Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, haluaisitko lakanat, jotka kestää 50 vuotta?

Vierailija
30.01.2023 |

Ja saisit ostaa uudet vasta, kun edelliset kuluneet puhkii.
Finlsysonin Jesus pellavalakanoilla on 50 vuoden takuu.
https://www.finlayson.fi/products/jesus-pellavapussilakanasetti?dfw_tra…
Ihan kiva, että olis kestävät, mutta vaihtelukin on kiva. Jossain hotellissa ehkä hyvät.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin, mutta ne sukupuolisyrjintää hinnoittelussaan harjoittavalta jeesustelufirmalta.

Vierailija
2/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, haluaisin. 

On vaan liian kalliit enää näin vanhana ostettaviksi. Kuolen ennen kuin nuo lakanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, lakanoiden pitää kestää pidempään. Nyt on käytössä suunnilleen 1955 hankitut lakanat isotädin kodista. Valkoiset, sileät, viileät, mukavat.

Vierailija
4/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minua estäisi ostamasta uusia? Mitä pidempään kestää, sitä parempi. Aina mulla on kuitenkin ollut useammat lakanat samaan aikaan niin ei tarvitse vain yksiä käyttää.

Vierailija
5/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon vaatetta ja pyyhettä käytössä 30 vuoden takaa. Printtikuvat kunnossa, eikä ole kuluneet puhki. Nykyään kun ostan lapsille sukat, se on pari kuukautta ja pohjaa ei ole. 50e talvikengät ja tylppä oksa meni suoraan pohjasta läpi.

Vierailija
6/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, haluaisin. 

On vaan liian kalliit enää näin vanhana ostettaviksi. Kuolen ennen kuin nuo lakanat.

Nehän voi jättää perinnöksi.

Vierailija
7/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Nytkin käytän lakanoita niin kauan, että ovat ihan kulahtaneet tai alkavat hajoilla, en osta uusia vain "huvin vuoksi", ainoastaan tarpeeseen. Hyvät lakanat on sen verran hinnakkaitakin ettei niitä usein viitsi ostella.

Vierailija
8/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haluaisin.

Vierailija
9/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kestää koiran raapimista niin kyllä haluaisin heti.

Taitaa itse Ola pakko kehittää tuollaiset.

Vierailija
10/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isoisoäitini pellavalakanat arkikäytössä.

Mitään niin ihanaa tuntua iholle en ole saanut mistään lakanoista. Finlaysonin luksuskankaat jäävät kauas taakse.

Vierailija
11/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 settiä. Ei tarvi loppuelämänä miettiä lakanoita! En tarvitse vaihtelua vaan laatua <3

Vierailija
12/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa lakanat jotka pysyy puhtaana 50 vuotta ilman pesua.  Ei aina jaksaisi pestä pyykkiä.

Vierailija
13/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavahan vaan paranee käytössä

Vierailija
14/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tahroja voi kuitenkin tulla ja tuskin se on hyvä hinkata samaa kangasta 50 vuotta. Petiä pitää raikastaa välillä.

Vierailija
15/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tahroja voi kuitenkin tulla ja tuskin se on hyvä hinkata samaa kangasta 50 vuotta. Petiä pitää raikastaa välillä.

Miksi se kangas ei mielestäsi puhdistu pesussa? Ja miksi ensimmäinen tahra puhdistuu, mutta viideskymmenes ei enää? Hienosti mennyt perille kulutusyhteiskunnan tuputus sulle.

Vierailija
16/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äidin kapiolakanat käytössä, 55 vuotta ikää niillä. Osa on alkanut kärsiä, mutta eivät olekaan huippulaatua. Vielä paljon vanhempiakin on, hieno asia. Mietin menneitä polvia aina kun levitän ne sängylle. 

En suostu ostamaan niitä sideharsokankaita, joita nykyisin petivaatteina myydään. Tulee köyhä olo, tai siis typerä. Köyhähän minä olen, mutta fiksu. 

Vierailija
17/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä todellakin ne Jesus-pussilakanat kestäneet käytössä? Ostin reilu vuosi sitten pari niitä aluslakanaa, taisivat olla myynnissä Maria Magdalena-nimellä. Ne eivät kyllä ole kestäneet käytössä, niistä irtoaa nöyhtää ja nukkaa, ja toisessa lakanoista on jo pieni reikäkin.

Vierailija
18/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut useat lakanat, nytkin ehkä 10 settiä tuolla. Kiva kun on vierasvaraa ja toisaalta ei tarvitse kyllästyä samoihin. Lakanatkin kestää pidempään, kun ei koko ajan ole yhdet käytössä. Haluaisin kyllä nuo, mutta ovat liian kalliit kun eivät tulisi akuuttiin tarpeeseen. Ehkä kun muutamat vanhat on kuluneet loppuun voin miettiä uudestaan.

Vierailija
19/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä todellakin ne Jesus-pussilakanat kestäneet käytössä? Ostin reilu vuosi sitten pari niitä aluslakanaa, taisivat olla myynnissä Maria Magdalena-nimellä. Ne eivät kyllä ole kestäneet käytössä, niistä irtoaa nöyhtää ja nukkaa, ja toisessa lakanoista on jo pieni reikäkin.

Pellavasta irtoaa aina nöyhtää ja kangaspölyä, mutta kankaan pitäisi olla hyvin kestävää. Noilla on 50v takuu, joten saat varmaan uudet tilalle tai rahat takaisin jos on normi käytössä mennyt rikki.

Vierailija
20/64 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yli 50 vuotta vanhoja lakanoita ja tyynyliinoja.  Sain v. 1970, mennessäni naimisiin, häälahjaksi pakan ns. jokamiehen lakanakangasta, vahvaa, hiukan kellertävää puuvillalakanakangasta, josta ompelin lakanat ja tyynyliinat itse.  Siinä oli selvästi vielä puuvillakuitua näkyvissä ja tuntuvissakin.  Sen tarkoitus oli pesuissa vaaleta ja kestää, kestää ja kestää, ja sen se on tehnyt.  Ei ole edes reikiintynyt vuosien saatossa, edelleen ihanat hyvät lakanat, tosin vain ns. yhden hengen vuoteisiin tarkoitetut.  Olen niitä joitakin ommellut keskeltä yhteen ja saanut näin parivuoteen lakanat. 

Ei kai sellaista kangasta enää missään valmistetakaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän