Mikä saa ihmisen kuvaamaan itkuaan someen?
Tai joka päivä omaa naamaansa? Takapuoltaan? Tissivakoaan? Mitä kaikkea tän taustalla voi olla?
Tajuavatko nämä jatkuvasti itseään someen kuvaavat mitä viestiä lähettävät?
Ja anteeksi vain, miten naurunalaiseksi itsensä tekevät? Iskee välitön myötähäpeä eikä pysty seurata näitä.
Ps. Sinä, joka tulit ketjuun kirjoittamaan "Älä katso, ei ole pakko katsoa" tai kysymään "Miksi katsot niitä?" ÄLÄ TURHAAN VAIVAUDU. :)
Kommentit (44)
Ihmiset kaipaavat huomiota jota eivät koe saavansa riittävästi normaalissa elämässä.
Mietin yksi päivä, että onko itkeminen joku uusi juttu somessa. Tuoko lisää seuraajia tai mainostajia.
Kun somettajien työpaikka on some, niin ei ole hyvä, että siellä itketään. Ei muuallakaan työpaikassa ole sopivaa itkeä. Jos saa hermoromahduksen, niin sitten kotiin sairaslomalle.
Naisilla vartalon esittely somessa on pelkkää huomionhakuisuutta. Läähpuuh-kommentteja kerjäävät ja kun niitä saavat, alkaa kitiseminen esineellisyämisestä
Vierailija kirjoitti:
Naisilla vartalon esittely somessa on pelkkää huomionhakuisuutta. Läähpuuh-kommentteja kerjäävät ja kun niitä saavat, alkaa kitiseminen esineellisyämisestä
Helpohko tapa saada rahaa, jos on mitä esitellä.
En ole somessa enää, mutta vastaan silti.
Uskon, että somessa itkemisellä tavoitellaan aitoutta, syvällisyyttä ja kalastellaan myötätuntoa. Somea kritisoidaan yleisesti pinnallisuudesta, mutta itkeviä kehutaan rohkeudesta ja annetaan validaatiota, että nyt on diippii for realz.
Voi luoja, siis kuvaamalla itkevää naamaasi someen nostat itsesi aidoksi muiden feikkien yläpuolelle :D :D miten alas nää aikoo vielä vajota?
Somen kruunun vie vielä se, joka kuvaa itseään kakalla. Se se vasta aitoa ja diippiä onkin.
Puhdas huomion haku. "Katsokaa ja huomioikaa minua kun minulla on niin paha mieli että itkettaa"
Halutaan näyttää, että omataan hyvät tunnetaidot eli ilmaistaan avoimesti kaikenlaisia tunteita.
Ainakin tiktokissa päihdeongelmaiset ja muut mt-potilaat kuvaavat itkua, sekoilua ja muuta apinan käytöstä harva se päivä. Toivovat seuraajia? Huomioita? Ei ilmeisesti työuraa koska eivät välitä nöyryyttää itseään julkisesti
Nuoremmille se on normaalia. He ovat muutenkin yhteydessä toisiina kuvien ja videoiden ja ääniviestien kautta, eivätkä vain kirjoita.
Vanhemmat ihmiset saattaisivat kirjoittaa "Olen surullinen." tai jopa " Itkettää. " ja pitäisivät sitä asiallisena.
Nuoret käyttävät päivittäisessä kommunikaatiossaan kuvaa ja videota. Se on vastavuoroista tavallista kommunikaatiota, kuvaan vastataan kuvalla. Se on kuin kasvokkain näkemosen jäljittelyä: sinä näet minut, minä näen sinut. Kuva ei vaadi erityistä syytä.
Vanhemmat ihmiset ei tajua, että teksti on vaihtunut multimediaksi. Outoa olisi jos ei olisi vaihtunut, kun nykyään on multimedialaitteet mukana.
Samoin somessa jaetaan kuvaa, ei pelkkää tekstiä.
"Katsokaa kaikki minua" -sairaus. Narsismi.
Täysin narsistinen nuori nainen joka postaa jatkuvalla syötöllä "minä minä minä" tyyppistä materiaalia eri somekanaviin alkaa olla jo melko yleinen ihmistyyppi.
Kammottavin aste tästä on jokin harkittu, stailattu ja käsitelty poseeraus itkevänä, kun on joku läheinen kuollut tai muuta. Rohkea tunteiden ilmaisu ei ole ensimmäinen mitä tästä tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan näyttää, että omataan hyvät tunnetaidot eli ilmaistaan avoimesti kaikenlaisia tunteita.
Muuten joo, mutta tunteiden ilmaisu ei tarkoita hyviä tunnetaitoja ja pikemminkin osoittaa huonoa tunteiden säätelykykyä, kun itkun keskellä pitää päästä kuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmille se on normaalia. He ovat muutenkin yhteydessä toisiina kuvien ja videoiden ja ääniviestien kautta, eivätkä vain kirjoita.
Vanhemmat ihmiset saattaisivat kirjoittaa "Olen surullinen." tai jopa " Itkettää. " ja pitäisivät sitä asiallisena.
Nuoret käyttävät päivittäisessä kommunikaatiossaan kuvaa ja videota. Se on vastavuoroista tavallista kommunikaatiota, kuvaan vastataan kuvalla. Se on kuin kasvokkain näkemosen jäljittelyä: sinä näet minut, minä näen sinut. Kuva ei vaadi erityistä syytä.
Vanhemmat ihmiset ei tajua, että teksti on vaihtunut multimediaksi. Outoa olisi jos ei olisi vaihtunut, kun nykyään on multimedialaitteet mukana.
Samoin somessa jaetaan kuvaa, ei pelkkää tekstiä.
Nuorten kanssa työskentelevänä tiedän tosi monen nuoren pitävän outona sitä, että lähetetään vaan kuvaa omasta naamasta eikä keskustella kirjoitellen. Luojan kiitos näitä nuoria on!
Huomio. Mitä surkeampi elämä sitä enemmän saa somepisteitä. Tykkäyksiä ja kommentteja satelee kun laittaa itkukuvan. Jos taas laittaa tavan naamakuvan niin tulee vain puolet itkukuvaan verrattuna.
Narsismi