Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kosmetiikka mielestäsi turhaa?

Vierailija
29.01.2023 |

Ja miksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmeettisella valmisteella tarkoitetaan ainetta tai valmistetta, jonka tarkoituksena on ulkoisesti käytettynä puhdistaa tai suojata ihmisen kehon ulkoisia osia, hampaita tai suun tai sukupuolielinten limakalvoja taikka muuttaa niiden tuoksua tai estää hajuhaittoja taikka muuttaa kehon ulkoisten osien ulkonäköä.

Päättele itse. Ilmeisesti et pese hampaitasi, pese ihoa ärsyttäviä eritteitäsi pois, suojaa ihoasi kuivumiselta tai auringolta?

Pesemisessä liuotin on aina vesi ja pesuaineen tarkoitus on lähinnä poistaa pintajännitys. Siihen riittää pelkkä saippua. Kosmetiikalla tavoitellaan myös feikkaamista, esimerkiksi kauneutta lisäämällä silikonia shampoisiin ym.

P.S. hampaat pysyvät kunnossa jos ei ole saanut kariesta aiheuttavia bakteereita suuhunsa. Tässä vanhemmat ovat keskeisessä asemassa.

Saippua on kosmetiikkaa ja aika voimakkaasti pesevä, aika monen ihmisen kannattaa käyttää miedompia pesutuotteita. Kariestartunnan saa käytännössä jokainen ennemmin tai myöhemmin.

Mikä on miedompaa pesuainetta? Joku teollisuusentsyymeillä, kuten lipaaseilla, proteaaseilla ja ties millä höystetty tuote?  Lipaasit ym. tuotetaan geneettisesti manipuloiduilla kolibakteereilla ja homeilla, eli siinä mielessä eivät ole petrokemiaa.

Vierailija
22/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Kosmetiikka on petrokemiaa. Vain kajahtanut laittaa iholleen petrokemian tuotteita. Kaiken lisäksi naiset, jotka käyttävät paljon kosmetiikkaa, rupsahtavat nopeammin kuin kosmetiikkaa käyttämättömät.

Luonnonkosmetiikka ei ole petrokemiaa.

Sama se kai millä aineilla sitä ihoansa venyttää, jotta rypyt eivät näkyisi. Vanhempana iho on kuitenkin niin venynyt, että naama näyttää samalta kuin bernhardinkoiralla.

Mitähän ihme aineita sinä käytät, jos niillä saa ihon venymään?

Ap

En siis käytä mitään juuri tästä syystä. Esimerkiksi ryppyvoiteet turvottavat kudoksia jotta rypyt eivät näkyisi. Tämä venyttää samalla kudoksia. Tästä syystä kosmetiikkaa käyttäneet rupsahtavat nopeammin kuin luomut.

Ilmeisesti puhut tästä ilmiöstä? Vaikutus on tilapäinen, muuten hyvä yritys.

https://yle.fi/a/3-8018810

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Kosmetiikka on petrokemiaa. Vain kajahtanut laittaa iholleen petrokemian tuotteita. Kaiken lisäksi naiset, jotka käyttävät paljon kosmetiikkaa, rupsahtavat nopeammin kuin kosmetiikkaa käyttämättömät.

Sama se kai millä aineilla sitä ihoansa venyttää, jotta rypyt eivät näkyisi. Vanhempana iho on kuitenkin niin venynyt, että naama näyttää samalta kuin bernhardinkoiralla.

Ap

En siis käytä mitään juuri tästä syystä. Esimerkiksi ryppyvoiteet turvottavat kudoksia jotta rypyt eivät näkyisi. Tämä venyttää samalla kudoksia. Tästä syystä kosmetiikkaa käyttäneet rupsahtavat nopeammin kuin luomut.

Ei ole tilapäinen jos katsoo katukuvaa. Huomaa, että aine ei saisi imeytyä pintakerrosta syvemmälle, mutta käytännössä esimerkiksi sheivaaminen tai muu ihon käsittely tuottaa mikrohaavoja, joista aineet pääsevät suoraan verenkiertoon. Näkyy verikokeissa.

Vierailija
24/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole tilapäinen jos katsoo katukuvaa. Huomaa, että aine ei saisi imeytyä pintakerrosta syvemmälle, mutta käytännössä esimerkiksi sheivaaminen tai muu ihon käsittely tuottaa mikrohaavoja, joista aineet pääsevät suoraan verenkiertoon. Näkyy verikokeissa.

Niinpä. Mitäpä tuollainen asiantuntija mistään tietäisi..

Mistä lähtien naiset (jotka ryppyvoiteita enemmän käyttävät) ovat sheivanneet kasvoja?

Vierailija
25/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minulle riittää tietyt hygieniatuotteet kuten shampoo, saippua, sähköhammasharja, partakone,  korvapuikot ja Fiskarsin kynsisakset. Muuten käytän joskus Nivean käsivoidetta jos kädet tuntuvat kuivilta. Miehenä olen muuten tyytyväinen omaan luontaiseen "komeuteen" ilman kosmetiikkaa ja uskon enemmän ruokavalion ja liikunnan merkitykseen ulkonäön kannalta.

Shampoo, saippua ja käsirasva ovat kosmetiikkaa. Toivottavasti käytät myös hammastahnaa, joka sekin on kosmetiikkaa, etkä laita niitä korvapuikkoja ainakaan korviin.

Vierailija
26/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minulle riittää tietyt hygieniatuotteet kuten shampoo, saippua, sähköhammasharja, partakone,  korvapuikot ja Fiskarsin kynsisakset. Muuten käytän joskus Nivean käsivoidetta jos kädet tuntuvat kuivilta. Miehenä olen muuten tyytyväinen omaan luontaiseen "komeuteen" ilman kosmetiikkaa ja uskon enemmän ruokavalion ja liikunnan merkitykseen ulkonäön kannalta.

"Korvapuikot"

Vierailija
27/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi. Mua ei ole siunattu karies-vapaalla suulla, tai hajuttomalla hiellä. Lisäksi ihoni, myös päänahkani rasvoittuu voimakkaasti vielä nelikymppisenäkin, ja ilman huolellista hoitamista tietyillä kosmeettisilla ainesosilla (rauhoittavat, tulehdusta ehkäisevät) ihoni olisi aknen takia liian kosketusarka edes painaa poski tyynylle.

Päässä olevan rasvoittuvan ihon lisäksi muuta kroppaani vaivaa atopia, joten jatkuva rasvaaminen on käytännössä pakko.

Kosmetiikkaan kuuluu myös kosmeettiset laitteet, esimerkiksi sheiverit ja epilaattorit. Niistäkään en mielelläni luopuisi.

Vierailija
28/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmeettisella valmisteella tarkoitetaan ainetta tai valmistetta, jonka tarkoituksena on ulkoisesti käytettynä puhdistaa tai suojata ihmisen kehon ulkoisia osia, hampaita tai suun tai sukupuolielinten limakalvoja taikka muuttaa niiden tuoksua tai estää hajuhaittoja taikka muuttaa kehon ulkoisten osien ulkonäköä.

Päättele itse. Ilmeisesti et pese hampaitasi, pese ihoa ärsyttäviä eritteitäsi pois, suojaa ihoasi kuivumiselta tai auringolta?

Pesemisessä liuotin on aina vesi ja pesuaineen tarkoitus on lähinnä poistaa pintajännitys. Siihen riittää pelkkä saippua. Kosmetiikalla tavoitellaan myös feikkaamista, esimerkiksi kauneutta lisäämällä silikonia shampoisiin ym.

P.S. hampaat pysyvät kunnossa jos ei ole saanut kariesta aiheuttavia bakteereita suuhunsa. Tässä vanhemmat ovat keskeisessä asemassa.

Saippua on kosmetiikkaa ja aika voimakkaasti pesevä, aika monen ihmisen kannattaa käyttää miedompia pesutuotteita. Kariestartunnan saa käytännössä jokainen ennemmin tai myöhemmin.

Mikä on miedompaa pesuainetta? Joku teollisuusentsyymeillä, kuten lipaaseilla, proteaaseilla ja ties millä höystetty tuote?  Lipaasit ym. tuotetaan geneettisesti manipuloiduilla kolibakteereilla ja homeilla, eli siinä mielessä eivät ole petrokemiaa.

Katsopa googlella ja sitten vertaa niihin pakkausten ainesosalistoihin. Ei ole oikeasti monimutkaista.

Vierailija
29/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa.

Vierailija
30/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shampoo, saippua ja käsirasva ovat kosmetiikkaa. Toivottavasti käytät myös hammastahnaa, joka sekin on kosmetiikkaa, etkä laita niitä korvapuikkoja ainakaan korviin.

