~*~*~ Ensikot viikonloppuna 18-19.11 ~*~*~
Kommentit (29)
Hih, monet arvelivatkin, että eilen oli täällä viikon paras päivä ja olivat siinä aivan oikeassa.
Fiiu: Ei meidän välimatka sulta varmaan ole mennyt ohi, en tiedä, olenko sitä ikinä maininnut. Meillä on siis välimatkaa viikolla (eniron mukaan ;)) 147 km. Omakotitaloprojekti menossa siellä Itä-Suomessa, jossa mies majailee ja siitä sitten tulee yhteinen koti vielä joskus. Eli mä muuttaisin sinne jokatapauksessa joskus. Todettiin mutsin kannsa myös, että asioilla on taipumus järjestyä, ehkä meidän piti vain tämänkin kokea, jotenkin se kai lujitti meidän välejä, mutta nyt on aika hakea muutosta.
Hannahille negapahoittelut ja rutistus, vaikka toisaalta... ellei tätiä ole näkynyt, niin mistäs sitä tietää kuitenkaan... Eikä kukaan terveuskeskuksessa naura, jos nauraa, niin vika on niissä. Rohkeasti vaan sinne kysymään tilanteesta, niiden työtä on neuvoa sua. Mulla ainakin oli juurikin oman lekurini kanssa rutiinitarkastuksen yhteydessä ihan mukava juttuhetki siitä, mitä tässä nyt kannattaa tehdä (eli lääkärin vastaus: ottaa rauhallisesti, vielä ei aihetta paniikkiin).
Täti yllätti ainakin Nellamaijan, tätipahoittelut sinne suuntaan ja plussatuulia taas seuraavaan kiertoon.
Live taas piinailee loppukiertoaan... toivottavasti tärppää.
Tuhannet kiitokset kaikille tsempistä ja kannustuksista ja lukuisista haleista... Jaksoitte lukea mun avautumisviestini... ootte todella ihania kaikki :) Jotenkin tuli teidän viesteistä paljon parempi mieli.
Hapön gallup: Eli kuten alussa jo mainitsin, toinen asuu Itä-Suomessa ja toinen PK- seudulla. Näin ollaan menty nyt kohta vuosi. Sitä ennen mies ajoi mantereelle rekkaa, eli oli hieman vielä kauempana ja nähtiin pari yötä aina reilun viikon välein... Eli me ollaan menty näin aina (oltu yhdessä 2,5v, josta naimisissa nyt siis 7kk). Sopinut meille tähän asti, mutta nyt ikävä painaa molempia.
ON: Ukkeli tuli eilen kotiin ja nyt siis kaikki on taas vallan mainiosti. Johan mä viikon synkistelinkin. Tätikin pakkasi laukkunsa miehen tieltä... Hain yhtä duunia miehen kotipaikasta, itseasiassa sellaista, josta on ko työnantajan kanssa ollut jo aiemmin juttua (tehdään yhteistyötä nykyään), eli peukut pystyyn, toivottavasti mä saan sen paikan. Se olisi nimittäin ihan oikeasti sellainen duuni, joka kiinnostaa mua, eikä siis mikään paniikkiratkaisu. Sitäkin tässä mietin, etten lähde ihan mitä tahansa hakemaan, vaan oman alan töitä kuitenkin.
Eteisessä kolisee.. ukkokulta tulee kaupasta... katoan langoilta...
Haleja vielä kaikille kovasti :)
- R
En vaan pysy päästämään irti teistä, olette niin mahtava poppoo!! :)
Välillä käyn lukemassa O-puolella Ensikoiden pinoo, mutta siellä en vielä tunne olevani " kotona" , niinkun täällä teidän seurassa.
HANNNAH: Pahoittelut negasta, tiedän miltä se tuntuu..
TÄDIN YLLÄTTÄNEILLE: Uutta matoa koukkuun vaan!! =)
ON: Ei mitään kummempaa, tissejä arastaa edelleen AIVAN SAIRAAN PALJON!!! Hyvä jos pystyy mahalla nukkua. Onneksi ei ainakaan vielä mitään pahoinvointia.. Illalla iskee väsy, tai oikeastaan tossa iltapäivällä, muuten olo on ihan normaali :) Vielä 2 viikkoa ekaan neuvolakäyntiin, en millään jaksais odottaa niin kauaa.. No, kaipa se aika menee äkkiä, kunhan ei vaan ajattelis koko aikaa sitä asiaa..
Nyt lähden suihkuun ja sitten taidan lähteä kaupungille. Illalla on miehen työpaikan pikkujoulut.. Ei tällä hetkellä oikeen kiinnostais mennä sinne..
KIRJOITTELEN TAAS!! :)
Rakkaudella,
Lisbet (rv 5+6) JEE!! Huomenna tulee rv 6 täyteen!! =)
Heippa enska-kamut!
Outo juttu, mutta tätiä ei näy... Täytyy varmaan käydän tänään hakemassa apteeksista testi. Tuntuu hullulta, että nytkö sitten tärppäsi, vaikka oikein yritin olla hedelmöittymättä!? Huomenna olen varmaan viisaampi :)
Palailen huomenna asiaan kommenttien kera! Iloista viikonloppua joka iikalle :D
LiVe
Anteeksi vielä eilinen töksö viestini¿ tuli kiireessä kirjotettua hassusti.
En siis tarkoittanut, että muille parempaa tärppionnea kuin Hannnahille, vaan parempaa kuin mulle tädin yllättämälle!
Hannahille peukkuja, että kaikki selviäisi positiivisesti; isoillakin kp:llä on tosiaan plussia tupsahtanut enskailijoille!
Live: kylläpä vetää tilanteen jännittäväksi! *bdbdbd*
Vähän on ankea ja harmaata ulkona ja minun päässä. Taisin juoda liikaa viiniä eilen¿;) Vaikka onneton kaadoin sitä pitkin pöytiäkin ja piti kesken syönnin käydä heilumaan rievun kanssa. Olen jo pitkään pistänyt merkille, että minulla on ennen kuukautisten alkua ja niiden alkaessa tahatonta kömpelyyttä. Mahtaakohan sitä olla kenelläkään muulla? Tavarat putoilevat käsistä ja koordinaatio vaatii ekstra tsemppausta¿
HMH oli käynyt vaateostoksilla. Tahtoo kanssa. Monesti huomaa ajattelevansa just niin, että mikä näyttäisi ihanalta kasvavan masun kanssa tai millaiset housut kävisivät vielä raskauden alkupuolella. Kai se on kuitenkin elettävä tätä päivää ja suunniteltava niitä mamma vaatteita vasta sitten, kun on sen aika (*huokaa haikeana, tädin viereltä kaffepöydästä*.)
Päiväkirjasta: Itse mietin, kun tammikuussa aloin kirjoitella tänne palstalle, että olisi pitänyt tallettaa kaikki omat viestit koneelle, niistä olisi tullut upea kuumeilupäiväkirja¿ ehkä sitten o-puolen viestit tallennan¿ehkä¿
Vielä: Kun uusia kiittelin aiemmin, niin tarkoitin teitä ihan kaikkia, vaikken kaikkien nikkejä muistanutkaan listaan merkitä! Ootte ihania!
Repuli: Ihanaa viikonloppua miehen kainalossa. Kuulostaa hyvältä nuo työ ja muuttokuviot *bdbdbd*! Niinhän se on että asiat tuppaavat selvitä parhain päin, jos ei heti niin hetken päästä!
Marge: tsemppiä työkuvioiden kanssa, kyllä nekin selviää ajallaan! Nimim. entinen pätkätyöläinen¿
Aqua: Kiitos rutistuksesta! Kyllä me vielä tästä päästään masuja kasvattelemaan! Kaikki ajallan!
Sara: Toivon rauhallisia työpäiviä ja aikaa palstailuun! Sekä pikaista nettihuolista vapautumista;)
Hapö: Paranemista!
Dajm: Joko migreeni meni? Toivottavasti!
Hemuli: Onnea valtavasti ja kiitos toivonkipinöistä, joita viestissäsi oli meille kaipaileville. Mukavaa vauva-arkea!
Jospa jätän muillekin palstatilaa¿
nellamaija
...Ihanaa kun oot vielä täällä meidän ilona!
[color=red][b]Sara-Maria[/b]: Missäs vaiheessa sulla tuli se keskenmeno? Muistelin että jossain rv 10 tienoilla? Muistanko oikein? Sitä vaan tässä mietiskelin, että ehditkö käydä alkuraskauden ultrassa ennen keskenmenoa ja nähdä pienokaisesi? Itselläni molemmat keskenmenot on ajoittuneet rv 5 tietämille, niin vaikea kuvitella miltä se sitten tuntuisi jos olisi jo oikeasti nähnyt kehittyvän lapsensa ja se sitten vietäisiinkin pois...[/color]
...kun tunki justiinsa tännekin. Positiivista on se, että kierto oli aika samoissa tai itse asiassa lyhkäsempi kun viimeks, joten näyttää asettuvan uomilleen näin pillereiden jälkeen. Luulin, että en odottanut mitään, mutta petyin kuitenkin ihan kauheesti. Joten ei nyt tän enempää, sori omanapaisuus, mutta palaan tänne kun olen taas paremmalla mielellä.
Niina kp 1/29-32
Ihan oikeessa olit, että siinä rv 10+ mentiin jo ennen keskenmenoa. En kerenny käymään yhdessäkään ultrassa kun en menny varhaisraskauden ultraan yksityiselle. Mulla piti olla vajaan viikon päästä tuo np-ultra, muttei sinne sitten tarvinukkaan mennä. Sen verran kuulin jo kun kävin ultrassa ja kaavinnan jälkeen sanottiin että sikiö olis vastannu rv 7+. Hoitokertomuksen saan varmaan jossain vaiheessa itelle niin tiedän paremmin mikä oli tilanne. Ens kerralla mä luulen, että sitä tulee mentyä tuohon varhaisraskauden ultraan yksityiselle. Täällä nimittäin pääsee vasta ensimmäiseen ultraan tuohon np-ultraan.
No piti vaan pikaisesti tulla käymään täällä ku ollaan kyläilemässä. Lähen tästä jatkamaan visiittiä. Anteeks, etten kerenny sen kummemmin kenellekkään muulle kommentoimaan :(
-Sara-Maria-
Kauheen sekava teksti mutta toivottavasti siitä nyt saa jotain selvää :)
Uskomatonta, mutta totta. Aconin Early Detectioniin ilmaantui heti KAKSI VIIVAA!
Olo on ihan epäuskoinen - jotenkin ei tunnu vielä todelliselta. Mies on ihan innoissaan :)
Oireita ei oikein ole ollut - tosin tässä kierrossa minulla ei ole ollut samalla tavalla paha olo (koko ajan ;) kuin kolmessa edellisessä. Väsymystä on ollut havaittavissa viime päivinä, mutta saattaa olla tuosta ilmastakin kiinni. Eli toistaiseksi kaikki ok :)
Hulluintahan on nyt siis se, että emme tässä kierrosssa yrittäneet ollenkaan. Siis oikeastaan yritin pelata varmojen päivien päälle, että varmasti mahtuisin siihen hääpukuuni... Nyt jos kaikki menee hyvin, niin häissä on kasassa 17+2. Kuinkahan käy :)
Eli yrittämättä jättäminen ja raskausmonivitamiinit tekivät tepposensa meille :)
Anteeksi, kun jäi omanapaiseksi tämäkin sepustus.
LiVe rv 4+3
LiVe!!!! =) Ihania odotushetkiä ja paljon tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkaan mukaan!!! =) Taas saamme lisää porukkaa Kuumeilu puolelta Odotus-puolelle!!! JIPPIIIII!!!! =)
Meillä kans tärppäsi niin yllättävästi, että hassua ajatella sitä näin jälkeen päin. En ollut ollenkaan ajatellut vauva-asiaa, niin sitten HETI tärppää!! Mutta niin mä oon kuullukin, että monella on tärpännyt, kun on vähiten odottanut.
Nyt aamupalan tekoon, mutta ONNEA vielä kerran!! =)
Lisbet, rv 6!!!
Huippujuttu sun " yllätysraskaus" ;) hih! Tarrasukat pikkuiselle!
NINALLE pahoittelut tädistä ja tärppionnea uuteen kiertoon.
Huiskutukset kaikille enskoille o/
LiVelle isot onnittelut! Sekä paljon vauvaliimaa matkaan! Aivan ihana uutinen =) Porukkahan ihan ryminällä vaihtaa o-puolelle, me muut tulemme perässä, pian! Teidän taktiikka oli loistava, voisi siis suositella muillekin!
Palailen illemmalla uudestaan...Nyt pihalle, hymyssä suin =)
-marge-
Ihanaa, että sait plussan, niitä ei ookaan taas hetkeen tänne enskoihin kuulunut! Muistahan, ettet ihan meitä unohda :)
Nellamaija: pahoittelut tädistä, lähdetään taas kohti seuraavaa yritystä!
Hannnah: harmi että tuli toisestakin testistä nega, oli niin lupaavan kuuloset nuo kp:t. Kannattaa varmaan tosiaan mennä sinne lääkäriin, ei miusta siinä mitään tyhmää oo. Eihän se oo kiva yrittää, kun kierrot venyy ties minne, mistä sitä enää tietää millon ovistakaan bongailee. Kyllä tuollaisiin selviin asioihin varmasti löytyy apua, eräs ystäväni ainakin sai heti jotain lääkitystä, kun kiertoväli alkoi venyä pitkäksi.
Repuli: kiva että täti ymmärsi häippästä miehen tulon tieltä :)
Sara-Maria: valitukseni aiheesta mies kuulosti ehkä hiukan liialliselta, Tai siis toivottavasti ei tullut sellaista vaikutelmaa, että hän ei haluaisi vauvaa, kyllä hän kovasti tahtoo, mutta on siinä suhteessa paljon järkevämpi kuin minä, ettei osallistu tällaiseen ennenaikaiseen kuumeiluun. Ei ehkä pety niin paljon kuin minä, mutta kyllä pettyi myös, kun täti tuli. Sitten jos joskus päästäisiin varsinaiseen odotusvaiheeseen, ja etenkin sinne turvallisemmalle puoliskolle, olisi varmasti todella innoissaan.
).( Taas tulikin vasta tiputtelua, niin kuin viimekskin, ja tänään ei ainakaan vielä näytä sen paremmalta. Kp:t siis menee varmaankin ainakin 31:een, viimeksi siis 32. Katsotaan nyt, inhottavaa tää tuhruilu kun ei miulla pillereiden aikaan ollut. Alkais nyt siis edes kunnolla!
ONNEA LIVE! Toivottavasti meilläkin tärppää nyt kun ei olla tikuteltu mtn eikä koopeistä ole mtn hajua :)
Ja jos en ole Lisbetiä onnitellut vielä niin onnittelut sinnekin!!
Ninalle pahoittelut tädistä.
Hannah: Siis testasitko negan? Voi pirskutarallaa, olin NIIIN varma! Voihan pers-suti! :( Jaksuhali sinne kuiteskin ja toiv. saat selvyyden kierron megalomaaniseen venymiseen...
Mitäs vielä... Oviksia bongailtiin, tsempitystä heille!
Sori että näistä mun kommenteista tulee aina tällasia omanapaisia tynkiä, mutta kun on töitä ja koulua niin paljon etten oikein ehdi kunnolla palstailla...!
Mutta siis omaa napaa ).(
Ovis on tainnut jo olla... Tai enpäs tiedä! :) Parempi niin.
Meikä sai tietää että lähdetään ukkelin kanssa joulukuussa kolmeks viikoks Amerikkaan! Mun kauan kaipaama hermoloma! Tää on niin ahdistavaa kun on kauheasti kouluhommia ja töitä illat ja viikonloput... Missä vaiheessa sitä kerkee rentoutua ja vaan olla? :/ Mut kyllä tämä tästä helpottaa.
Olikos täällä ollut pitkästä aikaa galluppia? Vastailenpa lopuksi vielä niihin... Päiväkirjoista: Mä olen pitänyt päiväkirjaa vuodesta -97. Se on mulle ollu sellanen henkireikä vaikka nyt oonkin vähän harvakseltaan kirjotellu... Toisaalta, kun mä luen kaikki päiväkirjat läpi niin siinä huomaa itsensä kehityksen ja senkin, minkälainen ihminen on ollut.. Eikä aina tän huomaaminen oo positiivista. Itkuhan siinä tuli kun luin kuinka kauheita asioita oon joskus tehnyt, tai mitä oon asioista joskus ajatellut...
Ja asuinpaikka galluppiakin oli? Myö edustetaan Espoota! :)
Lopusta unohtui että terkku-vilkutuksia kaaaaikille enskoille!!! :)
-Mary
Onnea oikein roppakaupalla sulle Live! Plussauutisia pukkaa niin, että paremmasta väliä :) Sun vatsa todennäköisesti pullottaa vain mahdollisimman söpösti noilla viikoilla hääpuvussa! Kaksi suurta ja ihanaa asiaa sun elämässä ja vielä yhtä aikaa.. Halauksia!!!
Lisbetille jaksua ekan neuvolakerran odotteluun! Onnellisia odotuspäiviä :)
Nellamaijalle ja Ninalle harmittelut tätsystä.. Paremmalla onnella seuraavalla kerralla..
Maryrosen matkasuunnitelmat kuulostaa ihanilta! Voi pääsisipä itsekkin, mieluiten jonnekkin lämpöiseen täältä kuran keskeltä.
Kiitos kaikille jotka jaksavat ymmärtää minunkin avautumisia täällä, teistä ja tuestanne saa roimasti voimia! Ovis varmaan oli ja meni eikä ollut mitään säpinöitä, mutta ehkä sitten ensi kuussa. On elämässä niin monenlaista projektia ja muutakin ajateltavaa onneksi, että ehkä suuntaan nyt hetkiseksi energiaani hieman toisaalle. Yritän olla stressaamatta ja kiukuttelematta kotona..
Mutta nyt pakertamaan kouluhommia! Ja illalla tulee taas Maajussille morsian, onko muita jotka ovat koukuttaneet itsensä täysin siihen ohjelmaan?!
Onnea oikein roppakaupalla sulle Live! Plussauutisia pukkaa niin, että paremmasta väliä :) Sun vatsa todennäköisesti pullottaa vain mahdollisimman söpösti noilla viikoilla hääpuvussa! Kaksi suurta ja ihanaa asiaa sun elämässä ja vielä yhtä aikaa.. Halauksia!!!
Lisbetille jaksua ekan neuvolakerran odotteluun! Onnellisia odotuspäiviä :)
Nellamaijalle ja Ninalle harmittelut tätsystä.. Paremmalla onnella seuraavalla kerralla..
Maryrosen matkasuunnitelmat kuulostaa ihanilta! Voi pääsisipä itsekkin, mieluiten jonnekkin lämpöiseen täältä kuran keskeltä.
Kiitos kaikille jotka jaksavat ymmärtää minunkin avautumisia täällä, teistä ja tuestanne saa roimasti voimia! Ovis varmaan oli ja meni eikä ollut mitään säpinöitä, mutta ehkä sitten ensi kuussa. On elämässä niin monenlaista projektia ja muutakin ajateltavaa onneksi, että ehkä suuntaan nyt hetkiseksi energiaani hieman toisaalle. Yritän olla stressaamatta ja kiukuttelematta kotona..
Mutta nyt pakertamaan kouluhommia! Ja illalla tulee taas Maajussille morsian, onko muita jotka ovat koukuttaneet itsensä täysin siihen ohjelmaan?!
Terkkuja kaikille muillekkin!!!
Tuli kaksi kertaa tuo viesti, kun en ekalla kerralla saanu lähtemään. Tekniikan ihmelapsi täälä sekoilee..
Täällä sitä istutaan pakertamassa taas.. Meillä tosiaan ei kotona ole nettiä tällä hetkellä ku ei oo vielä ns. toimitettu uutta, niin joudun tyytymään tähän töissä likenevään aikaan tähän palstailuun. Mutta en teitiä unohda vaan koitan ainakin lukasta jutut ellen itse kirjottelemaan kerkee.
[color=blue]Hannah:[/color] Pahoittelut negasta :( Toivottavasti tuohon kierron venymiseen löytyy jossain vaiheessa selitys.
[color=blue]Live:[/color] Siellä on jännät paikat :)
[color=blue]Fiuu:[/color] Eiköhän se mies oo yhtä lailla mukana ja toivo sitä vauvan taloon tulemista kaikesta huolimatta. Jaksuja :)
[color=blue]Miukkeli:[/color] Onnittelut plussasta, saakos sut heti päivittää plussanneeks la:n kera?
[color=blue]Hapö:[/color] Parantumisia flunssasta :)
[color=blue]Hemuli:[/color] Onnittelut tyttövauvan johdosta :)
[color=blue]marge:[/color] Tsemppiä oviksen pongailuun. Eiköhän niillä työasioilla ole tapana selvetä.
[color=blue]Niina:[/color] Tsemppiä piinailuun :) Pakko vastata tuohon, että meillä mies oli se aktiivisempi osapuoli suunnittelemaan kaikenlaista tuossa raskaana ollessa, eikä sitä onneks oo ikinä tässä yritysvaiheessakaan ärsyttäny ku oon puhunu vauvajuttuja. Lähinnä ollaan yhdessä suunnitteltu, että mitä sitten tehdään ku on raskaana ja suunnitteltu tulevaisuutta.
[color=blue]pingu:[/color] Tsemppiä tikutteluun myös sinne. Kiitettävän pitkältä tuo sun kiertos vaikuttaa, pitkä aika odottelua :)
[color=blue]Nuutti:[/color] Ikävä, että se täti sinne saapui yllättäen.
[color=blue]Nella:[/color] Voihan hitsi ku viheliäs täti ehti sinnekkin..
[color=blue]Aqua:[/color] Toivottavasti tiskivuori tuli selvitettyä :)
[color=blue]Titi[/color] Ikävässä asiassa juu ollaan kohtalotovereita, toivottavasti molemmat oltaisiin pian tuolla o-puolella. Tsemppiä kouluaherruksen pariin :)
Vilkutuksia muilllekkin enskoille ketä en huomannu aikaisemmin mainita :)
Tänään pitäis lähteä loppu viikonlopuks reissun päälle kavereita morjestaan. Varmaan oon tosi pirtee illalla ku oon aamun ollu töissä. Herätys oli tuossa puol viiden aikoihin :) Normaalia aamuvuoroaamuna. Pitemmittä puheitta¿
Hauskaa viikonloppua :)
-Sara-Maria-