Jos saisit päättää yhden eksoottisemman eläimen itsellesi kaveriksi/lemmikiksi, mikä se olisi?
Minulla sellanen pieni musta simpanssi, olen aina halunnut... Rakentaisin sille oman kiipeilypuun ja viettäisin aikaa luonnossa.
Kommentit (81)
Rakastuin Tropicariossa Mikael-mustavaraaniin. Se taisi olla vasta parivuotias silloin. Mutta jos sellaisen saisi pienestä asti kasvattaa ystäväksi, niin olisin ikionnellinen.
Pesukarhu olisi söpö ja viihdyttävä, mutta varmasti melkoinen tuholainen kotona.
Panda, vaikka voimaeläimeni onkin virtahepo.
Mää ottasin ilveksen ja sen nimeksi tulisi tappara. Sit ku huutasin et tappara niin ilves tulis;)
Joku hieno ja värikäs sammakko. Sillä olisi iso terraario ja syöttäisin sille kärpäsiä ja katselisin kun se nappaa niitä pitkällä kielellään.
Haluaisin kameleontin, kiehtova otus. Sille olisi ehkä mahdollista järjestää kohtuullisen lajityypilliset olosuhteet.
Meritähti olisi aika jännä. Sopisi hyvin akvaarioon syömään levää.
Racoon,trashpanda mikälie suomeksi olis kiva tai se nuorison tiktok suosikki otus, jättimarsun näkönen. En jaksa googlata
Seepra. Tai pienemmistä eläimistä saukko!
Neandhertalin ihminen, naispuolinen. Vaimoksi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan että minulla olisi sitten myös tietotaitoa järjestää sille lajinomaiset puitteet asua, sekä lajinmukaista touhua ja ruokaa niin aavikkokettu.
Juuri näin. Dikdiki voisi myös olla rento kaveri.
Nimestään huolimatta valtava eläin, ja vaarallinen. Lemmikiksi sopiakseen pitäisi olla kääpiövirtahepoa suhteellisesti yhtä paljon pienempi kuin kääpiövirtahepo on virtahepoa pienempi (=kääpiökääpiövirtahepo).
Strutsin. Ei kaivanne selityksiä, tuo olennoista ylivertaisin.
Korpin. Mutta vain niin että hän elää vapaudessa ja tulee omia aikojaan ja halustaan moikkaamaan, kaveeraamaan kanssani, sitten taas lentää minne lentääkään, kunnes taas tulee moikkaamaan. Osattaisiin myös jutella, olisi yhteys.
Susi olisi myös hieno kaveri, mutta sama juttu kuin yllä, vain vapaudessa.
Hedelmälepakko, kiitos. Ne eivät pureskele ihmisiä ja ovat suloisia syödessään hedelmiä (näyttävät kirjaimellisesti siivekkäiltä koirilta). Ne myös tuntuvat pitävän rapsutuksista.