap

Vierailija
13/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kyllä, että ansiosidonnaisellakin saisin hieman asumistukea lisäksi.

ap

Vierailija
14/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä sairaassa ilmapiirissä kiusaajia suorastaan suositaan tietyissä paikoissa ja aloilla.

Ei kannata todellakaan ottaa itseensä.

Helpomminhan se tosin on sanottu, kuin tehty.

Kyllä se vielä iloksi muuttuu. Voimia.

Vierailija
15/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Taloutta lähinnä mietin, voidaan vielä pienentää meidän menoja paljonkin. Mutta jos joku osaa auttaa ton karenssiajan suhteen? Mulla on ihanat lapset, kärsin niin paljon siitä, että työ vie kaiken ja syö...

ap

Mikä siinä on epäselvää? Karenssi on karenssi ja 5000 euron kuukausituloilla et tule sen ajaksi ttt saamaan.

Vierailija
16/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia väyliä, johin kiusaamisesta kannattaa ottaa yhteyttä. Tietysti työnantaja tai mikä liekään esi-ihminen.  Hänen on otettava  kantaa asiaan. Joskus riittää palaveri, jossa kiusattu ja kiusaaja(t) istuvat vastakkain, joskus kiusaaja ei ole edes ymmärtänyt tekojaan kiusaamiseksi.

Luottamushenkilö (mahdollinen henkilöstöpäällikkö) on myös velvoitettu puuttumaan kiusaukseen.

Älä jätä työpaikkaasi tuollaisen takia. Toimi ja ole itsekin avoin keskusteluissa.

Vierailija
17/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää opintovapaalle ensin niin saat rahaa edes jonkin verran ja etsit samalla uuden työn.

Vierailija
18/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät potkut. Jos et saa, hommaat potkut.

Oli taas niin huono kokemus surkeasta esiämmästä viime kesänä, että ollut jo 5kk kotona latautumassa ja reilu 2000e kuitenkin näppiin samalla opiskellessa. Todellakaan harmita ainakaan!

Vierailija
19/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pyydetään potkut?

ap

Vierailija
20/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pyydetään potkut?

ap

Pyydät irtisanomista henkilöltä, joka sinut voi irtisanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan