Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lasta pitäisi opettaa potalle?

Vierailija
18.11.2006 |

Kaverini on vienyt jo 8kk vauvan potalle, ja hehkuttaa sitä miten hienosti hänen älykäs vauvansa osaa tehdä tarpeitaan sinne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pytylle korokkeen kera , ja kakatkin oppi tekee suoraan pyttyyn.

ja kuiva on jo poika . Mä entajua miski sitä pottaapitää tunkea vauvalle? ei tajua. kyllä ne kerkee elämänsäsaikana tarpeitaan tehdä vessaan. ja tukimpa kukaan on tervettä aikuista nähnyt vaipoissa kulkevan??

Vierailija
2/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tarkoittaa vain tutustumista moiseen kapistukseen. Ei ole varmaan tarkoituskaan saada 8kk ikäisen jokaista pissaa ja kakkaa pottaan?

Meillä aloitettiin pottailu 10kk ikäisenä ja 1v9kk oppi päiväkuivaksi, yökuivaksi kuukautta myöhemmin.

On varmasti poikkeuksia, en sitä sano, mutta kyllä se vähän taitaa olla äidistäkin kiinni, jos 3-vuotias vaipoissa juoksee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 1v3kk. Ihan iloisena käy potalla aina vaipan vaihdon yhteydessä. Lueskelee lehtiä ja taputtaa kun kakka sattuu tulemaan pottaan. 2-3 vaippaa kuluu vähemmän päivässä kun pottaillaan.

Samalla tuulettuu peppu ja saa ilmakylpyjä.

Vierailija
4/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on valmis aijemmin ja toinen myöhemmin.

-2- niin ja lapsia on mulla 6

Vierailija
5/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyse on oikeasta ajoituksesta, ts kakka tulee ruuan jälkeen... Tuossa pottailussa on kyse ihan minun laiskuudesta, sillä kippaan mieluummin sen kakan potasta kun siivoan pyllyä :) En tiedä onko tuosta mitään hyötyä muuten, en odota mitään päiväkuivuutta ainakaan vuoteen.

Vierailija
6/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ei alkanut pottahommiin, ja päätin odottaa kunnes itse kiinnostuu. 2,5-vuotiaana oppi sitten kertaheitolla kuivaksi, kun yhdessä sovittiin, että vaipat annetaan joulupukille :) Kaksi kertaa kasteli vain sängyn, vaikka siihen asti oli yövaippakin ollut aina litimärkä. Nyttemmin olen opiskellut lapsen seksuaalista kehitystä paljonkin, ja liian tiukka tai varhain aloitettu siisteysharjoittelu voi aiheuttaa vakaviakin häiriöitä lapsen seksuaaliseen kehitykseen! Joten parempi odottaa kuin kiirehtiä.

Vierailija
7/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai tutustua rauhassa. 1v9kk ikäisenä oli päivä ja yökuiva. itse alkoi käymään potalla. Ja olen kyllä sitä mieltä että lapset on tässä hyvin erilaisia toisia pottailu kiinnostaa enemmän ja toisia vähemmän.

Vierailija
8/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivaksi oppi kaksivuotiaana, kun juoksi kesän ilman housuja.

Vierailija
9/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.10

Vierailija
10/10 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneestä pissatettiin lavuaariin ja molemmat lapset tekevätkin tarpeensa aina kun on tilaisuus tehdä muualle kuin vaippaan. Nelikuisena alettiin pitää potalla, sylissä. Sitten kun oppivat itse istumaan, pottailtiin aina vaipanvaihdon yhteydessä.

Esikoinen päiväkuiva 1v6kk ikäisenä, yökuiva ei vielä vaikka jo 2,5v kuopus joka nyt 8kk kastelee vielä päivässä kaksi vaippaa (pääsääntöisesti päiväunien aikaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä