Mammografia hirvittää
Viikon päästä on aika mammoon, mutta mitä jos kuukautiset ei alakaan sitä ennen, niin pallerothan on kipeimmillään. Kaksi kertaa olen ollut siinä ja aina hirveää tuskaa. Nyt rinnoissa on patteja ja ovat todella jämäkät pallerot, en tajua miten ne muka saa litistettyä siellä!
Ja jos alan aikaa siirtämään, se menee taas muutaman viikon päähän mikä on liikaa, kun olen menossa leikkaukseen, mikäli rintasyöpää ei ole.
Sekava sepustus mutta siis olen hermona.
N44
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei ole pakko käytä mammografiassa, voi mennä ultraan yksityiselle. Ultraan ne laittaa sut kuitenkin jos jotain löytyy joten mammon voi skipata ihan hyvin ja ultrata sen sijaan.
Ite kävin ekan kerran mammossa vasta kun tuli joukkoseulontakutsu.Onko sulla epäilys että ois syöpää?
Musta teet nyt ongelman jutusta mikä ei ole ongelma
Mammografia ja ultra ovat toisiaan täydentäviä tutkimuksia. Niissä näkyy erityyppisiä muutoksia.
Otat reippaasti särkylääkettä alle. Mulla on isot "pallerot" ja menin mammografiaan , vähän ongelmia tuli kun toisen käden olkapäässä on jänteet poikki mutta hoitsu nosti mun käden sinne ylös ja otti myös alas : D Tsemppiä sulle!
En ole koskaan kuullut kenenkään naisen sanovan,että sattuisi. Voi olla vain lievästi epämiellyttävää.
Omat rinnat on mallia ajokoiran korvat. Koskaan ei ole mammografia sattunut.
Jotkuthan pyörtyy tuskasta. Tiedän jopa erään tutkimukseen kuolleen. Kaunista taivasmatkaa ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä montaa sekuntia olla. Mieluummin pieni epämukavuus, kuin että muhii syöpä tai jotain muuta. Tsemppiä!
Kauanko se kestää? Muistikuvissa jotain puoli minuuttia puristus, pitkä aika
Alle 10 sekuntia per puristus.
Oliko mies mammografina? Tappi sojotti taatusti. Ja sulla tietysti pimppi kastu märäksi?
Minut laitettiin ultratutkimukseen, kun mammografiasta ei saanut kunnon kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa käynyt pieni- & kiinteärintainen: Eipä tunnu juuru miltään ja mitä tuntuukin, kestää vain muutaman sekunnin. Tekee mitä käsketään ja hengittelee rauhallisesti.
No itsekin olen pieni- ja kiinteärinrainen, ja se on ihan helvettiä.
Ei mahda puudutus onnistua? Kukaan pyytänyt?
Ei onnistu, ota panadolia.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään naisen sanovan,että sattuisi. Voi olla vain lievästi epämiellyttävää.
No nytpä kuulet. Vai eikö tekstiä lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallerot? Oletko nainen val mies?
Mitä luulet, antaisiko yksikään mies kohdella palleroitaan kuten mammografiassa tehdään?
Kyllä.
Täh!Eihän mammografia ole mitään!Hetken tuntuu ikävähköltä ja siinäpä se.
KIpukynnys nolla,jos mammoa noin kovin pelkää:D
Keskiverto Av-mamman rinta on 100-prosenttisesti nahkaa ja rasvaa, maitorauhaset ja kasvaimet puuttuvat. Eihän se silloin satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallerot? Oletko nainen val mies?
Mitä luulet, antaisiko yksikään mies kohdella palleroitaan kuten mammografiassa tehdään?
Kyllä.
Ei todellakaan. Ennemmin kuolevat kuin rutistuttavat rakkaimpansa.
Niin jätä vaan väliin, tuskin ne syöpähoidot tai syöpä sen kamalampia on.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut. Jaa.
Miksi kukaan sulle avautuisikaan?
On sattunut mua ja monia muitakin. Ei se toki mitenkään pitkään kestä, mut kyllä se prosessi, kun tissiä ikäänkuin kiskotaan oikeaan asentoon; kyllä h*lvetissä se sattuu.
Mulla on JUST sama tilanne, mammo+ultra tulossa ja leikkaus pitäisi tehdä, mutta lääkäri sanoi että odotetaan vielä tieto näistä tuloksista, ennen kuin päättää leikkauksen ajankohtaa.
Ikäkin sinne päin sama. En tiedä sattuuko minua mammografia mutta puristamisen perusteella veikkaan että sattuu. Ei näitä alle kahteen senttiin saa puristettua ilman kipua.
Kuinka ohueksi läpyskäksi siellä laitetaan?
Enganniksi googlaamalla löytyy tietoa että rinnan sisärakenne on jopa hajonnut mammossa. Suomiämmät vaan kehuu että omg, senkin neidit, muka sattuu siis lol.
Kyllä