Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos koet ettei sinusta pidetä ajatteletko sen useinkin johtuvan kateudesta?

Vierailija
28.01.2023 |

Mietin että miten muut käsittelevät tuota, jos havaitsee ettei ole pidetty jossain yhteisössä.

Olen kuullut monen naisihmisen puolustautuvan sillä, että heidän jollekin ominaisuudelleen ollaan niin kateellisisa että se vaikuttaa yhteisössä toimimiseen ja aiheuttaa kitkaa.

Oletteko moista huomanneet tai kokeneet?

Itselläni on vain vähän epätoivoinen olo jos minusta ei pidetä ja se osoitetaan armottoman suoraan. Mietin paljon itsekseni olenko toiminut minua ensisilmäyksellä inhoavia ihmisiä kohtaan väärin. Kateus-selitys ei ole ikinä juolahtanut mieleenikään.

Ovatko ihmiset siis ihan oikeasti kateellisia?
Koetteko te käyttäytymiseenne vaikuttavaa kateutta työkaverin pitkiä hiuksia kohtaan tms?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on niin, ettei muuta selitystä ole, ja sen todistaa myös sen tyypin käyttäytyminen, joka sitä omaa peliään pitää.

Kateus, kyttää ja vahtii, pitää kirjaa, yrittää matkia. Jos on jotakin, niin se hankkii sitten sata kertaa enemmän...

Puhuu mm. "joko meillä on enemmän huonekaluja kuin...", "no nyt on meilläkin tähti keittiön ikkunassa ja iso tähti onkin"...

Ja tietenkin, toi kateellinen on päihdeongelmainen. ja mielisairas!

Tulee kysymään "tiedätkö sinä kuinka moni täällä sinua vihaa?" No, enpä tiedä pitäskö minun olla kiinnostunut siitä kuinka moni tämän slummin tyypeistä minua vihaa, etenkin kun en tänne (valitettavasti asioista tietämättä) muuttaessani ketään tuntenut enkä ole muuton jälkeenkään kenenkään kanssa tekemisiin pyrkinyt. Joten ihan tyypin omasta sairaudesta ne vihanpidot johtuvat. Vihaa niin paljon, että kun joku toinen asukas soitti kerran poliisin taloon kun rappukäytävässä mekkaloitiin, niin tuo tyyppi, joka oli asioista osallisena, poliisin lähdön jälkeen meni ja potki häkkivarastossa meikäläisen häkin ovea sisään... Ja myöhemmin sitten kun oli muutakin sen tyypin elämässä ollut lainkäyttäjien kanssa tekemistä, niin sitten se tulee ja rupeaa oikein porukalla hakkaamaan ja potkimaan asunnon ovea.

Että olisko mielisairaanhoidossa tässä maassa jotain vikaa!

Tyyppi asuu tässä talossa anonyymina... mellestää ja rellestää sen minkä haluaa. Iso kiho!

Vierailija
2/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yhden ystäväni kohdalla olen kyllä huomannut tämän. Saa välillä lähelleen ihailunsekaisia kadehtijoita, jotka matkivat häntä ja rupeavat pyytämättä kilpailemaan hänen kanssaan ja lopulta suuttuvat ja katkovat välit. Ystäväni on kaunis ja menestynyt mutta ei ole antanut kusen nousta päähän. Olin itsekin joskus hänelle kateellinen, mutta sitten päätin kypsyä ja lopettaa vertailun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan kiinnosta pidetäänkö minusta vai ei.

Vierailija
4/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Alakouluikäisenä minulle kotona tehtiin selväksi että olet hyvä silloin kun sinulla voi jotain teettää ja sitten näin muuten ???

Vierailija
5/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Minusta ei "pidetä" siksi, kun olen niin totinen ja arka.

Vierailija
6/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käyttäytyy tylypaskasti nii eipä tuu kysyttyä miksi.  

Vierailija
7/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ei minunkaan suhtautumiseeni vaikuta kateus vaan ihan suoraan se kuinka kyseinen henkilö minua kohtelee. Siinä ei hiusten pituudella tai lyhyydellä ole mitään merkitystä, jos suhtautuu möllisti. Ensinnäkin miksi ketään kiinnostaisi täysin epäoleelliset seikat kuten se kuinka pitkät hiukset, minkä merkkiset vaatteet tai asunnon koko siinä määrin, että jaksaisi kadehtia. Toki ymmärrän, että jos esimerkiksi hiusten pituus on itselle ylpeyden aihe, niin helposti ajattelee lyhythiuksisten kadehtivan, mutta harvemmin suhtaudun keneenkään kateuden takia töykeästi vaan kyllä se silloin liittyy persoonaan ja hänen aiempaan käytökseensä minua kohtaan.

