Mitä järkeä tänne on syntyä ja kuolla?
Toiset elää vain hetken ja toiset pitkään, toiset kärsien, toiset yltäkylläisyydessä ja toiset siltä väliltä. Sitten ei mitään tietoa onko tämän kaiken jälkeen mitään vai pelkkä ei mitään ja kaikki tai ei mitään on vain täällä. Ja kun tuurilla on suuri merkitystä ja toisten päätöksillä, omat valinnat vie vain tiettyyn pisteeseen ja pienikin väärä valinta voi pyyhkiä kaiken pois.
Minä en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään tätä tai mitään.
Kommentit (72)
Joskus ajatellut, että oliko vain tarkoitus tehdä lasta, kouluttaa ja saada kelpo kansalaisia, mutta entäs minä. Tässäkö tämä oli. Entä jos en olisi tehnyt lapsia, entä sitten. Turhauttaavaa koko vaeltaminen loppua kohti raihnaisena. Sekin vielä....
Jos on löytänyt elävän uskon, elämällä on tarkoitus.
Kun ihmisen mielessä on sellainen vinoutuma, että pitää löytää joku syvällinen merkitys omalle olemiselle, syntyy uskonto. Ei kestä ajatusta että on vain yksi rusina suuressa sopassa. Siispä uskonnon syntysyy on valheellinen itsetärkeys.
Missään ei ole mitään järkeä, katsoo vaikka uutisia niin ei mitään järkeä.
Teitpä mitä tahansa, miten tahansa ei elämästä selviä hengissä. Vapauttava havainto. Muuta en sitten siitä tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on matka itsessään.
Kukaan ei koskaan ihaile maisemia vaan suunnittelee jo seuraavaa matkaa.
"Taas hetken lähempänä kuolemaa
Ei haihdu tuska milloinkaan"
Ihmiselämä on kuin joutsenlaulu.
Ilman lopun standing ovationia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on löytää omat taitolajit. Olkoon se sitten ristikoiden teko tai puutarhan hoito. Jokainen on hyvä jossain.
Mitä väliä?
No itse koen, että kun täällä nyt kerran pööpöilemässä olen, niin paras on toteuttaa itseään parhaalla mahdollisella tavalla. Eli tekemällä asioita joista nautin. Olkoon elämäni pitkä tai lyhyt, otan ilon irti asioista joista voin. Maailmantilanteeseen en pysty vaikuttamaan, mutta omaan elämääni kyllä ainakin jossain määrin. Lempisitaattini onkin; vaikka maailma loppuisi huomenna, istutan tänään omenapuun.
Kai tajuat ettei kukaan sitä itse päätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin väärältä, että on syntynyt Suomeen. Täällä kun on mihin tahansa muuhun valtioon verrattuna tosi hyvät puitteet onnelliseen ja turvalliseen elämään. Ja minä käytän tätä lottovoittoa väärin, kun olen pohjattoman masentunut ja itsetuhoiset ajatukset ovat mielessä päivittäin.
Nyt olet nielaissut syötin: vika onkin sinussa kun voit huonosti tässä niin sanotussa paratiisissa, missä ei muka ole todellista kurjuutta ollenkaan, ainoastaan väärää asennoitumista ja negistelyä. Ajan henki todella epäterve, mitä tulee rehelliseen avoimeen ongelmien käsittelyyn. Nuoret ihmiset eivät välttämättä näe sitä, voivat jopa kokea sen edistyksenä.
No, katsotaan miten käy. Vanhemmat sukupuolvet näkevät huonoja enteitä, joilla ei ole tekemistä salaliittojen kanssa. Mutta heidät dissataan taantumuksellisiksi kääkiksi ja vaiennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on löytää omat taitolajit. Olkoon se sitten ristikoiden teko tai puutarhan hoito. Jokainen on hyvä jossain.
Mitä väliä?
No itse koen, että kun täällä nyt kerran pööpöilemässä olen, niin paras on toteuttaa itseään parhaalla mahdollisella tavalla. Eli tekemällä asioita joista nautin. Olkoon elämäni pitkä tai lyhyt, otan ilon irti asioista joista voin. Maailmantilanteeseen en pysty vaikuttamaan, mutta omaan elämääni kyllä ainakin jossain määrin. Lempisitaattini onkin; vaikka maailma loppuisi huomenna, istutan tänään omenapuun.
Toivon siemeniä kannattaa istuttaa. Tulemme tarvitsemaan toivoa tulevaisuudessa.
Jos ihmisillä on yhteys toisiinsa ja auttamisenhalua, asiat eivät ole niin huonosti kuin silloin, jos kaikki yhteydet on katkaistu. Yksin ei kannata tässä nykyisessä maastossa tarpoa. Käy liian raskaaksi.
Ei mitään järkeä. Olen kuoseissa nojatuolissa pyjama päällä ja juon kahvia kissa sylissäni. Odotan kolmatta maailmansotaa, isoa asteroidia, ydinpommia tms. grande finalea ja toivon, että olen silläkin hetkellä kuoseissa tai pilvessä. Olen valmis. Ja hemmetin kypsä tähän p*skaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin väärältä, että on syntynyt Suomeen. Täällä kun on mihin tahansa muuhun valtioon verrattuna tosi hyvät puitteet onnelliseen ja turvalliseen elämään. Ja minä käytän tätä lottovoittoa väärin, kun olen pohjattoman masentunut ja itsetuhoiset ajatukset ovat mielessä päivittäin.
Nyt olet nielaissut syötin: vika onkin sinussa kun voit huonosti tässä niin sanotussa paratiisissa, missä ei muka ole todellista kurjuutta ollenkaan, ainoastaan väärää asennoitumista ja negistelyä. Ajan henki todella epäterve, mitä tulee rehelliseen avoimeen ongelmien käsittelyyn. Nuoret ihmiset eivät välttämättä näe sitä, voivat jopa kokea sen edistyksenä.
No, katsotaan miten käy. Vanhemmat sukupuolvet näkevät huonoja enteitä, joilla ei ole tekemistä salaliittojen kanssa. Mutta heidät dissataan taantumuksellisiksi kääkiksi ja vaiennetaan.
Niin jos taivut siihen yhteen ahtaaseen muottiin ja olet sattunut syntymään kultalusikka suussa rikkaaseen sukuun, saatat olla onnellinen, mutta muille on tarjolla kuin kostoksi pelkkää vittuilua, vuokratyöriistoa, työttömien kyykytystä aktiivimalleillla, kiky-kusetuksia, sähköhinnassa ryöstöä, sun muuta negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän maailman maat on samaa pas kaa eri purkeissa. Täällä meillä on ulkoisesti hyvät puitteet, mutta ihmisten henkinen hyvinvointi ei silti ole kovin 5/5. Jossain on köyhempää ja vaarallisemmat olot, mutta meillä täällä stressitasot ja odotukset on niin korkeita, että voisi sanoa sillä ei-fyysisellä osa-alueella meillä menevän jopa huonosti.
Niinpä. Hallintojen niskalenkissä ja armoilla. Solvausta ja alistamista, jos et kuulu joukkoon. Terv boomeri.
Elämän tarkoitus on miettiä mikä on elämän tarkoitus. Sattumaa suurta on vain kaikki tää.
Jonkunlainen merkitys elämään on hyvä löytää. Sitä voi löytää riippumatta yhteiskuntaluokasta. Henkilökohtainen kasvu ja vaikuttaminen muihin ihmisiin. Yleensä ilman minkäänlaista henkisyyttä on vaikeampi löytää aitoa merkitystä. Minun mielestäni se, että ihminen on taipuvainen miettimään ja hakemaan merkitystä, todistaa sen että merkitys on olemassa, minulle se tarkoittaa Jumalan olemassaoloa. Myös se, että ihminen kaipaa rakkautta ja näkee sen hyvänä ja merkityksellisenä, sekä saa siitä ultimaattista onnea, todistaa että Jumala on rakkaus, mikä taas viittaa siihen että Jeesus opetti oikein. Hän on minulle tie. Tämä tie on myös täynnä merkitystä ja kasvua ihmisenä, ja vaikuttamista muihin ihmisiin rakkaudella ja hyvällä. Se ei ole tie jossa kannustettaisiin jäämään laiskana makoilemaan merkityksettömänä tai ei tarkkailtaisi oman käytöksen vaikutusta muihin. Nimenomaan se tie tuo haastetta, ja sen kautta voi kasvaa jotain hienoa. Myös onnea, joka on enemmän kuin hetkellinen huvi. Tarkoitus ei aina ole kaikkein helpoin ja nautinnollisin tie.
Jos ihminen hakee vain omaa onnea omasta elämästään, nuoruuden, rikkauksien ja materian tavoittelulla, onnea ei sillä löydy useinkaan ainakaan kestävästi. Todellinen onni tulee mielenrauhasta, ilosta ja toivosta joka siintää tuonpuoleiseen asti. Rakkaus (Jumala) karkottaa pelon, joten sen poistuminen antaa ihmeellistä rauhaa myös. Kuolemaakaan ei tarvitse pelätä.
Ideaalimaailmassa kaikilla olisi mahdollisuus opiskella sitä mitä haluaa. Harmi kun suurin osa ihmisistä ei saa opiskelupaikkoja haluamilleen aloille. Onneksi kuitenkin työkään ei ole merkityksen mitta. Kannattaa yrittää löytää jotain kiinnostavaa jossa voisi tehdä jotain muiden hyväksi ja samalla saada takaisin hyvää oloa itselle. Itsekkyys ei tuo onnea. Pienistä iloista nauttiminen ja puutteellisuuden hyväksyminen antaa enemmän kuin murehtiminen ja stressi siitä että pitäisi tavoitella kunniaa ja rikkauksia.
Seimestä löysin elämäni naisen
Seitsenvuotiaan kaunokaisen
Rintsikoita käytä se ei
Tukkijätkiltä järjen se vei
Toiset ne rakastaa nuorikoita
Toiset ne palsamoi muumioita
Onko tässä elämässä mitään järkee
Tarkemmin ku aattelee käy päätä särkee
Onko järkee vai ei
Onko järkee vai ei
Onko järkee vai ei
Onko järkee vai ei