Rehellisesti, haluaisitko lakanat, jotka kestää 50 vuotta?
Ja saisit ostaa uudet vasta, kun edelliset kuluneet puhkii.
Finlsysonin Jesus pellavalakanoilla on 50 vuoden takuu.
https://www.finlayson.fi/products/jesus-pellavapussilakanasetti?dfw_tra…
Ihan kiva, että olis kestävät, mutta vaihtelukin on kiva. Jossain hotellissa ehkä hyvät.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 50 vuotta vanhoja lakanoita ja tyynyliinoja. Sain v. 1970, mennessäni naimisiin, häälahjaksi pakan ns. jokamiehen lakanakangasta, vahvaa, hiukan kellertävää puuvillalakanakangasta, josta ompelin lakanat ja tyynyliinat itse. Siinä oli selvästi vielä puuvillakuitua näkyvissä ja tuntuvissakin. Sen tarkoitus oli pesuissa vaaleta ja kestää, kestää ja kestää, ja sen se on tehnyt. Ei ole edes reikiintynyt vuosien saatossa, edelleen ihanat hyvät lakanat, tosin vain ns. yhden hengen vuoteisiin tarkoitetut. Olen niitä joitakin ommellut keskeltä yhteen ja saanut näin parivuoteen lakanat.
Ei kai sellaista kangasta enää missään valmistetakaan.
Tarkoitatko valkaisematonta lakanakangasta? Kyllä sitä toki valmistetaan edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, lakanat ovat halpoja ja on kiva ostaa välillä uusia.
Oliko tuo vitsi, kun joku kirjoitti, että voi jättää lakanat perinnöksi? Jos hän oli tosissaan, niin ikävä kertoa, että kaikki tuollainen lentää roskikseen sekunnisqa kuolinpesästä. Kukaan ei halua jonkun käytettyjä lakanoita, hyvänen aika sentään.Älä taivaan tähden niitä roskikseen heitä! Laita myyntiin hyvällä hinnalla, sillä joku ostaa ne, pesee puhtaaksi ja käyttää monta kymmentä vuotta.
Otatko sinä aina hotelliin omat lakanat, kun et voi kenenkään muun käyttämissä nukkua?
Ja tyynyt, peitot, patjat ja pyyhkeet.
Todellakin. Voiko olla hullumpaa kuin ostelu ostamisen ilosta?? Haluaisin että kaikki tuotteet olisi kestäviä. Pitäisi vähän ajatella maapalloakin, ylikulutusta.
a. monellako on kuitti tallessa 50v kuluttua
b. eikö niistä lämpöpaperikuiteista värit haalistu jossain 1-2 vuodessa?
c. onko kyseistä yritystä/myymälää olemassa 50v kuluttua, ei siis ole paikkaa mistä "takuuta periä"
eli tuollaisia pitkiä takuita on aika helppo myöntää, kun ei ole itse seurauksista enää vastaamassa ja luultavasti ei ole kukaan muukaan
Vierailija kirjoitti:
a. monellako on kuitti tallessa 50v kuluttua
b. eikö niistä lämpöpaperikuiteista värit haalistu jossain 1-2 vuodessa?
c. onko kyseistä yritystä/myymälää olemassa 50v kuluttua, ei siis ole paikkaa mistä "takuuta periä"
eli tuollaisia pitkiä takuita on aika helppo myöntää, kun ei ole itse seurauksista enää vastaamassa ja luultavasti ei ole kukaan muukaan
Mistä tämä kuittiuskovaisuus kumpuaa, kun lain mukaan kuittia ei tarvita???
Me saatiin niin paljon pussilakanasettejä häälahjaksi vuonna -89, että viimesimmät otettiin käyttöön vasta viime vuonna 😅
200 euroa pussilakanoista? Juu ei.
Meillä on muutamia miehen isoäidin vanhoja lakanoita, ihan puuvillaa, mutta niin paksua ja sileää, ettei sellaista saa enää mistään. Ikää niillä täytyy olla aika lailla tuo 50 vuotta. Ainakin.
Suurin osa meidän käytössä olevista lakanoista on peräisin joko lapsuudenkodeistamme tai saatu häälahjoina 25 vuotta sitten. Ei ole sen jälkeen tarvinnut lakanoita ostella ja hyvä niin. Toivottavasti kestävät vielä pitkään. Vaihteluni haen sitten jostain ihan muualta kuin lakanoista.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, lakanat ovat halpoja ja on kiva ostaa välillä uusia.
Oliko tuo vitsi, kun joku kirjoitti, että voi jättää lakanat perinnöksi? Jos hän oli tosissaan, niin ikävä kertoa, että kaikki tuollainen lentää roskikseen sekunnisqa kuolinpesästä. Kukaan ei halua jonkun käytettyjä lakanoita, hyvänen aika sentään.
Höpö höpö. Minulla on lakanoita sekä oman isoäitini että äitini jäämistöistä. Niihin liittyy niin rakkaita lapsuusmuistoja, että niihin on ihana käpertyä nukkumaan. Laadultaan ne hakkaavat tämän päivän ohuet leprut mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä todellakin ne Jesus-pussilakanat kestäneet käytössä? Ostin reilu vuosi sitten pari niitä aluslakanaa, taisivat olla myynnissä Maria Magdalena-nimellä. Ne eivät kyllä ole kestäneet käytössä, niistä irtoaa nöyhtää ja nukkaa, ja toisessa lakanoista on jo pieni reikäkin.
