Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon irtisanominen, miten olette tehneet?

Vierailija
29.01.2023 |

Olen siis irtisanomassa vuokra-asuntoani ja haluan varmistaa, että irtisanomisilmoitus varmasti virallisesti tulee perille vielä tämän kuukauden aikana, joten tässä on vain huominen (30.1.) ja tiistai (31.1.) aikaa.

Ei ole kokemusta vuokra-asunnon irtisanomisesta, joten googlasin ja löysin seuraavan tekstin (alla). Eli vuokrasopimus pitää irtisanoa kirjallisesti. Miten olette tässä toimineet? Kyseessä siis yksityinen vuokranantaja, joten mitään valmiita sähköisiä lomakkeita ei ole. Tuon tekstin mukaan kun pelkkä lähetetty sähköposti ei riitä, paitsi jos vastaanottaja kuittaa sen.

"Vuokrasopimus tulee lain mukaan irtisanoa kirjallisesti sekä irtisanomisilmoitus toimittaa vastaanottajalle todisteellisesti.

Kirjallisuuden vaatimuksen täyttää myös sähköinen ilmoitus, jos sen sisältöä ei voi yksipuolisesti muuttaa ja jos ilmoitus on tallennettavissa.

Todisteellisella toimittamisella tarkoitetaan sitä, että irtisanomisilmoituksen vastaanottaminen voidaan varmistaa. Pelkkä lähetetty sähköposti ei siis kelpaa, kuten ei myöskään kirjattu kirje tai postiluukusta tiputettu ilmoitus. Irtisanomisilmoitus on todisteellisesti toimitettu mikäli vastaanottaja kuittaa sen vastaanotetuksi tai sivullinen todistaja todistaa vastaanoton. Todistajaksi kannattaa valita ennemmin vaikkapa naapuri tai talonmies kuin oma puoliso. Myös postin saantitodistuskirjeellä lähetetty irtisanominen on riittävä, mikäli vastaanottaja kuittaa hakeneensa kirjeen."

https://www.vuokralaiset.fi/tietopaketti-vuokralaisille/vuokra-asunnon-…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tietokoneella kirjeen ja tulostin sen. Tämän toimitin vuokranantajalle suoraan hänen kotiinsa. Olin jo soittanut etukäteen ilmoittanut irtisanomisen ja varmistanut kotonaolon.

Hänelle olisi kelvannut tosin jo se puhelinsoitto, mutta halusin varmistaa. 

Vierailija
2/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kaikki vuokralaiset irtisanoneet whatsapp viestillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haasta vielä oikeuteen asumisen pilaamisesta ja välinpitämättömyydestä. kunnon riita-asia vireille. tuleepahan käytännöt esiin.

Vierailija
4/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kaikki vuokralaiset irtisanoneet whatsapp viestillä

Mutta onko tuo riittävä siinä tapauksessa, että asiasta tulisi kiistaa? En missään nimessä halua maksaa ylimääräisen kuukauden vuokraa vain sen takia, että en voisi todistaa toimittaneeni viestiä ajoissa ja vastapuolen saaneen sitä.

Vierailija
5/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sähköiset palvelut eivät vuokrantajanikaan sivuille eivät toimi (eikö ne testaa niitä?!) menen huomenna vuokranantajan toimistoon  tekemään irtisanomisen.

Vierailija
6/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetin sähköpostilla kuvan omakirjoittamasta paperista. VA vastasi spostiini kiittämällä tiedosta. 

Vierailija
7/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sähköposti ja vaikka tekstari/whatsapp-viesti perään että homma tulee jotenkin kuitatuksi. Kyllä se nyt yleensä riittää, ellei kyseessä ole joku ihan pälli. Muistat vaan laittaa asunnon osoitteen ja viimeisen vuokrasopimuksen voimassaolopäivän jne. oikein.

Vierailija
8/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sitä netissä olevaa versiota ja lähettänyt sähköpostina.

Vierailija
9/9 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ja sanoisin, että lähetän irtisanomisilmoituksen sähköpostiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi