Alkuraskauden vuoto
Rv nyt 6 +5 ja eilen tuli vähän veristä vuotoa. Tänään lääkärissä kohdunsuu kiinni ja vuoto loppunut, mutta ultraääntä ei tehty. Miten teillä muilla on käynyt, jos on tullut veristä vuotoa? Onko se ennakoinut keskenmenoa vai onko raskaus jatkunut?
Kommentit (5)
noilla viikoilla ja kesti 10 päivää. Tuli ihan hyytymiä ja riekaleita yms. luulin että kesken meni, mutta ultrassa kaikki oli kuitenkin ok. Ja myöhemmin rakenne ultrassa sitten löytyi toinen sikiöpussi joka oli tyhjä. Raskaus siis jatkui normaalina vuodosta huolimatta, mutta ilmeisesti alunalkaen kohdussa oli kaksoset joista toinen meni kesken.
toivottavasti sulla kaikki jatkuu normaalisti:)
M rv 28
Jatkuiko teillä raskausoireet normaaleina vuodon aikana ja jälkeen? Eniten mua pelottaa, kun tuntuu, että oireet on huomattavasti heikommat kuin vielä perjantaina. Kai ne voivat vaihdella päivästä toiseen, mutta joka tapauksessa pelottaa.
Minulla oli vähän vuotoa rv 8, muutamaa tippaa. Kaikki kuitenkin ok, oireet jatkui vahvana ja ultrassa kaikki ok. Nyt rv 13 tuli myös vähän vuotoa, hiukan säikäytti, onko kaikki edelleen ok... Täytyy huomenna soitella neuvolaan. Sairaalalta sanoivat kuitenkin ettei ole syytä huoleen, jos ei ole kipuja tai verta tule runsaasti.
Shayen 12+2
Moikka!
Mulla kans hieman vuoteli tuossa vaiheessa juurikin ja oli myös sellaista menkkatyyppistä kipua alavatsassa. Soitin neuvolaan, terveydenhoitaja sanoi, että alussa tavallista, että pyyhintävuotoa ja pientä tiputtelua tulee. Voi olla esimerkiksi kiinnittymisvuotoa. Jos kestää useamman päivän tai on runsasta, niin ne kai sit lähettää ultraan. Mulla taisi mennä neljä-viisi päivää ja sitten se loppui. Rakenneultrassa kaikki hyvin, nyt viikkoja 14+5. Mikään tekemäsi tai tekemättä jättämäsi ei voi vaikuttaa tässä vaiheessa siihen, mitä tuleman pitää.
Toivon sinulle parasta, kannattaa rentoutua eikä huolehtia liikoja.
Minulla oli pientä vuotoa viikolta 6 viikolle 11.
Sittemmin raskaus jatkunut ihan normaalisti.
Oli kyllä tosi stressaavaa. Toivottavasti sinulla menee nopeasti ohi.
Onnellista odotusta! :)
T. kv