Vierailija
8/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Yhden ystäväni kohdalla olen kyllä huomannut tämän. Saa välillä lähelleen ihailunsekaisia kadehtijoita, jotka matkivat häntä ja rupeavat pyytämättä kilpailemaan hänen kanssaan ja lopulta suuttuvat ja katkovat välit. Ystäväni on kaunis ja menestynyt mutta ei ole antanut kusen nousta päähän. Olin itsekin joskus hänelle kateellinen, mutta sitten päätin kypsyä ja lopettaa vertailun.

Itselläni on myös tästä kokemusta. Aluksi ollaan niin mielin kielin ja sitten suututaan. Itse koen että naiset kyllä kadehtivat paljon. Mä olinn nuorena tosi nätti ja mut suljettiin aina ulkopuolelle. Luonteeltani olin ystävällinen ja avoin. Nykyään en kohtaa niin paljon kateutta mutta ajottain aggressiivisuutta naisilta.

N26

Vierailija
9/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuuskortin esiin vetämisellä on helppo nostaa itsensä paremmaksi ja tilanteen yläpuolelle.

Ei, henk.koht. en ole ajatellut että minua kadehdittaisiin mistään. En muutenkaan ole kovin kiinnostunut ihmisten mielipiteistä.

Vierailija
10/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset ole kateellisia ainakaan minun kohdalla mitään syytä kateuteen ei voi olla. Minulla on vain sellaiset kasvot, että jotkut ihmiset inhoaa minua ensi hetkestä lähtien. Kasvoistani on sanottu muutamia kertoja.

Vierailija
11/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei pidetä, koska en vaan ole viehättävä ihminen.

Vierailija
12/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on niin. Välillä varmaan se haittaa kun en aina osaa ottaa ihmisten älykkyystasoja huomioon. Siksi kun en pidä sitä minään hienona juttuna ja kohtelen yksinkertaisiakin vertaisenani.myös muita asioita kuten taipuvaisuuteni synkkyyteen.

Vierailija
13/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain pskamainen luonne. Siksi minusta ei pidetä.

Vierailija
14/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän helposti kyllä sen että tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset ovat arvottomia, älykäiden kanssa kyllä sujuu .

Vierailija
15/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näin aikuisena enää oikein edes ajattele pidetäänkö minusta vai ei.

Vierailija
16/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisuuskortin esiin vetämisellä on helppo nostaa itsensä paremmaksi ja tilanteen yläpuolelle.

Tämä on totta, mutta kateus on myös ihan oikea ilmiö ja saa ihmiset vihaamaan toisiaan. Toki helppo kortti vetää esille jos ei halua myöntää että viha johtuu vaikka omasta huonosta käytöksestä tai toiminnasta.

Vierailija
17/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, että johtuu kateudesta, koska yleensä tunne on molemminpuoleinen - en minäkään pidä heistä.

Omasta puolestani kateus on kyllä johtanut siihen, etten ole halunnut joskus kaverustua tiettyjen ihmisten kanssa. Mutta kyse ei ole ollut pitämisestä/ei-pitämisestä, vaan siitä etten "uskalla" lähestyä.

Vierailija
18/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta jos ei pidetä ja kyseessä henkilöt keiden kanssa en ole ollut tekemisissä, enkä ole somessa ollut tekemisissä, niin tällöin kyseessä yleensä joku systemaattisesti järjestetty juttu, juoruja tai mustamaslaamista. Miten muuten jollain mielipide tai edes tietoja jostain.

Vierailija
19/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele niin ikinä.

Vierailija
20/40 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tilanteesta. Jos joku, jonka olen tiennyt jo jonkin aikaa (esim. töissä) alkaa selkeästi näyttää, ettei pidä minusta, niin voi tietenkin olla, että jokin minussa vain ärsyttää häntä. Kemiat ei kohtaa jne.

Mutta nuorena jouduin pari kertaa tilanteeseen, jossa joku ikäiseni nuori nainen, jota en ollut aiemmin edes nähnyt, suhtautui minuun alusta asti vihamielisesti. Esim. yksissä illanistujaisissa tällainen tyyppi mulkoili minua vihaisesti ja kommentoi muille naureskellen sanomisiani, vaikka niissä ei oikeasti ollut mitään nauramista tai outoa - sanoin siis tyyliin jotain "töissä on mennyt ihan kivasti" tai "nyt on ihan hirveä sää". Pelasimme sitten Aliasta ja valitettavasti jouduin samaan joukkueeseen tämän naisen ja miesystävänsä kanssa. Hän sanoi minulle saman tien "Sä voisit sitten olla ihan vaan hiljaa, anna mun ja mun miehen hoitaa tää peli". Veikkaan tällaisten tilanteiden johtuneen kateudesta, kun en oikein keksi mistä muustakaan se voisi johtua.