Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googlaa oma nimesi! Yllätyitkö?

Vierailija
28.01.2023 |

Siis aivan kauheaa, sieltä löytyy puhelinnumeroni, osoitteeni ja muutama kuvakin. Miten noi saa pois?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain puhelinnumeroni pois, kun pyysin kiltisti Googlelta.

Vierailija
42/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ebony-Mia kirjoitti:

En.

Mikset?

Toiset ymmärtää kuinka pysyä anonyyminä netissä ja toiset eivät. Siihen kuuluu mm. ettei linkitä omaa identiteettiään siihen millään tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000 tulosta, tuota on vaikea uskoa🤑 taitaa olla nimikaimoja muutama.

Vierailija
44/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nimellä ei löydy edes puhelinnumeroa tai osoitetta. Ei yhtäkään kuvaa. Ei mitään. Ja hyvä niin! Tietoinen valinta ollut.

Sama tällä.Koska en elämäni tarvitse instagram/ F:B: Lisäksi minulla on suoramarkinoiti kieto,kuin maistraatissa osotiteni/ puhelin numeroni anto kiellot.Sama operattorilta otettu..

Nyt on joku nauttinut yhden pullon liikaa

Vierailija
45/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sitä olla jotenkin viallinen jos stalkkaa netistä vieraita.

Ennen sanottiin että "on varmaan oma elämä tylsää jos pitää kyylätä muita".

Vierailija
46/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ebony-Mia kirjoitti:

En.

Mikset?

Toiset ymmärtää kuinka pysyä anonyyminä netissä ja toiset eivät. Siihen kuuluu mm. ettei linkitä omaa identiteettiään siihen millään tavoin.

Helppoahan se on työttömänä sossupummina olla anonyymi.

Vierailija
47/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulee esim nuorten nettikiusaamisista tai että seksikuvia laitettu nettiin, kyllä on jotenkin onnellinen olo ettei omassa nuoruudessa ollut sellaista. Nyt en todellakaan laita mitään mihinkään.

Vierailija
48/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut hei ettekö tiedä että teistä voisi löytyä vaikka mitä joiltain salatuista sivustoilta. Vaikka ette olisi itse mitään koskaan laittaneet, joku toinen ehkä tai sitten vaan piloillaan muokannut jotain missä teidän naama. Ikinä ei voi olla varma.

En pyöri sellaisten ihmisten kanssa, jotka harrastavat tuollaista. Minusta ylipäätään otetaan todella harvoin kuvia. Lähinnä passikuvat ja joissain yksittäisissä perhejuhlissa saatan olla kuvassa mukana, mutten varsinainen kuvauksen kohde. 

Luulet, ettet ole kuvauksen kohde.

Tiedän etten ole. Ja jos salaa minua kuvaisi, ei hän nimeäni tietäisi, joten kuva ei haussa yhdistyisi minun nimeeni. Sori siitä. 

Mutta jos kuvaaja tietää nimesi? Oletan, että on ihmisiä, joille olet nimesi kertonut, kuten työkaverit, naapurit, veli...

En hengaa sekopäiden kanssa, joten kukaan minun nimeni tietävä ei harrasta salakuvausta. 

Edelleen sinun tietääksesi. Voihan se myös olla joku, jota et ole tuttuihisi valinnut, kuten siskon mies tai kaverin täti.

Se, että sinä olet sekopää, ei tarkoita, että kaikilla on elämässään sinunlaisesi ihminen. 

Vierailija
49/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ebony-Mia kirjoitti:

En.

Mikset?

Ei minua töissäkään kukaan pakota jakamaan henkilökohtaisia tietojani nettiin. Huolestuttavaa, jos sinun työpaikallasi niin pitää tehdä. 

t. eri

Vierailija
50/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muutamia kuvia, lehti- ja blogijuttuja, saksalaisia arvioita, biografioita, wikipediastakin näkyi löytyvän.  Tietenkin myös työhön liittyvät ilmoitukset. Aion myös laittaa omat nettisivut tulevaisuudessa. Sitten kyllä salaan osoitteeni.

Vierailija
51/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän sitä olla jotenkin viallinen jos stalkkaa netistä vieraita.

Ennen sanottiin että "on varmaan oma elämä tylsää jos pitää kyylätä muita".

Muistan kun yli kymmenen vuotta sitten tapailin yhtä miestä hetken aikaa ja tällä oli tapana googlailla mun tietoja ja oli vihainen kun ei oikein löytänyt mitään, ei edes FB-tiliä. Minusta oli joku pikku maininta liittyen työhön eikä mitään muuta. Tämä sankari sitten väitti että olin joku huijari ja ties mitä kun "piilottelin" tietoja häneltä????? Minulle taas nousi karvat pystyyn heti siitä tietojen urkkimisesta ja stalkkaamisesta, oli kyllä aika kaistapää, ja löytyihän sieltä sitten häneltä vaimo ja lapsetkin joista ei kertonut minulle etukäteen. Hirveä hässäkkä kun pistin "suhteen" poikki, se kaistapää oli sitten jopa soittanut äidilleni ja valittanut, yritti myös kiristää minua että tuhoaa elämäni ellen jatka hänen kanssaan. Nyt olen todella tyytyväinen ettei minusta löydy mitään tietoja, nimenomaan tuollaisten p*skaläjien takia.

Vierailija
52/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut hei ettekö tiedä että teistä voisi löytyä vaikka mitä joiltain salatuista sivustoilta. Vaikka ette olisi itse mitään koskaan laittaneet, joku toinen ehkä tai sitten vaan piloillaan muokannut jotain missä teidän naama. Ikinä ei voi olla varma.

En pyöri sellaisten ihmisten kanssa, jotka harrastavat tuollaista. Minusta ylipäätään otetaan todella harvoin kuvia. Lähinnä passikuvat ja joissain yksittäisissä perhejuhlissa saatan olla kuvassa mukana, mutten varsinainen kuvauksen kohde. 

Luulet, ettet ole kuvauksen kohde.

Tiedän etten ole. Ja jos salaa minua kuvaisi, ei hän nimeäni tietäisi, joten kuva ei haussa yhdistyisi minun nimeeni. Sori siitä. 

Mutta jos kuvaaja tietää nimesi? Oletan, että on ihmisiä, joille olet nimesi kertonut, kuten työkaverit, naapurit, veli...

En hengaa sekopäiden kanssa, joten kukaan minun nimeni tietävä ei harrasta salakuvausta. 

Edelleen sinun tietääksesi. Voihan se myös olla joku, jota et ole tuttuihisi valinnut, kuten siskon mies tai kaverin täti.

Miksi sinulla on tarve kuvitella, että sinä salakuvaat=kaikki tekevät niin?

Vierailija
53/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ebony-Mia kirjoitti:

En.

Mikset?

Onnistuu oikein helposti myös työssäkäyvänä ihmisenä. Työpaikka ei voi vaatia laittamaan yksityisasioita nettiin. Täysi anonyymius ei toki kaikilla aloilla onnistu, koska monilla työpaikoilla on työntekijöiden kuvat nettisivuilla, mutta eipä niistä kukaan mitään isompaa irti saa. 

Vierailija
54/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ebony-Mia kirjoitti:

En.

Mikset?

Et tajunnut jutun juonta.

Vierailija
55/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin, en yllättynyt.

Ei löydy kuin theseuksesta opinnäytetyöni vuosien takaa.

Tosin, niitäkin nimikaimoilta useampi.

Muuta tietoa ei löydy, eikä yhden ainutta kuvaa.

Näin olen halunnutkin sen olevan.

Ei yhden ainutta valokuvaa, ei puhelinnumeroa, ei osoitetta, ei sometiliä, ei ongelmia.

Vierailija
56/56 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Googletin, en yllättynyt.

Ei löydy kuin theseuksesta opinnäytetyöni vuosien takaa.

Tosin, niitäkin nimikaimoilta useampi.

Muuta tietoa ei löydy, eikä yhden ainutta kuvaa.

Näin olen halunnutkin sen olevan.

Ei yhden ainutta valokuvaa, ei puhelinnumeroa, ei osoitetta, ei sometiliä, ei ongelmia.

Tuollainen on epäilyttävää. En ihmetteli jos supolla olisi oma kansio sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi