Verenpaineen mittaus sattuu
Mansetti puristaa niin, että naama irvessä saa viimeiset sekunnit rukoilla, että puristus vihdoin hellittäisi. Vaikuttaa taatusti lukemiin. Voiko kotimittarilla ottaa paineen nilkasta ja miten lukemat vertautuu olkavarsimittaukseen?
Kommentit (34)
Sulla on liian korkeat verenpaineet sitten. Ei se mittari matalamilla / normaaliarvoilla niin paljon purista.
mulla oli ihan sama ongelma joskus. Oli matala verenpaine. Mut se syy oli että se oli liian iso mansetti. Ja sit toinen vika oli että laitoin sen mansetin alussa liian kireälle kiinni. Eli jätä se löysälle kiinni, sitä ei tartte laittaa tosi kireelle.
Sinne kuuluu jäädä ainakin tilaa sen verran että yksi sormi mahtuu
Silloin sattui, kun oli molemmat ranteet murtuneet ja toista leikattiin plexus-puudutettuna. Mansetti oli toisessa murtuneessa kädessä ja sydämen syke sattui murtuman kohdalla. Sh sitten harvensi mittausväliä reilusti.
Kakkis kirjoitti:
Silloin sattui, kun oli molemmat ranteet murtuneet ja toista leikattiin plexus-puudutettuna. Mansetti oli toisessa murtuneessa kädessä ja sydämen syke sattui murtuman kohdalla. Sh sitten harvensi mittausväliä reilusti.
Miksei kohdallasi mansettia laitettu jalkaan, kyllä sieltäkin voi verenpaineen mitata.
Lue käyttö ohjeet! Tai lopeta mittaukset niin ei satu!
Voi kamalaa! Sää varmaan kualet siihen hetkelliseen kipuun.🤪
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liian korkeat verenpaineet sitten. Ei se mittari matalamilla / normaaliarvoilla niin paljon purista.
Mulla oli korkeimmillaan verenpaine 240/150 eikä puristanut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut kanssa näin. Koululla mitattiin perjantaina paineita ja korkealla oli valitettavasti. Puristi niin että sattui.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamalaa! Sää varmaan kualet siihen hetkelliseen kipuun.🤪
Ei se ole hetkellinen kipu ja se sattuu ihan saatanan paljon. Eri
Tiedän mitä tarkoitat. Itselläni oli sama ongelma kun oli vielä hieman liian korkea verenpaine. Nyt on yläpaine enää hieman päälle satasta ja kipu on lakannut. Oudointa on että ainakin äidilläni oli sama ongelma.
Kipu tuntuu tosissaan käsivarren sisäpinnalla aina samassa kohtaa ja on todella epämukavaa. Ihan kuin verisuoni olisi halkeamaisillaan.
Sikäli voin lohduttaa että kunhan verenpaine laskee riittävästi, kiputuntemus lakkaa samalla kokonaan. Sitten voi mittailla kivutta painetta vaikka kuinka monta kertaa päivässä.
Ai?
Mä mittailen vaan sen takia, kun se puristus tuntuu niin kivalta 😊
Ei minun Omron edes suostu mittaamaan, jos jättää mansetin löysälle. Vähän lähtee kiristymään ja sit tulee erroria. Paineet on yleensä noin 127/82 ja silti mansetti puristaa niin hemmetisti.
Vanhalle äidilleni tuli käsivarteen pieniä mustelmia, kun oli ensiavussa ja pari päivää osastolla. Mittasivat lukemia monta kertaa.
Vaihda mittaria! Joissakin mittareissa puristus on todellakin vähän liian raisua.
Höpö, höpö.