Minä käytän hampaiden pesemiseen sähköhammasharjalle ohella Yotuel all-in-one hammastahnaa, hammaslankaa ja Rainbow'n hammasväliharjoja. Cotton Stickejä on hyvä käyttää korvien puhdistamiseen, jos siihen ilmenee tarvetta.

Kosmetiikka on enemmänkin meikkaamista ja kasvonaamioita kuin huolehtimasta omasta henkilökohtaisesta hygieniasta.

Vierailija
31/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset, kotiruoka tarjoustuotteista, mäntysuopa.

Kaikki muu on hapatusta, hömpötystä ja humpuukia.

:Tauno

Vierailija
32/34 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän hampaiden pesemiseen sähköhammasharjalle ohella Yotuel all-in-one hammastahnaa, hammaslankaa ja Rainbow'n hammasväliharjoja. Cotton Stickejä on hyvä käyttää korvien puhdistamiseen, jos siihen ilmenee tarvetta.

Kosmetiikka on enemmänkin meikkaamista ja kasvonaamioita kuin huolehtimasta omasta henkilökohtaisesta hygieniasta.

Tuo käsitys kosmetiikasta meikkeinä ja muina vastaavina on kyllä sitkeä, mutta väärä. Kosmetiikan määritelmä tulee lainsäädännöstä, ei mutuilusta.

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19900671

Vierailija
33/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämässä kosmetiikka ei ole turhaa. Mä en halua hampaisiini reikiä, joten käytän hampaiden harjauksessa hammastahnaa. Mun mielestä kädet on hyvä pestä, kun tulee kotia ja myös, kun kädet ovat likaiset. Puhtaiden hiuksien kanssa on mukavampaa, joten shampoo on oivallinen aine. Kärsin myös kuivasta ihosta, joten tarvitsen voiteita ja öljyjä, jotta se pysyisi kosteana ja "rasvaisena". Haluan toisinaan kesäaikaan suojata ihoani auringon säteilyltä aurinkovoiteella, sillä en halua ihosyöpää tai että ihoni vanhenisi ennenaikaisesti. Se pitää puhdistaa pois illalla kasvoista, joten tarvitsen siihen kasvoputsaria. Toisinaan ilahdutan itseäni meikillä, joka sekin tulee puhdistaa pois kasvoilta. Lisäksi käytän välillä muita ei niin välttämättömiä tuotteita kuten hajuvettä, naamioita, kuorinta-ainetta tai kynsilakkaa. Ihan vaan siksi, että saan lisää iloa elämääni. 

Vierailija
34/34 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeintä, että jokaisella olisi perushygienia kunnossa, kuten hampaiden/suun hoito ja deudorantti.

Olen nainen ja kuluttanut huimat määrät rahaa erilaisiin kasvovoiteisiin ja hiustuotteisiin jne. Minua alkoi turhauttaa, että epäpuhtaudet eivät iholtani hävinneet, eivätkä hiukseni kaikista hoitoaineista huolimatta näyttäneet paremmilta

Minulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, jos jollain joku kosmeettinen tuote todella auttaa tai jos on löytänyt jonkun lempparin mutta itse en enää viitsi kuluttaa raha

Nyt minulla on käytössä Lactoline, palasaippua sheivaukseen, shampoo, hoitoaine, perusvoide, huulirasva, hammastahna, dödö. Olen rehellinen ja sanon, että ihoni ja hiukseni näyttäväyt täysin samalta ilman kaikkia hiusmaskeja, seerumeita, putsareita ja voiteita. En ole kasvoihini laittanut mitään tai niitä kummemmin millään pessyt noin kuukauteen ja ihoni näyttää hyvältä. HUOM en ole väittämässä että ihoni kunto olisi mystisesti parantunut, sillä epäpuhtaudet ovat säilyneet mutta pointti on siinä, että ei se iho huonompikaan ole!!!! (En meikkaa ollenkaa)

Lopeta tuhlaus ja pistä perusasiat kuntoon. TikTokit sun muut ovat täynnä kaikkea sontaa. Harkitse ennen kuin ostat, sillä kenekään iho ei tarvitse niin paljon tuotteita. Kannattaa muistaa, että iho hoitaa ja jopa kuorii itseään, ei kannata ylihoitaa!!!! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi