Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marrasmurut lauantaina**

18.11.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla uudet ketjun aloittajat joka päivälle ;)

Lapsoset heräs jo ennen seiskaa, mut saatiin ne tunnin verran köllimään vieressä... Itse heräsin puolen viiden aikoihin ja sen jälkeen olikin taas pari tuntia pyörimistä. Et kiva sit herätä parin kymmenen minsan unien jälkeen. Miehellä on tänään synttärit, mut mitään isompaa ei tiedossa, lahjaksi sai vain partabalsamin, kun isänpäivälahjaksi sai uuden puhelimen...... Omat vanhempani menevät naapurin 35v. synttäreille, joten mieheni ei paljon voi juhlia, ettei minun mahdollisen synnytyksen käynnistyessä tarvi ajella pitkin kuntaa lapsien hoitajan vuoksi ;) Muutoin nimittäin menevät vanhemmilleni h-hetken alkaessa.... Niin, eikä ole kiva haistella kaljan huuruisia kommentteja ;)

Tänään olis lapsilla luistelukoulu. Illalla ajateltiin käydä pitsalla ja vuokraamassa jokin elokuva, koko perheelle, jotta edes jotain erikoista tehtäisiin tänään....

Mut nyt taidan lähteä joulutorttuja syömään (suurkuluttaja olen) jälkkäriksi...

Hyvää viikonloppua vain kaikille!!!!!!

Mirpa ja masukki hyvää vauhtia viikolla 39

Vierailija
2/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siivottu, oltu lenkillä ym ym, ja hyvin nukuttu yö, eli ei varmaan synnytystä tällekkään päivälle.

No, ei kai kiirekään olisi vielä 6 päivää laskettuun aikaan ja aikaisemmat menneet vähän yli, joten malttia...

Paskat, hermot tässä menee!

Voimia ja suppareita kaikille ja onnea vauvan saaneille,

Saarimar rv 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamana iltana on tullut sellainen lupaava olo, just oikealla tavalla alaselka, vatsa ja lantio ollut hetkittäin kuin tulessa. mutta eilen, ei mitään. öisinkin tuntuu nukuttavan ihan hienosti, mutta jostain kumman syystä välillä heräilen, vain vaipuakseni uudelleen uneen. heräilen istumaan sängynlaidalle, juomaan tai vessaan vaikkei olis jano tai hätä. heräämiskynnys on tosi matala. esikoinen pääsi mummon hoiviin yökylään, alkoikin jo mennä hermo siihen kotona riehumiseen! kuopuksen kanssa otetaan rauhallinen aamu kotona, jos oikein pinnistäis , vois yrittää nilkuttaa kauppaan.

masussa on todella hiljaista ollut muutaman päivän. kaikki lienee hyvin silti koska juuri oltiin siellä äippäpolilla, ja siellä tyytyväisenä kökötteli. miten se synnytys voikin tuntua niin kaukaiselta ajatukselta? mietin miten en todellakaan aikaisempien raskauksieni loppukirillä ole tuntenut itseäni näin raihnaiseksi ja pitkästyneeksi. onkohan se tämä vuodenaika ja loskakelit? vai yksinkertaisesti se että kahden lapsen kanssa sitä on niin paljon kotiinsidotumpi ja väsyneempi.

jokatapauksessa vauvani olet niin tervetullut kuin olla ja voit, tule jo!ja samaa voinen toivottaa parille muullekkin marrasmasuvauvalle!

kumiorava38+6(huomenna vaihtuu viikot,jeee!)

Vierailija
4/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen kokonaisena, huh huh alkaa olo kyllä oleen jo aika täysinäinen. Nyt on sit loppumetreil alkanu synnytyski pelottaan, tai lähinnä sen takia kun mulla on noita pukamia et miten ne synnytykseen reagoi ja sen jälkeen..

Miehelle oon koko ajan kiukutellut oikeen kunnolla..

Sanoin sil viimeks tänään että " kuule jos nyt lähdettäisiin synnyttämään, niin yksin menisin, sinä et tulisi lähellekkään sairaalaa hermostuttaamaan minua" . mies ihan huuli pyöreänä kun ei hän oikeasti mitään väärää tee, minulla vaan vippaa nyt päästä.. :(

Tahtois jo synnyttään, vähän se vauva arkikin pelottaa..

Vauva on muuten vinotarjonnassa?? mutta saan synnyttää ihan normaalisti, hb102 sf 34 painoa kaiken kaikkiaan tullu 14 kg (aarg)

huomenna olis laskettu-aika mutta jos ei kuulu niin maanantaina olis vielä äitipolille aika kun on tätä vinotarjontaa ja leikkauksia tehty raskaudenaikana ja kystia ja myoomia ja kaiken maailman vaivaa niin en usko että antaisivat paljoa yli mennä.. Mut oon ajatellu ku raskaus ei ole helpoimmasta päästä niin jos synnytyksessä sais takaisin et jos se ei olis niin " vaikea" .. Juu mutta tällaistä tänne..

Onnea paljon kaikille vauvan saaneille ja " odotuksen iloa " niille jotka ovat vielä yhtenä.. Ja jaksamista ja uskoa ja voimaa niille joilla taipale ei ole alkanut helpointa tietä.

tittuska rv 39+6 (näin pitkällä, muistan niitä 9+3 aikoja, voih, ja tää on vielä viimeinen raskaus.. )

Vierailija
5/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivä mutta täytyy käydä välillä koneella vesilasin kanssa puhaltelemassa.Tuntuu ettei tarvi juuri mitään tehdä kun on jo rättiväsynyt.Aika pieni oli pino tälle aamulle,kaikki synnyttämässä?

Olenko jo ainoa yliaikainen?Toivo on mennyt ja yökin meni jälleen rauhallisesti ilman mitään oireita :(

Nyt kuitenkin imurin varteen...

-kisupikkukuu 40+4 huh!-

Vierailija
6/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nyt tulee NIIN omanapaista valitusta... sori.

Vitsi että tänään oli jotenki tympeä ja pitkästyny fiilis jo heti kun heräsin :( Siis nukuin taas tosi hyvin ja sinällään kaikki on hyvin. Ja ei oo tosiaan ollu supistuksia unia häiritsemässä (mistä niitä saa????) tai mitään muutakaan mistä ois aihetta valittaa.

Mutta jotenki tän merkkipäivän (40+0) kunniaksi tänään oli aamulla NIIN epätodellinen olo, tuntui että ei tää oikeesti taida ikinä syntyä ja olin aivan varma, että kyllä viikon päästä ainakin ollaan samassa tilanteessa. Ei oo olo yhtään sellanen että ois synnyttämään menossa, ei mitään vaivoja, limatulppaa ei mitään...

Kyllä tässä nyt sentään on aamupäivän mittaan saanu vähän mieltä pirteemmäksi, mutta edelleen on sellanen olo että tasan mun tuurilla tää menee NIIN paljon yli lasketun ajan kun vaan voi mennä. Tympeetä...

No, mutta teijän juttuja on niin helpottavaa lukea kun tuntuu että monella muullakin mielialat heittelee ja monella muullakin tuntuu olevan välillä niin tuskastunu ja kyllästyny olo... se jotenki lohduttaa, kun saa huomata ettei ehkä ite sitte ookkaan ihan pimeeks tullu kun muutkin ajattelee samoin :)

Nyt taidan lähteä tekemään pienen lenkin, eiköhän päiväkin lähe vähän paremmin käyntiin kun saa hiukan raitista ilmaa :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Piparminttu 40+0 (vauvalle tiedoksi: tänään olis hyvä päivä syntyä...)

Vierailija
7/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli muuttui viime metreillä...

Aamulla heräsin miettimään, että jostain syystä mulla on ollut koko ajan huono fiilis Naistenklinikasta. Soitin Kättärille ja toivottivat tervetulleeksi sinne, tilaavat paperit sinne. Jotenkin helpotti, vaikka tiedän että oman pään sisällä tämä taitaa vaan olla. Mutta on paremmat mahdollisuudet saada perhehuone.

Ja kun ollaan jouduttu Naistenklinikalla jo muutaman kerran käymään, on aina ollut jotain, mistä on jäänyt tosi epämukava olo.

Jas, tosiaan samoilla päivillä mennään (ja olis ollu sama synnärikin ellen olis vaihtanu), tänään 41 viikkoa täynnä! Mulla yliaikaiskontrolli tiistaina, mietin jo että pitäiskö ottaa sairaalakassi mukaan sekä köysiä millä kiinnitän itseni sänkyyn ja kieltäydyn poistumasta ilman nyyttiä kainalossa...

Voimia kaikille,

Anyara rv 41+0

Vierailija
8/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita vain kaikille.

Eilen oli päivä kun supisteli jonkin verran oikeastaan koko päivän. Ikävä kyllä ne eivät olleet sellaisia alaselkää kolottavia supistuksia joita tuli esikoisesta kun synnytys lähti liikkeelle. Nämä olivat sellaisia vatsankovettumisia mihin liittyi sangen epämiellyttävä tunne siitä että ei pysty hengittämään. En tiedä painaako tuo jamppa tuolla ikävästi johonkin palleaan kun vatsa kovettuu vai mikä on. Joka tapauksessa noita supistuksia tuli päivän mittaan tasaisesti vaikka eivät nyt hirvittävän kauan kestäneetkään eivätkä olleet kipeitä. Jotain uutta sentään tähän olotilaan. Tuli jo sellainen tunne että ehkä tämä vielä tämän vuoden puolella syntyy.

Tänään olen vähän tässä siivoillut ja pitäisi vielä esikoisen päiväunien jälkeen lähteä hieman jouluostoksille. Poika viedään vanhemmilleni hoitoon ja miehen kanssa lähdetään talsimaan Tampereen kauppoihin. Tuo vatsa on ollut sen verran supistusherkkä että luulen että jo pienempikin tarpominen saa supistuksia aikaiseksi. Ikävä puoli noissa supistuksissa on se, että minun housuni valahtavat yleensä aina masulta alas kun vatsa kovettuu. Tulee taas kiva reissu housut puolitangossa.

Mutta synnytystuntemuksia kaikille marrasmuruille ja positiivisia fiiliksiä.

Rinnuli rv 39+4 (esikoisesta tuli muuten lähtö illalla näillä raskausviikolukemilla, syntyi 39+5).

Vierailija
9/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä näyttää nyt olevan hyvä päivä ja joka toinen aivan surkea.Tänään on se surkea päivä..

Nukuin todella huonosti taas ja verenpaine mietityttää.Nytkin nousin parin tunnin päikkäreiltä ja alapaine 93.Pelkään räjähtäväni.

Maanantaiksi sain sen yliaikatarkastuksen,sielläkin vierähtää varmaan muutama tunti varsinkin jos lääkärillä pitää käydä.

Toivottavasti tämä loppuu pian! Takaraja on kai perjantai,sen jälkeen kieltäydyn lähtemästä kotiin ilman vauvaa!!

Jas ja pikkuneiti (kohta ei niin pieni enää?) 41+1

Vierailija
10/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä kuin minä itsekin :(

Ilma on harmaa ja olo ihan epätodellinen. En tosin tiedä johtuuko TODELLA huonosti nukutusta yöstä vai jostain muusta...

Äsken yritin esikon kanssa päiväunia kun väsyttää ihan älyttömästi mutta uni ei tule! On niinkuin levottomat jalat ja levoton alaselkä (ei varmaan hirveästi kerro teille mitään..)

Tulisi edes niitä kunnon supistuksia eikä tälläistä ärsyttävää " vain epämiellyttävää" oloa!

Enkä ymmärrä miten ikinä jaksan tämän lapsen maailmaan punnertaa jos en saa nukuttua.

Alkaa tosiaan pinomme lyhenemään ja muuttumaan kovin apaattiseksi =( Mutta jokainenhan tietää mistä se johtuu..

Voimia teille kaikille! Toivotaan että jo ensi yönä...

Remu 38+5

Vierailija
11/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä supistelee mut siihen on jääny. Eilen pyörin kaupungilla mut ei mitään sen kummempaa tapahtunu. Ostin kans muutaman joululahjan Sokoksen 15 % aleesta.

Saunottiin ja vedin kunnon pihvit mut ei niin ei.

Tänään vois taas saunoo, syödä hermekeittoo ja sekstata. La olis maanataina mut mulla on jo kolme sunnuntailasta + mies et jos se tämäkin...Ite oon ainoo maanatai-lapsi. Sunnuntailapset ovat kuulemma onnellisia!

Toivottelen kaikille suppareita sunnuntaille!!!!

Vierailija
12/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin tuskaista tämä olo. Onneksi on sentään kannettava, jonka voi ottaa sohvalle tai sänkyyn viereen, että voi edes jotain tehdä. Kivut yltyvät, liikkumaan ei pysty. Supistuksia tullut paljon, myös kivuliaita ja aloin jo eilen pariin otteeseen innoissaan kellottamaan niitä. Toki ne sitten lopahtivat kesken...

Taas supistaa, mutta jotenkin olen vain nakkaamassa hanskoja tiskiin. Haluan irtisanoa itseni tästä yrityksestä! Jokainen tunti lisää tätä on ihan kamalaa... Ja juuri nyt paikkani ei olisi täällä vaan Suomessa. Yksi läheisistäni on läpikäymässä ihan hirmuisoa kriisiä ja en pysty täältä käsin mitään tekemään hänen hyväkseen. :' ( Olo on todella surkea, nukkuminen ja syöminen on pakkopullaa ja itkeskelen vain.

Tämä on todella omanapaista tämä teksti... En vain yksinkertaisesti kehtaa miehelleni kokoajan olla valittamassa. Eikä tätä tunnemylläkkää voi ymmärtäväisinkään mies kunnolla ymmärtää.

Lähetän teille kaikille muillekin kärvistelijöille tuhansia halauksia ja voimia jaksaa loppumetrit!! Kiitos teille kuuntelusta ja tsempeistä. <3

CC 39+0.

Vierailija
13/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan kaikki ihan samantuulisia. Kaikki odottavat jo kovasti pääsevänsä synnyttämään. Väki täällä on myös vähentynyt, ei kai meitä enää hirveen montaa ole, muut siirtyneet jo onnellisesti vauvapuolelle. Mutta perässä tullaan, eikö vaan muruset!! =)

Meikäläinen on nukkunut tosi hyvin viime yönä. Kerran kävin vessassa ja heti oon nukahtanu uudelleen. Kummallista! Mutta jalat on sitte turvonnu ihan kauheesti. Oikein säikähdin aamulla kuinka pulleat ne onkaan. Nyt oon sit ollu tukisukat jalassa koko päivän ja turvotus on hiukan laskenu. Vettä olen myös yrittäny juoda runsaasti. Maanantaina olis neuvola, saa nähä mitä th sanoo... Lähettää mut vielä äippäpolille.. Siellä ne ei kuitenkaan tee mitään, kun vointi ihan hyvä, ei merkkejäkään tulevasta. Kai se synnytys alkaa sit kertaheitolla. Eikö moni oo niin sanonu, meitsi kun on ensisynnyttäjä.

Jes, ens viikolla la. Jos menis vaan muutamalla päivällä yli.. *toivoo hartaasti* Huomenna ajateltiin mennä miehen kans joulunavajaisiin jos kävely kaupungilla edistäis asiaa.. Toivossa on hyvä elää!!

Mukavaa lauantai-illan jatkoja kaikille muruille ja runsaasti supistuksia niitä toivoville!! Jotenki tuntuu, että joku meistä tekee lähtöä tänä viikonloppuna... =)

rusina39+2

Vierailija
14/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille! Viimeisiä hetkiä viedään :) Ei kestä enää kauaakaan kun teillä kaikilla on omat muruset sylissä :)

Swehina (vaikea irtautua täältä) :D

Vierailija
15/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ja potuttaa, yllätys

Eilen illalla tuli tunnin ajan ihan mukavasti supistuksia ja olivat jo aikamoisen koviakin, ajattelin sitten että menen sänkyyn makaamaan ja otan sieltä " lisävauhtia" supistuksiin niin loppupeleissä olen nukahtanut sänkyyn ja heräsin yöllä supistuksiin taas mutta nekin menivät ohi, aamulla mies sitten heräsi lasten kanssa että itse sain jäädä vielä nukkumaan, sainkin onneksi tunnin verran unta palloon.

Aamupalan jälkeen päätin lähteä äitini kanssa shoppailemaan ja kokeilemaan josko auttais että saisi taas supistuksia tulemaan, kävely alkaa olemaan jo sellasta ankkamaista kun vauvan pää painaa tuolla alapäässä, pissalla saa juosta jatkuvalla syötöllä.

Kävästiin sitten äitini kanssa just avatussa lelukaupassa ja voi tsiisus että oli ruuhkaa, sit kävästiin Gigantissa katselemassa meille uutta telkkaria, katotaan jos sellasen saisi ennen joulua vielä hommattua.

Kotia päästyäni taas ruoan laittoon, nami nami: lohta tällä kertaa.

Nyt sitten ollut koneella jonkin tovin tässä ja odottelen niitä supistuksia, no kohta saunaan ja sit jos vaikka sitä mieluista ässää vielä illalla jos vaikka auttas tilanteeseen, oikeesti nyt alkaa kypsyttää vaikka ei oo ees vkot vielä täynnä.

Sitten aivan äärilaitaan tai minne vaan: kaverini josta olen parina pvänä palstalla puhunut niin hänet leikattiin viime yönä tai oikeestaan 23 maissa illalla ja tuli potra tyttö 4090g ja 51cm, pipaa ei muista.

Tyttö suoraan lastenosastolle lisähappea saamaan, ei pystynyt hengittämään tarpeeksi hyvin itse, nyt kaverini koittaa parantua leikkauksesta ja sanoi voivansa suht hyvin, menemme sitten katsomaan vauvaa ja perhettä kun ovat totuttautuneet itse aivan uuteen tilanteeseen. Vauva syntyi n. vkolla 36 siis

Käynnistelyt eivät siis tuottaneet toivottua tulosta vaan tehtiin kiireellinen sektio vauvan vähien liikkeiden vuoksi.

Nyt vaan tsemppiä meille kaikille omiin koitoksiimme ja kohtahan se taas joku on varmasti synnärillä =D

rv 38+1 (oispa jo se 40 tai si nyytti sylissä)

Vierailija
16/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan kaikille!

täällä vielä kärvistellään, ei oo supistuksii tullu ei..

kohta taas saunaan, mut ei se kyl eilenkään auttanut. no toivossa on hyvä elää..

huomen pitäis lähtä anopin luo syömään..mukavaa vaihtelua ei tarvi kotona kärvistellä.

toivottelen kaikille kasassa oleville kipeitä suppareita mahd. pian tuleviksi..

t:zadu81 rv39+3

Vierailija
17/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen tultava raportoimaan, koska pienet mahdollisuudet on tässä vaikka päästä toisitoimiin lähiaikoina. Nyt on illan aikana supistellut napakasti ja säänöllisesti ja limatulppaa tulee nyt ensimmäisen kerran, Aikaisemmin limatulpan irtoaminen on itselläni tienyt synnytystä seuraavan vrk:n aikana. lastenvahtia on varoitettu ensi yön osalta. Nyt erittäin toiveikas silvain 38+6 (veikkaukseni syntymäpäivästä oli muuten 18.11 )

Vierailija
18/18 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin taas.

En ole jaksanut kirjotella, kun ei ole oikein ollut kirjoitettavaa.

CC: Jos voisin, niin rutistaisin sua lujaa ja silittäisin päätä ja lupaisin kaiken muuttuvan paremmaksi. Sydäntä kirvelee, kun luen sinun juttuja, kun tiedän liian hyvin, miltä sinusta tuntuu. Sitä toivottomuutta kun ei pysty sanoiksi oikein muuttamaan.

Täällä ei siis mitään uutta. Ei mitään. EI MITÄÄN!!!!

Just tultii saunasta ja odotan BB:n alkamista ja sitte vois mennä taas nukkumaaan ja huomenna olis taas pitkä päivä edessä.

Päivällä käytii kaupungilla joulun avajaisissa, mutta eioä se kävelkään mitään saanut aikaa.

Perjantaina oli neuvola ja eipä sielläkään mitään kumempaa. Paineet edelleen korkeat ja siksi taas uudestaan maanantaina. Mutta edelleen kotimittaukset ovat ihan siedettäviä, eli ei tarvinut Kotkaan lähteä.

Pissa oli puhdas ja sf-mitta lyhentynyt 0,5cm, eli on sentään vähän alemas lapsi porautunut. Turvotus edelleen ihan järkyttävä, sormen päät on ihan tunnottomat ja puuduttaa koko ajan.

No mutta, voiton puolella ollaan silti joka sisko, se on varma se =o)

Annitanni80 40+3