Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko muuten huomanneet että leipähyllyt on nykyään täynnä pelkkää pullaa?

Vierailija
29.01.2023 |

Siellä saatta olla metrin tai parin verran olla jälkiuunileipää, ruispaloja ja kokojyväleipiä ja kovakuorisia ruisleipiä ja rieskoja. Sitten on loput 30 metriä vehnäjauhoilla jatkettua "leipää" jota kun puristaa niin se tuntuu pumpulilta.

Ei Suomea tartte valloittaa kun syömme ja juomme itsemme hengiltä.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
2/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole. Ja sinunkin kannattaa vaihtaa sellaiseen kauppaan, jonka asiakaskunta ei pullaleipiä ostele. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudestani muistan, että leipähyllyillä ei ollut kauhean paljon, mutta oli ranskanleipää ja oli ruisleipää. Sitten alkoi tulla paahtoleipää, se oli valkoista, mutta alkoi tulla myös 80-l. grahamia, mistä en niin pitänyt.

N52

Vierailija
4/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yritän etsiä 100% ruisleipää, ja on välillä vaikeaa.

Vierailija
5/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut. Aika puppua on paljon tarjolla. Kunnon leivän saa kun tekee itse laatuaineksista.

Vierailija
6/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole. Ja sinunkin kannattaa vaihtaa sellaiseen kauppaan, jonka asiakaskunta ei pullaleipiä ostele. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin.

Eipä tässä nyt lähdetä kymmeniä kilometrejä autolla leipää ostamaan. Nykyihminen on jotenkin aivopesty ostaman paskoja kalliita tuotteita ja puolivalmisteita.

Vierailija
7/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä enää tehdä. Pitää leipoa itse jos haluaa hyvää leipää. Ja tuntuu ja näyttääkin vähän siltä että kaikki ruoat pitää tehdä itse jos haluaa mitään tervellistä.

Vierailija
8/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska ostan vain 100% ruisleipää. 

Vierailija
9/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut. Keski-Euroopassa asuneena siellä on oikeaa leipää ja valikoimaa ja pieniä leipäpuoteja. Suomessa on K-S kartelli ja ne myy ihmisille tahallaan pelkkää vehnäjauhopaskaa.

Vierailija
10/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä enää tehdä. Pitää leipoa itse jos haluaa hyvää leipää. Ja tuntuu ja näyttääkin vähän siltä että kaikki ruoat pitää tehdä itse jos haluaa mitään tervellistä.

Kyllä tehdään. 

Vierailija
11/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat, paljonko maksaa ja onko varmasti 100% ruista eikä mitään muita jauhoja seassa? Ei ainakaan täältä päin löydy vaikka on ihan isompaakin kauppaa.

Vierailija
12/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut. Keski-Euroopassa asuneena siellä on oikeaa leipää ja valikoimaa ja pieniä leipäpuoteja. Suomessa on K-S kartelli ja ne myy ihmisille tahallaan pelkkää vehnäjauhopaskaa.

Suomalaisillakin on oma tahto. Kaupat myyvät sitä, mitä asiakkaat haluavat ostaa. Jos kukaan ei ostaisi vehnäleipiä, ei niitä olisi valikoimissa. 

Vierailija
13/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole "pullaa" täynnä. Jos olette fakkiutuneita niille höttömössöleiville, niin ilmankos ette näe uusia ruisleipiä, kauraleipiä saati osaa valita järkeviä vaihtoehtoja.Asukaa edes hemmetti pari kuukautta vaikka Briteissä niin tajuatte kuinka järkevästi voitte oikeasti valita.

Vierailija
14/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole pikkuleipomoita, koska ihmiset ostavat leipänsä isoista kaupoista eikä pikkuleipomoista. Siksi pikkuleipomoita ei ole. Syyttäkää vaan itseänne.

Vierailija
15/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat, paljonko maksaa ja onko varmasti 100% ruista eikä mitään muita jauhoja seassa? Ei ainakaan täältä päin löydy vaikka on ihan isompaakin kauppaa.

Kaupasta ostan. Ja kun sanon 100% ruis tarkoitan myös 100% ruis. Ei leipä ole 100% ruis, jos siinä on muutakin jauhoa seassa. Tässä yksi esimerkki:

https://porokylanleipomo.fi/fi/tuote/100-ruisvuoka-510-g/

Vierailija
16/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidän kaupoissa myös kivikovaksi kuivahtanutta, sitkeää ruisleipää. Pakasteessakin on ylihinnoiteltua glut.leipää tarjolla.

Vierailija
17/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hemmetin tyhmä aloitus ap:lta. Viime vuosina on tullut todella järkeviä valintoja leipähyllyille, mutta jostain syystä "löydetään" vain höttöleipiä.

Vierailija
18/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa marketeissa leipävalikoiman tarjonta on kääntynyt ihmeellisen höttöleivän puolelle. Ei löydy kunnollista leipää kovin helposti. Ihmettelen mihin on Suomesta kadonnut kyky leipoa kunnollista leipää?

Vierailija
19/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Lahdessa tehdään 100 % rukiista leipää. Kumma ellei muualla Suomessa.

Vierailija
20/122 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole "pullaa" täynnä. Jos olette fakkiutuneita niille höttömössöleiville, niin ilmankos ette näe uusia ruisleipiä, kauraleipiä saati osaa valita järkeviä vaihtoehtoja.Asukaa edes hemmetti pari kuukautta vaikka Briteissä niin tajuatte kuinka järkevästi voitte oikeasti valita.

No tämä. Etenkin kauraleivissä on vaikka millä mitalla vehnättömiä vaihtoehtoja, joita ei pullaksi voi kutsua kuin sellainen, joka ei tiedä, mikä on pulla. Myös ruisleipävalikoima on hyvä ja kattava eikä niissä kaikissa ole todellakaan vehnää joukossa. Ja jos onkin, ei se tee ruisleivästä pullaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi