Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kiertoja e-pillereiden lopettamisen jälkeen?

25.08.2008 |

Lopetin pillerit, nyt menossa kp36, eilen testasin negan, menkkoja ei näy. Viikon verran on ollut menkkakipuja, mutta mitään ei tule.

Millaisia kiertoja teillä on ollut pilelreiden lopettamisen jälkeen?

Ennen esikoista mun kierrot oli 26-32 päivää, ei ikinä näin pitkää...

Napsukka

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrot on ollut 34, 29 ja 37 pilsujen lopettamisen jälkeen, heittelee siis tosi lujaa.

Ennenkin lopettanut pillereiden syönnin ja silloin kierrot on pysynyt ihan normaalissa, en tie miksi nyt niin heittelee...

Vierailija
2/14 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä ehti alkuun olla kolmet menkat säännölliset 28pv, kunnes nyt menossa on jo kp41! testejä on tullut tehtyä varmaan jo kolmet, negaa näytti jokainen. itellä on ollut jännää paineen tunnetta vatsassa ja juilinut välillä oikeen kunnolla, mut en jaksa enää uskoa et oisin raskaana. turhauttavaa! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit huhtikuun alussa ja eka kierto oli 32, toinen 52 ja kolmannessa menossa tällä hetkellä kp59. Menkkaoireita on ollut nyt jo 2-3 viikkoa eikä vuotoa näy.

Että kiva. Ottaa päähän oikein huolella ja tuntuu että hermot ei riitä tähän odotteluun. Lääkäriajankin sain vasta kahen viikon päähän ja sitten aloitan keltarauhashormonikuurin.

Vierailija
4/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkkoja ei ole tullut lainkaan. Nyt olen teroluteja syönyt 6päivää...vielä neljä ja jospas sitten alkaisi vuoto. Ehkäisyä ei ole käytetty,lapsi olisi enemmän,kuin tervetullut.. Kunhan vuoto alkaisi,niiin ajattelin käydä ovistikuilla testailemaan.. :|

Vierailija
5/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiksu83,

miten oot kestänyt noin kauan odotusta? Toivottavasti sulla menkat alkaisi pian, tuo ei varmastikaan ole kivaa. :(

Kävitkö muuten yksityisellä gynellä vai tk:n ehkäisyneuvolassa tms.? Miten sua ohjeistettiin noiden Terojen kanssa, syötkö niitä "päällekkäin" mahdollisen oviksen kanssa vai alotatko sitten kuurin myöhemmin, jos bongaat oviksen?

Mulla nippailee ja jomottaa alavatsaa, mutta tuskinpa sieltä on mitään taaskaan tulossa. Oon koko ajan ihan sairaan kiukkunen ja hermot niin riekaleina, ettei koskaan ennen. Arh.

Vierailija
6/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä odotus on tosiaan piinallista..Muutaman raskaustestinkin tässä jo tehnyt. Negaa joka ikinen näyttänyt.. :(

Kävin ihan tk:n ehkäisyneuvolassa.. Nyt alkuun syön yhden pillerin päivässä,kymmenen päivän ajan. Sitten kun vuoto alkaa,niin kiertopäivinä 15-24.. 3kk:n ajan. Ovulaatiosta lääkäri ei sanonut mitään. Pääasia,että sais ees menkat tulemaan. Itse sitten ajattelin ovista alkaa tikutella,kun jos ei ovulaatiota löydy,voi olla aika hiljasta raskautuminen. Lääkäri vaan tuumasi,että jos en vuoden päästä raskaana ole,niin sitten tutkimuksiin. Eikös sitä vuotta voisi laskea siitä,kun on yritys alotettu,eli siis toukokuusta..? Tietty jos en ovista millään löydä,niin ajattelin jo aikasemmin lääkärissä käydä. Mutta jospas se tästä..

Niin ja kaksi lasta minulla on jo ennestään (mies tosin vaihtunut tässä välissä). Ensimmäinen oli silkka vahinko ja toistakaan ei tekemällä tehty. Menkat oli silloin puoli vuotta pois ja sitten olinkin jo raskaana!!? Kummallista tämä elämä..

Lila: Voin uskoa,että hermot on riekaleina..Itsekin olevinaan tunsin jo vaikka mitä oireita suuntaan jos toiseen...

Vierailija
7/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli tasaista, mutta nyt kun pillereiden pois jättämisestä on puol vuotta on kierto vaihdellut. 27-30pvä.

Vierailija
8/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ottaa päähän, muakin ärsyttää, vaikka sentään menossa "vasta" kp37... Ei kai tässä auta kun odotella, ehkä loppuviikosta testaan uudestaan, mutta en usko plussaksi muuttuvan.

Rassaa tällänen odottelu, alkais menkat niin pääsis taas uuteen kiertoon!

Vierailija
9/14 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 4/2006 ja samoin kuin sinä, syönyt sen jälkeen Cerazetteja ja sitten tavan e-pillereitä. Yhdet normimenkat taisi ehtiä tulla ennen cerazettejen aloittamista n. 8 vkoa synnytyksestä. Ennen esikoista pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli 30 päivää, tokasta sitten jo tärppäsikin ja varmaan lyhyemmästä kierrosta koska jo 4+0 oli vahva plussa ja niin vahvat oireet, että oikeastaan testiäkään oli turha tehdä. Nyt jätettiin pillerit pois kesäkuussa, eka kierto oli 35 päivää. Nyt testasin negan perjantaina, jolloin oli 34. päivä tätä tokaa yrityskiertoa. Sen jälkeen on tullut niukalti verta, siis niin ettei tuu ees pikkuhousunsuojaan asti vaan pyyhkiessä jää paperiin - en tiedä voiko näitä sit menkoiksi sanoa. Ei kai tässä siis muu auta kuin odotella mitä on tullakseen!

Vierailija
10/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiksu83

Mä oon kans muutaman raskaustestin tehnyt, ihan turhaan. Mutta pakko se on välillä varmistaa, kun on juhlia sun muuta ja kierto näin pitkä.

Hyvältä kuulostaa sun suunnitelma, tuo oviksen tikuttelu ja muu. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Ja kun sulla kerta jo lapsia on ennestään, niin ainakin hyvin todennäköisesti voit tulla raskaaksi. Eiköhän se siitä! Niin ja mun mielestä voit mennä jo sillon vuoden päästä toukokuussa tutkimuksiin, koska kyllä sillä vuodella yleensä tarkotetaan ihan sitä aikaa mikä on oltu ilman ehkäisyä.

Mä elän ihan pimennossa kun tosiaan vasta esikoista yritetään eikä mitään hajua mistään.. Ovulaatiota en oo huomannut, varmaan sitä ei ookaan näiden pitkien kiertojen takia. Kunhan vaan ei olis PCO:ta, sitä pelkään todella paljon. Tai vielä jotain pahempaa...

Niin ja noista oireita piti vielä sanoa, että en oo siis raskausoireita kuvitellu (ainakaan nyt enää tässä kierrossa, ekassa kyllä :D ) vaan tarkotin menkkaoireita, joita on ollu nyt jo pari viikkoa. Alavatsaa siis särkee melkein päivittäin ja se on kyllä ihan oikeaa kipua. Siksi ootankin niitä menkkoja alkavaksi joka päivä mutta eipä vaan näy. Raivostuttaa!! Ja vielä kaks viikkoa pitäs odotella ennen kun pääsen sinne lääkärille. Tuun varmaan hulluks...

Vierailija
11/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita,

mä kyllä sanoisin noita sun nykyisiä kiertojakin aika tasaisiksi. :)

Napsukka,

käytitkö ennen esikoistasi pillereitä, jos niin, niin miten sulla sillon palautui kierto?

kabuki,

kannattaa varautua pitkään odotukseen... :(

Vierailija
12/14 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kierto oli heti suht säännöllistä, eikä näin pitkää! Muistelisin, että sillon pisin kierto oli 32 päivää, nyt menossa jo kp38!

Tekiköhän toi synnytys nyt tossa välissä jotain häikkää mun kierroille...? Tosin, mulla ei ole synnytyksen jälkeen ollut "luomu" menkkoja ollenkaan, söin ensin cerazetteja ja sitten tavallisia e-pillereitä. Synnytin siis 03/2006. Olen myös laihtunut aika rajusti...

Vierailija
13/14 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen pillereitä kierto tasaisesti 28-30 vrk, nyt pillereiden jälkeen oli eka 31 vrk, seuraava 26 ja nyt näyttää pahasti siltä, että kolmannesta tulee ennätyslyhyt tyyliin 21-22 vrk:( TOIVOTTAVASTI tää tästä tasaantuu...

Vierailija
14/14 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen ja nyt on kp33. Tein r-testin, mutta negaa näytti. Ei jaksaisi tosiaan odottaa....