Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö oikeasti kaikki terveysasiat hoitaa nykyään yksityisellä?

Vierailija
30.01.2023 |

Olen ollut vuosia laajan työterveyden asiakas ja hoitanut kaikki omat asiani siellä. Olin kuitenkin ollut siinä käsityksessä, että lasten asiat sentään hoituisivat julkisella ihan ongelmitta kuten omassa lapsuudessani. Olen kuitenkin saanut huomata, että ei lastakaan suostuta ottamaan vastaan, jos henki jotenkuten kulkee ja pysyy tajuissaan. Lapsi ollut monta kertaa putkeen kipeänä ja nyt yhtäsoittoa yli kaksi viikkoa, mutta aina vaan pitäisi kotona seurailla. Ei suostuta ottamaan vastaan kun edes jotain nestettä menee alas ja henki kulkee. Katselin huvikseen mitä yksityisellä maksaa, niin sehän on yli 150€ yksi lyhyt käynti! Miten täällä pitäisi töitäkään pystyä tekemään, kun lääkäristä ei saa mitään apua lapsen paranemiseksi?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Oon odottanut Tampereella terveyskeskuksesta soittoa keäkuusta asti. Siis 2022.

Nyt sitten tuli yhteiskunnalle kallis lasku kun lanssi vei TAYS:iin.

Eikä se viikon sairaalassa oleminen ollut itsellekään ilmaista. 50e/pvä ja matkat yht. 50e

Joo. Kotikuolemat lisääntyy.

Soitin tänään terkkariin. Soittivat takaisin tunnin kuluttua ja sanoivat että lekuri soittaa tällä viikolla. Kiitos vain palvelusta.

Toivottovasti ei murtunut jalka kyseessä.

Vierailija
82/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yli 4 kuukauden jonot. 

En kyllä ymmärrä enää. 4 kuukaudessa voi vointi huonontua niin, että joutuu pitkälle sairaslomalle.

Terveydenhoito on yksi tärkein asia hyvinvointiyhteiskunnassa. Mitä hemmettiä meidän nykyinen hallitus oikein tekee? Puhumatta siitä, että mihin se raha oikein menee??

Satutko muistamaan tuollaisen pandemian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun n. 20 h päivässä. Varastorauta ollut jo vuoden nollissa eikä imeydy millään.

Sammun kuin saunalyhty ja torkahtelen. Syksyllä putosi hiukset päästä.

Pääsin vihdoin terveyskeskukseen puhumaan lääkärille väsymyksestä ja rauta-asiasta, olin yrittänyt päästä viime kesästä saakka.

Virolainen lääkäri puhui kanssani 3 min, totesi väsymyksen johtuvan stressistä, kehotti ulkoilemaan ja ostamaan koiran tai hankkimaan ystäviä lenkkiseuraksi. Lisäksi vastaanotolta lähtiessäni muisti muistuttaa että minun pitää lopettaa tupakointi.

En polta enkä ole koskaan polttanut.

Olen 32v, sairaslomalla kolmatta kuukautta tuon invalidisoivan mysteeriväsymyksen vuoksi.

Jos tämä avunsaaminen on näin vaikeaa nuorena niin kuinkakohan retuperällä (köyhän) milleniaalisukupolven terveys on sitten joskus vanhana.

Enää en mene lääkäriin jos ei ole ihan äärimmäisen pakko.

Minä menin aikoinani akuutin kilpirauhastulehduksen takia terveyskeskukseen.

Noin 15-vuotiaalta näyttävä venäläinen poikalääkäri alkoi jankata alkoholista - olla sina aljkoholisti - ja väitti, että verikokeiden tuloksissa ei näy mitään.

Niissä oli punaisella tulehdusarvot ja kilpirauhasarvot päin seiniä.

Menin yksityiselle samojen labratulosten kanssa, tämä sanoi heti, että tulehdushan se siellä ja laittoi myös lähetteen Meilahteen lääkekuurien lisäksi.

Venäläislääkärit luulevat kaikkia suomalaisia juopoiksi.

Omat maksa-arvot nousivat uuden mielialalääkityksen myötä, ja olin siis osastohoidossa jo valmiiksi, mutta venakkolääkäri vaan syytti minua alkoholin käytöstä. :D

Vierailija
84/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on suunnitellut leikkaavansa miljardin terveydenhuollosta ja korottavansa yksityislääkärien kela-korvauksia, joten jatkossa ollaan entistä enemmän yksityislääkärien varassa.

Minun ymmärryksen mukaan oikeistohallituksen aikana pienennettiin noita yksityisen puolen kela-korvauksia ja ne poistuivat kokonaan tai melkein kokonaan nyt vasemmistohallituksen aikana. 

Vierailija
85/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 60 vuotias , julkista olen käyttänyt ainoastaan synnytys- ja neuvola -asioissa aikoinaan. Kaikki muu yksityisesti.

Mulla sama, ainoastaan viime vuonna silmäasioissa julkisella ja yksityisellä gynis tarkastus. Tai oikeastasn siis en ollut käyttänyt terveyspalveluja oikeastaan ollenkaan 7 vuoteen, en julkisilla, enkä yksityisellä, muuta kun neuvola ja synnytysasioissa

Vierailija
86/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee narina Espoossa, kun kävin terveysasemalla korvahuuhtelussa. Sinnekin sai taistella ajan. Mulla ei vaha lähde kotikonstein, heikentää kuuloa ja tekee paineen tunnetta, koska myös bruksismi vaikuttaa asiaan.

Mutta eihän tämäkään mitään, mitä ne hoitajat terveyskeskuksissa yleensä tekevät?

Vierailija
87/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 60 vuotias , julkista olen käyttänyt ainoastaan synnytys- ja neuvola -asioissa aikoinaan. Kaikki muu yksityisesti.

Mulla sama, ainoastaan viime vuonna silmäasioissa julkisella ja yksityisellä gynis tarkastus. Tai oikeastasn siis en ollut käyttänyt terveyspalveluja oikeastaan ollenkaan 7 vuoteen, en julkisilla, enkä yksityisellä, muuta kun neuvola ja synnytysasioissa

Ai niin, hammasjutuissa kumpaakin.

Vierailija
88/88 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset tyytykö ja alistuko julkisen terveydenhuollon romutukseen! Meillä on oikeus käyttää julkista terveydenhoitoa, vaikka siellä näkeekin enemmän tumman pigmentin väkeä. Se on pois MEILTÄ, herätkää!! Työkyvyttömyyseläkeläinenkin maksaa viidesosan eläkkeestään veroja. Vastineeksi saa käydä viestinvaihtoa netissä hoitajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän