Anoppi arvostelee muiden pöydässä olevien ruoka-annosten kokoa ja niistä saatavia kaloreita, "ehkä siksi olet niin pullea..."
"Kauheasti syöt kokoosi nähden", "Kyllä makea maistuu, mutta ruoka ei", "kokeilehan syödä enemmän salaattia", kuulostaako tutulta.
Anoppi itse on 76v syömishäiriöinen eläkeläinen, joka salaa ahmii makeisia ja vetää aamuin illoin luontaiskauppojen nesteenpoistotabletteja.
Kommentit (98)
Ikävä juttu, että anopppi on sairas, mutta ylipainosta vaan tulee hirveästi terveysongelmia. Ei sitä muuta se, että asiasta huomauttaa ihminen josta et pidä.
Tuon takia meillä ei enää tarjoilla anopille ruokaa. Kahvia ja teetä saa, mutta niistäkin keksii valittamista.
Anopin kanssa ei ruokailla. Jos on ihan pakko tavata, juokaa vaikka pelkät kahvit.
Ahdistavaa. Ruokapakkomielteisen seurassa syöminen on varsin kuluttavaa.
Seuraavan kerran kun tekee noin sanot suoraan sille, että on epäkohteliasta puuttua toisten syömisiin ja vartalonmuotoihin. Jos ei sittenkään usko niin jatkossa anoppi syököön ruokansa yksin.
Sanoisin että syön niin paljon kuin haluan ja ahtaisin mahani täyteen teatraalisesti.
Jos meillä alkaisi ruokapöydässä arvostelemaan niin arvostelisi viimeisen kerran. Kauaa en kuuntelisi.
Otin vieraan aikana ruokalautaselle kunnon annoksen nälkäisenä päivän ensimmäinen ruoka, ollen ilman aamupalaakin enkä ajatellut yhtään että olisi muiden nähden pitänyt ottaa varsinkin naisena hiiren annos.
Jälkeenpäin hän jaksoi kauhistella sukulaiselleni kuinka kamala annos sillä oli lautasella. Ei vaan tullut mieleen jonkun järkyttyvän pahanpäiväisesti. Olen kyllä vastaisuuden varalle oppinut tästä. En kyllä mielelläni syö vieraiden kanssa ellei ole ihan pakko.
En syö aamupalaa usein ollenkaan vaan ensimmäisen kerran vasta päivällä kunnon ruuan voiden olla aika kova nälkä jo.
Vierailija kirjoitti:
Turha sylistä anopia tai muita ihmisä.Ota vastu aikuisen ihmisenä omasta elämästäsi ja sitä mitä itse lappaat suuhusi.
Siis mielestäsi on ihan ok kommentoida toisen ihmisen ruoka-annoksia? Aikuinen, normaali ihminen ei kommentoi vaan antaa muille ruokarauhan. Oletko itse se anoppi joka katsoo nyrpeänä kun joku syö normaalin annoksen ruokaa? Ei sitten kannata ihmetellä ettei kyläilijöitä näy luonasi. Kaikkien kommenttiesi perusteella olet todella inhottava ja tuomitseva ihminen.
Toisen kommentoiminen ulkonäön tai syönnin suhteen on typerää. Myönteinenkään kommentoiminen esim. taitojen suhteen ei ole kaikkien mielestä hyväksyttävää - sitä en ymmärrä itse.
Meillä anopille kaikki on "niin rasvaista". Siis mikä tahansa normaali kotiruoka. Lihan ja kerman käyttö on hänen mielestään suurin synti. Hän ei rasvaista syö! Elää sitten leivällä ja suklaakekseillä(ei rasvaista?) ja on noin 30 kg ylipainoinen
Kyllä anopille saa sanoa että hän käyttäytyy törkeästi ja epäsopivasti vaikka onkin vanha ihminen.
yleensä tuntemani toisten ruoka-annosten arvostelijat kauhistelijat ovat itse pahimpia "salasyöppöjä", jotka ihmettelevät, mistä ne omat kilot tarttuu. Olen normipainoinen ja syön kunnon annoksia. Tämä perustuu siihen etten napostele kaikkea kivaa makea, koska mulla ei ole nälkä aterioiden välissä. Yksi tälläisistä pahimmista arvostelijoista syö pienehköjä annoksia, mut sitten taiotaan päivittäin jotakin "pientä" herkkua malliin kasa keksejä, hilloa ja kermavaahtoa. Kalorimäärältään olisi kannattanut ottaa ehkä se kunnon lounas ja sit jälkkäriksi vaikka se 2 keksiä kahvin kaveriksi.
Mut summa summarum, hemmetin epäkohteliasta arvostella päin naamaa kenenkään syömisiä oli ne sitten omasta mielestä vinksallaan tai ei.
Ja ratkaisuna ei taida olla muuta kun välttää anopin kanssa syömistä tai sitten vedät aiemmin ehdotetun näytöksen, jossa oikein isolla äänellä nautit ruoka-annoksestasi..toki se voi ajatuksen tasolla olla hauskempi kuin tosielämässä eikä anoppisi välttis tajuaisi pointtia siltikään.
Eipä omena ole kauas pudonnut puusta.
Anoppi arvostelee muiden syömisiä ja sinä arvostelet anoppia.
Voi vitsi, kun oltais samalla pöydässä ja lappaisin napaani kunnolla kunnon ruokaa, ja kahvin kanssa kaksi pullaa!
Siinä olis rouvalla miettimistä, kun olen ns. läpipasko kukkakeppi. Toki siis pyöräilen paljon, mutta jotenkin en vaan pidä tuollaisesta arvostelusta yhtään ja mielellään vähän otan luuloja pois. Sanojat ovat useimmiten itse tarkkailleet koko ikänsä omaa painoaan ja arvostelleet muita ihmisiä ymmärtämättä taustoja. Se ei tee hyvää ainakaa kasvavalle arvostella.. Tekee enemmän hallaa kuin palveluksen.
Selkeä syömishäiriöisen harhautusyritys. Eli yrittävät kääntää ruokapöydässä muiden katseen omista syömisistään toisaalle, ettei vaan heitä itseä arvosteltaisi syömisestä.
Toisen arvosteleminen kertoo usein siitä, mikä on arvostelijalle itselleen kipeä asia. Erityisesti arvostelun aihe. "Syöt liian paljon" = ethän vaan huomaa että minä syön liian paljon/vähän/vääränlaista tms.
Moni yrittää väistellä kipeitä asioita elämässä vaihtamalla nopeasti aihetta tai sitten harhauttamalla kuulijaa.
Arvostelun voi jättää omaan arvoonsa tai sitten kääntää keskustelun takaisin anopin syömisiin, joita hän selkeästi yrittää peitellä.
Itse olen hoikka, mutta syön kuin hevonen. Tästä olen usein kuullutkin. Bulimikoksikin nuorena haukuttu, vain sen takia että syön kunnolla, mutta en liho. Mutta enpä ole nokkiini ottanut - melko "suoristakaan" kommenteista. Ei mua nappaa mitä muut ajattelevat mun syömisen määrästä. Enemmän kommentit kertoo heistä kuin minusta. Itse tiedän mitä syön ja kuinka syön. Ja voin hyvin. Se riittää.
Meidän kotonamme ei arvostella muiden annoskokoja tms., ainoastaan pöytätavoista voi huomauttaa asiallisesti.
En ruokailisi sellaisen ihmisen seurassa, joka "nokkisi" muita koko tilanteen ajan. Kenenkään lihominen noin esimerkiksi ei tule pysähtymään siksi, että veemäinen sukulaistäti motkottaa pöydässä. Päinvastoin tilanne voi vaan pahentua, kun alkaa syömään salassa, ja näkemään nälkää kun syö muiden kanssa...
Meillä töissä on tällainen. No ei hirveästi ehkä kaloreista, eniten hinnasta. Ahdistaa syödä yhtäaikaa.
"En minä kyllä nautaa raaski syödä näillä palkoilla (hän ja miehensä tienaavat mua ja mun miestä noin 1500-2000 brutto/kk enemmän).
Miten sulla on 2 kananmunaa pinaattikeiton kanssa? Mikset syö perunaa kaalilaatikon kanssa? Näitkö miten kallis rahka sillä oli eväänä?"
Ja nää kyllä JUO ison osan kaloreista ihan viinana, mutta sitä ei ehkä lasketa?
Yritän mennä aina syömään eri aikaan.
Älkää syökö anopin kanssa.