Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammografia hirvittää

Vierailija
29.01.2023 |

Viikon päästä on aika mammoon, mutta mitä jos kuukautiset ei alakaan sitä ennen, niin pallerothan on kipeimmillään. Kaksi kertaa olen ollut siinä ja aina hirveää tuskaa. Nyt rinnoissa on patteja ja ovat todella jämäkät pallerot, en tajua miten ne muka saa litistettyä siellä!
Ja jos alan aikaa siirtämään, se menee taas muutaman viikon päähän mikä on liikaa, kun olen menossa leikkaukseen, mikäli rintasyöpää ei ole.

Sekava sepustus mutta siis olen hermona.
N44

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään kutsu tonne mammografiaan, jännittää ku en oo ennen ollu, hyi olkoon

Vierailija
42/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että mammografiaseulonta ja muutkin seulonnat ovat täysin vapaaehtoisia tutkimuksia. Mammografiaan ei ole pakko mennä., jos ei halua! Mammografiaseulonnasta Terveystalossa ei ole hyviä kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että mammografiaseulonta ja muutkin seulonnat ovat täysin vapaaehtoisia tutkimuksia. Mammografiaan ei ole pakko mennä., jos ei halua! Mammografiaseulonnasta Terveystalossa ei ole hyviä kokemuksia.

Joo, onneks ei ole pakko mennä, mä perun tollaset

Vierailija
44/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallerot? Oletko nainen val mies?

Mitä luulet, antaisiko yksikään mies kohdella palleroitaan kuten mammografiassa tehdään?

Ei sinne ole pakko mennä kohdeltavaksi yhtään mitenkään.

Vierailija
45/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tänään kutsu tonne mammografiaan, jännittää ku en oo ennen ollu, hyi olkoon

Minäkin jännitin mutta ei se pahalta tuntunut. Eikä kestänyt kuin hetken.

Vierailija
46/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut, sattui ihan kauheasti. Voi sattua paljon jos on mastopatia ja otettiin sitten vielä ohutneulanäyte. 

Vierailija
47/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se erittäin tylsä ja kivulias tutkimus. Hengittele rauhassa. Ajattele, että kohta se on ohi. Ala laskea vaikka 30:stä alaspäin. Kohta helpottaa. Kestät kyllä.

Itseltäni löytyi mammografiaseulonnassa pikkuruinen syöpä syvältä kiinteästä rinnasta Joten kiitos mammografialle varhain löydetystä syövästä. Pääsin helpolla hoidoista.

Vierailija
48/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon tosi hoikka ja rinnat kokoa AAA. Olen 44v mutta viime vuonna otettiin mammografia kun molempiin kainaloihin ilmestyi turvonneita imusolmukkeita. Ei sattunut yhtään, vähän vain puristi :)

Kun E-kuppi laitetaan siihen, venytyksen jälkeen on H. Se sattuu.

Vierailija
49/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites silikonit? Räjähtävätkö siellä?

Lol

Vierailija
50/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan niin sitten se on hoidettu. Ei mene kauaa.

Vierailija
51/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä tehdään. Hesassa kävin paikassa missä sattui julmetusti ja hoitaja nauroi räkäsesti. Toisessa paikassa ei sattunut ollekaan.

Vierailija
52/52 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luomi toisessa rinnassa lähellä rintaväliä. Litsaantuuko se luomikin siinä ja eihän se repeä mitenkään?