Samaa mieltä, eivät kyllä todellakaan tule kestämään 50 vuotta. Kangas on niin ohutta, että kuluu puhki muutamassa vuodessa (alulakana). Haluasin oikeasti kestävät lakanat ja olen niistä valmis maksamaan, mutta ei sellaisi ole. Viimeisin pettymys oli Familonin perkaalipuuvilla, aivan luokatonta.
Haluaisin. Tällä hetkellä vanhimmat käytössäni olevat lakanat ovat 40-luvun alussa äitini nuorikkona tekemiä. Minulla on myös monet 60- ja 70-lakanoita ja pussilakanoita. Ne ovat niitä ihania retroja, värikkäitä lakanoita, väreinä oranssi, ruskea, keltainen ja vihreä. En edes uskalla kuivattaa niitä kerrostalomme kuivaushuoneessa, sillä häviävät sieltä pian, ovat rahan arvoista tavaraa nykyään.
Mulla on sellaisia. Juurikin Finlaysonin lakanoita. Mies saanut ne 70-luvulla kotoaan lähtiessään opiskelemaan.
Rehellisesti haluisin.
Meillä on 2 settiä pellavapetivaatteita, ja enempää ei tarvita toivottavasti koskaan.
Ihanaa kun on laadukkaat ja ajattomat liinavaatteet, sekä tilaa kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti haluisin.
Meillä on 2 settiä pellavapetivaatteita, ja enempää ei tarvita toivottavasti koskaan.
Ihanaa kun on laadukkaat ja ajattomat liinavaatteet, sekä tilaa kaapeissa.
Todennäköisesti tarvitset ainakin alulakanoita. Meillä pellavalakanat kestää n. 4-5 vuotta ja sitten kuluvat puhki. (Kaksi settiä käytössä).
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 50 vuotta vanhoja lakanoita ja tyynyliinoja. Sain v. 1970, mennessäni naimisiin, häälahjaksi pakan ns. jokamiehen lakanakangasta, vahvaa, hiukan kellertävää puuvillalakanakangasta, josta ompelin lakanat ja tyynyliinat itse. Siinä oli selvästi vielä puuvillakuitua näkyvissä ja tuntuvissakin. Sen tarkoitus oli pesuissa vaaleta ja kestää, kestää ja kestää, ja sen se on tehnyt. Ei ole edes reikiintynyt vuosien saatossa, edelleen ihanat hyvät lakanat, tosin vain ns. yhden hengen vuoteisiin tarkoitetut. Olen niitä joitakin ommellut keskeltä yhteen ja saanut näin parivuoteen lakanat.
Mä olen myös tuosta kankaasta tehtyjä (sillä oli joku toinenkin nimi mutta en muista sitä) liinavaatteita saanut lahjaksi kun muut eivät ole trvinneet niitä, ja kestävää on. Ja niin on taidokkasti tehty ne vanhat tyynyliinat jotka minulla on, kaikki saumat pussiin ommeltuja, ja pieni pitsireunus kiinnitetty kankaaseen käsin.
Olen myös löytänyt tuota kangasta, ja lisäksi sellaista hitsin paksua puuvillakangasta kirpputorilta, "uutena" eli pakalla käyttämättömänä ollutta, ja sehän on edelleen kuin uutta.
Mulla onn70-luvun alussa HobbyHallista ostettuja pussilakanoita ja aivan ihania pyyhkeitä vielä käytössä.
Varsinkin ne pyyhkeet ovat hyviä.
Pölyämätöntä froteeta, nukan päät eivät ole avonaisia vaan ikäänkuin lenkkejä.
Ostan heti, jos jostain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös tuosta kankaasta tehtyjä (sillä oli joku toinenkin nimi mutta en muista sitä) liinavaatteita saanut lahjaksi kun muut eivät ole trvinneet niitä, ja kestävää on. Ja niin on taidokkasti tehty ne vanhat tyynyliinat jotka minulla on, kaikki saumat pussiin ommeltuja, ja pieni pitsireunus kiinnitetty kankaaseen käsin.
Olen myös löytänyt tuota kangasta, ja lisäksi sellaista hitsin paksua puuvillakangasta kirpputorilta, "uutena" eli pakalla käyttämättömänä ollutta, ja sehän on edelleen kuin uutta.
Meillä sitä kangasta sanottiin jokamiehen lakanakankaaksi. Olin silloin kangaskaupassa töissä( 70-luvulla )
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellaisia. Juurikin Finlaysonin lakanoita. Mies saanut ne 70-luvulla kotoaan lähtiessään opiskelemaan.
Ennen nuo olivat hyviä, mutta nykyiset Finnlaysonit ovat ohuita pölyä kerääviä rättejä, ikävä kyllä.
Olen viime aikoina läytänyt 4 isoa vanhaa kylpypyyhettä 80-luvulta kirppareilta, ja ostanut pois. Nyt on loppuelämäksi pyyhkeet :)
Älä taivaan tähden niitä roskikseen heitä! Laita myyntiin hyvällä hinnalla, sillä joku ostaa ne, pesee puhtaaksi ja käyttää monta kymmentä vuotta.
Otatko sinä aina hotelliin omat lakanat, kun et voi kenenkään muun käyttämissä nukkua?