Voiko elää pelkällä kasvissosekeitolla ja hapankorpulla?
Kasvissosekeittoon monipuolisesti juureksia ja kasviproteiiniksi punaisia linssejä. Keiton kanssa hapankorppua, jonka päälle juustoa ja paprikaa. Ruokajuomana maitoa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
B-12-vitamiinia varmaan pitää ottaa sitten purkista?
No ei tarvii, kun sen hapankorpun päällä on juustoa ja ruokajuomana maito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla setillä et saa esim. c-vitamiinia ja rautaa (se vähäinen mikä linsseistä tulee) imeytymään maidon ja juuston takia, ne kannattaisi vedellä eri aikaan jos tuolla alkaisi oikeasti elellä loppuelämänsä.
Kyllä saa. Paprikassa on c-vitamiinia.
Öh, niin, joka ei imeydy tarpeeksi maidon ja juuston vuoksi.
Ei voi. Joillakin tulee jo päivässä vatsaongelmia, jos ruoka on vetistä kuten keitto tai soseet. Nuori ihminen voi kestää pari päivää tai jos on sellainen ihmistyyppi jolle se käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön monta kertaa viikossa sosekeittoja, yleensä lounaaksi. Hyvin kelpaa myös päivälliseksi. Ne on monipuolisia, maukkaita ja terveellisiä.
Meillä tykätään tosi paljon
Joo, niin on. Kasvissosekeiton sekaan voi laittaa myös parsakaalin tyngät, mitkä jää muuten usein syömättä.
Tarkoitatko tyngällä parsakaalin "runko"-osaa?
Vedän niistä kuoret irti ja siivutan ruokaan tai syön myös raakana. Mehukasta ja hyvää.
Voi hyvin etenkin jos on paljon vararavintoa kerännyt. 1 kg rasvaa vastaa 7000 kaloria.
Hapankorpussa on suolaa yhtä paljon kuin sipsessä. Parempi kuidun lähde on kaurauuro.
Varmaan voi mutta en söisi pelkätään sitä, siihenkin kyllästyy.
Jotain lihaa mukaan pari kertaa viikossa, esimerkiksi kala on terveellinen vaihtoehto. Kasvikset ovat terveellisiä, mutta pelkästään käytettynä ei kovin monipuolinen ravinto.
Kyllä olen elänyt viikon, parikin puuroilla, uuniperunalla, juures keitolla, näkki leivällä ja voilla. Sämpylät leivoin itse puuron lopuista. Kun pienituloisena makselin opintovelkoja, kodinkoneiden ja huonekalujen osamaksu eriä ensi asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Hapankorpussa on suolaa yhtä paljon kuin sipsessä. Parempi kuidun lähde on kaurauuro.
Olennaista on natriumin ja kaliumin saannin välinen suhde 1:4. Sosekeitossa on isoja määriä kaliumia, joten suolaakin voi syödä silloin enemmän.
Miettiikö ihmiset tosiaan noin paljon ravintoarvoja! Itse oon tyytyväinen kun edes jotain saan syötyä.
Joo, niin on. Kasvissosekeiton sekaan voi laittaa myös parsakaalin tyngät, mitkä jää muuten usein syömättä.