Mitä järkeä tänne on syntyä ja kuolla?
Toiset elää vain hetken ja toiset pitkään, toiset kärsien, toiset yltäkylläisyydessä ja toiset siltä väliltä. Sitten ei mitään tietoa onko tämän kaiken jälkeen mitään vai pelkkä ei mitään ja kaikki tai ei mitään on vain täällä. Ja kun tuurilla on suuri merkitystä ja toisten päätöksillä, omat valinnat vie vain tiettyyn pisteeseen ja pienikin väärä valinta voi pyyhkiä kaiken pois.
Minä en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään tätä tai mitään.
Kommentit (72)
Tää meidän elämä on avaruusolentojen tositv-sarja.
Itseltä tuntuu monesti, että elän uudestaan samaa elämää pienin muutoksin, aivan kuin joku pelaisi elämääni aina uudestaan, kuten jossain pelissä.
Yleensä olen moodi tilassa tekemässä kaikkea samaa päivästä toiseen, joskus harvoin joku oikeasti ohjaa elämääni ja tapahtuu jotain erilaista tai mullistavaa.
Tunnen useasti todella vahvasti kokeneeni,jonkin tapahtuman aiemmin.
Tunnun myös tietävän mistä ihmiset seuraavaksi puhuu, en ylläty enää jos ajattelen jotain, ottavat monesti puheeksi sen.
Ihmettelen myös mistä johtuu useat tilanteet missä aloitetaan keskustelu molemmille aivan tutusta ihmisestä tai asiasta ja kumpikaan ei muista heti kenestä tai mistä puhutaan, vaan menee pitkä aika sitä haettaessa.
Jotain tässä elämässä on, mitä en vielä täysin näe
Ja ymmärrä.
Ympärillämme tapahtuu jotain ja se on vahvistunut. En kärsi mielenterveyden ongelmista ja olen tasapainoinen.
En usko olevani ainut, joka huomannut tämän.
Elämän tarkoitus on löytää omat taitolajit. Olkoon se sitten ristikoiden teko tai puutarhan hoito. Jokainen on hyvä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuoleman hetki koittaa, onko merkitystä sillä, kuinka vanhoja olemme?
Millään ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on löytää omat taitolajit. Olkoon se sitten ristikoiden teko tai puutarhan hoito. Jokainen on hyvä jossain.
Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Tää meidän elämä on avaruusolentojen tositv-sarja.
Miksi tässä tv-sarjassa voi vahingossa äkkiä kerätä ylipainoa, eikä pysy normaalipainoisena? Näyttelijältä vaaditaan ilmeitä ja sulavuutta liikkeissä.
Ap:lle: Oletko varma, että ei ole mitään tietoa, onko tämän kaiken jälkeen mitään?
En ehkä ajattelisi, että omilla valinnoilla voisi päästä vain tiettyyn pisteeseen. Olemme kuitenkin jokainen oman todellisuutemme luojia ja meillä on suurempi vaikutus elämäämme kuin moni täällä ehkä osaa ajatellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millään ei ole mitään merkitystä.
Objektiivisesti ehkä ei ole, mutta jokainen voi määritellä oman elämänsä merkityksen itse.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä elämän tarkoitus, mutta kuvaat miten ihminen todennäköisesti löytää onnea elämäänsä. Intohimon löytyminen on elämän suola. Se estää masentumatta jne...
Vierailija kirjoitti:
Itseltä tuntuu monesti, että elän uudestaan samaa elämää pienin muutoksin, aivan kuin joku pelaisi elämääni aina uudestaan, kuten jossain pelissä.
Yleensä olen moodi tilassa tekemässä kaikkea samaa päivästä toiseen, joskus harvoin joku oikeasti ohjaa elämääni ja tapahtuu jotain erilaista tai mullistavaa.
Tunnen useasti todella vahvasti kokeneeni,jonkin tapahtuman aiemmin.
Tunnun myös tietävän mistä ihmiset seuraavaksi puhuu, en ylläty enää jos ajattelen jotain, ottavat monesti puheeksi sen.
Ihmettelen myös mistä johtuu useat tilanteet missä aloitetaan keskustelu molemmille aivan tutusta ihmisestä tai asiasta ja kumpikaan ei muista heti kenestä tai mistä puhutaan, vaan menee pitkä aika sitä haettaessa.
Jotain tässä elämässä on, mitä en vielä täysin näe
Ja ymmärrä.
Ympärillämme tapahtuu jotain ja se on vahvistunut. En kärsi mielenterveyden ongelmista ja olen tasapainoinen.
En usko olevani ainut, joka huomannut tämän.
Itse koen samoin. Välillä näen unia tulevaisuudestani, yleensä painajaisia, ja monesti vielä vuotta ennen kuin ne tapahtuvat, jolloin en tiedä asioista mitään. Herätessäni toivon että kunpa elämässäni ei kävisi noin. Silti ne aina toteutuvat.
Ihan kuin kaikki olisi valmiiksi määrättyä.
Elämän jälkeenkin on elämää. Tämä maailma on välietappi. Kaikki selviää sinulle aikanaan. Siellä on hyvä olla, täällä ei
Onhan tää välillä aika vitsikästä
Onko aplla laskuhumala vai rapula? :D
Tuolla on hyviä juttuja, mutta vaikka otsikko on tuo, niin kyse ei ole uskonnoista, vaan vapautumisesta näistä ihmisyyteen liittyvistä ongelmista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2633645/kristitty_mystikko_huhuu_kysymy…
Voimia kaikille, jotka kamppailette masennuksen tai muiden haasteiden kanssa. Niillekin on joku tarkoitus, joka voi selvitä jossain vaiheessa. Omalla kohdallani haasteet veivät minut satojen kirjojen jälkeen lukemaan tuota ketjua ja olen saanut siitä paljon apua, mutta sitä ei kannata lukea, ellei ole jotenkin kiinnostunut henkisistä asioista esim. selvittämään, mikä on totuus kaiken tämän ihmisenä ilmenemisen ja oikeastaa kaiken ilmenemisen taustalla.
Jos enkun kielitaito on kohtalainen, niin kannattaa katsoa youtubesta Alex Shailer.
Saa videoihin toki asetuksista käännöksen suomeksikin, mutta se ei ole kaikkien sanojen kohdalla kovin hyvä - auttaa silti. Alex puhuu välillä aika nopeasti, joten nopeuden säätö esim. kohtaan 0,75 auttaa.
Tosi hyvä tyyppi, jolla on kokemusta menetyksistä ja ahdistuksesta.
Tsemppiä!
Kun perustaa perheen, hankkii lapsia on elämälle tarkoitus. Eihän omalla elämällä mitään tee, eihän itsensä takia kannata käydä edes töissä, minä ainakaan en kävisi. Mutta kun on lapsia,heidän vuokseen käy töissä ja tienaa heille kodin ja elämän. Iskäx3
Ap taitaa olla syvästi masentunut.
Olisiko järkeä jos ei syntyisi ollenkaan? Elämä on mahdollisuus ja myös ihmisen parasta aikaa. Minun mielestä ihmisten pitäisi myös haluta ja ihailla kunniakasta kuolemaa, kuten ne jotka Titanicilla laittoi parhaan puvun päälle ja upposivat kuin herrasmiehet.
No luuletko että joku sen on ihan itse päättänyt? 🙄