Miten niin monella parisuhteessa olevalla on eksiä tai useampia?
En ole tavannut yhtäkään ihmistä, jonka kanssa olisin halunnut seurustella, vaikka tapaan paljon ihmisiä ja joskus jopa vähän ihastun. Miten niin moni löytää jopa useita ihmisiä, joiden kanssa ovat halunneet aloittaa parisuhteen? Toivon asiallista keskustelua, tein vastaavan aloituksen muuta tunti sitten, mutta se oli poistunut ennen kuin ehdin lukemaan yhtäkään vastausta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin on kahdenlaisia, niitä joilla on lukuisia lyhyitä suhteita ja niitä joilla useampia pidempiä. Näistä jälkimmäiset ovat sitä parisuhdemateriaalia ja ensin mainitut tuuliviirejä, jotka ottavat kumppanin koska eivät osaa olla yksin. Sitten on myös kaltaisiasi, jotka etsivät jotain prinssiä; sitä oikeaa, ja jotka usein jäävät vanhoiksi piioksi, toki jotkut löytävät vastakappaleensakin, he vain ovat harvassa.
Voitaisiinko pliis lopettaa käyttämästä sanaa "vanhapiika", ollaan kuintenkin jo vuodessa 2023.
Mikä lasketaan exäksi? Mulla on nuoruudessa kolme poikaystävää, joista kunkin kanssa seurustelin 1-2 vuotta. Sitten tapasin nykyisen puolisoni ja olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Periaatteessa mulla on siis kolme exää, mutta mä en osaa oikein ajatella heistä niin, koska silloin lukiossa/opiskellessa se seurusteleminen oli kuitenkin sillä tavalla kevyempää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan exäksi? Mulla on nuoruudessa kolme poikaystävää, joista kunkin kanssa seurustelin 1-2 vuotta. Sitten tapasin nykyisen puolisoni ja olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Periaatteessa mulla on siis kolme exää, mutta mä en osaa oikein ajatella heistä niin, koska silloin lukiossa/opiskellessa se seurusteleminen oli kuitenkin sillä tavalla kevyempää.
No tottakai heidät lasketaan exiksi, jos olette olleet par vuotta parisuhteessa.
Tuohon on vain yksi selitys. Sinussa on joku vika.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on vain yksi selitys. Sinussa on joku vika.
Niin, olisi kiva tietää mikä se vika on.
Olen aina ollut kiinnostunut toisista ihmisistä. Parisuhteeseen haluan miehen kanssa, mutta naisia minulla on ollut kumppaneina muuten. Eksiä on useita, pääasiassa lyhyitä suhteita, koska en nuorena pysynyt paikoillani. Nykyisen mieheni tapasin 23-vuotiaana, meillä on kolme lasta. Nyt kun lapset ovat jo vähän vanhempia, niin tunnen, kuinka taas herään tähän maailmaan ja haluaisin avoimen suhteen. Hetken meillä oli jo avoin suhde, miehellä oli tyttöystävä, mutta homma kaatui siihen, kun minä ihastuin ja olin toisen miehen kanssa (oli miehelleni liikaa). Myös mieheni ihastui ja oli ihanaa, kun meissä molemmissa oli sitä alkuhuuman hehkua (myös keskinäinen seksi oli silloin mahtavaa, etenkin kun takana vaikeat pikkulapsiajat).
Muuten olen normaalipainoinen, korkeasti koulutettu, en käytä päihteitä. Mieheni täyttää samat kriteerit. Se, mitä viimeksi sain pari viikkoa sitten kuulla, oli se, että minusta hehkuu seksuaalisuus ja uteliaisuus ja se vetää ihmisiä puoleensa (yksi puolituttu töistä lähestyi tällä, en lähtenyt mukaan leikkiin, sinkkuna olisin kyllä lähtenyt). Olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen, asia kiinnostaa kovasti ja koen, että hyvä seksi on erittäin tärkeä asia aikuisen ihminen hyvinvoinnin kannalta. Täyteen yksiavioisuuteen en usko.
Minulla myös muutama kaveri, jotka eivät ole olleet viimeiseen 15 vuoteen parisuhteessa ja olen miettinyt, että miksi näin. Mutta ihmiset on tässäkin erilaisia.
N38
Ai miten? No siten että nautitaan elämästä ja halutaan tutustua ihmisiin. Ja sit se kestää sen minkä kestää, ja kun se loppuu niin sekään ei ole mikään häpeä tai epäonnistuminen. En oikein tiedä, miten muuten tätä voisi selittää. N39, 5 eksää.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten? No siten että nautitaan elämästä ja halutaan tutustua ihmisiin. Ja sit se kestää sen minkä kestää, ja kun se loppuu niin sekään ei ole mikään häpeä tai epäonnistuminen. En oikein tiedä, miten muuten tätä voisi selittää. N39, 5 eksää.
Tutustun mäkin usein uusiin ihmisiin, mutta ei niistä mitään parisuhteita ole koskaan syntynyt, vaikka oltaisiin kuinka hyvin tutustuttu ja kiinnostuneita toistemme asioista ja toisistamme.
Minä olen elämäni aikana halunnut seurustella viiden ihmisen kanssa, mutta yksikään heistä ei halunnut minua. Olen siis aina ollut sinkku.
No ne piirtää, joilla on liitua. Toki sitten lähiömammat ym. On erikseen, joilla on paljon exiä, mutta ei mitään laatua.