Ikean Diktad pinnis ja hoitopöytä?
Onko kellään kokemusta tästä sarjasta? Onko väri yhtä tumma luonnossa kuin netissä näyttää? Entä miten toimii tuo lipastosysteemi, kuinka tukevasti se hoitotaso on siinä kiinni ja kuin näppärästi sen saa poistettua?
Ja netissä lukee ettei pohjaa sais kuin 2 korkeudelle säädettyä, onko näin? Saako laitaa kokonaan poistettua?
Positiiviset ja negatiiviset kokemukset otetaan kiitolisuudella vastaan!
Kommentit (6)
Me ostettiin tuo Diktad-hoitopöytä ja siihen se hylly päälle. Ja niinkun tiedät, meillä ei siitä kokemusta itse teossa vielä ole :) mutta meistä ainakin on tukeva ja nätti.
Väri on aika lailla sama kuin netissä eli kauniin ruskea. Kokoaminen oli helppoa, kunhan seurasi ohjeita. Hoitotasosta tulee tukeva, kunhan ruuvit kiinnittää hyvin.
Hoitotasoa ei varsinaisesti saa poistettua, vaan se " käännetään" lisähyllyksi, kun sitä ei enää tarvitse. Ruuveille on omat metalliset paikat molemmissa asennoissa, joten niitä ei tartte siitä puusta rumasti irroitella (jos ymmärrät mitä tarkoitan).
Ylähyllykkö myydään erikseen eli voi ostaa myös pelkän lipaston/hoitopöydän (198e ja ylähyllykkö 48e muistaakseni). Me ostettiin myös ylähylly, sillä siinä on kätevä säilyttää pikkusälää.
Ainoa negatiivinen puoli on tosiaan se, että hoitotaso tulee aika hankalasti eteen, kun yrittää saada jotain laatikoista. Mut pitkälle ihmiselle oikein hyvä vaihtoehto, sillä meille ainakin taso on tarpeeksi korkealla.
Toivottavasti tästä oli apua...
-Sulina-
Meillä on molemmat olleet käytössä 1v 10kk. Väri on mukava tumma ja kaunis.
Nyt olemme poistaneet lipastosta hoitotason, irrotettiin ne ruuvit. Meidän oli kai pakko tehdä näin, koska meillä on ne ylähyllyt siinä myös. Täysin tukeva viritys on hoitotaso ollut, ei mitään valittamista siitä. Liikkeessä ei välttämättä ole kunnolla ruuvattu kaikkea kiinni. Ostettiin aikanaan myös ne ylähyllyt siihen, niissä oli näppärä säilyttää kaikkea pientä vauvanhoitotavaraa. Hoitotason alapuolella olevalla hyllyllä on vaipat. Laatikoissa vaatteita. Laatikoihin on nyt tullut vikaa eli mekanismi jotenkin on menossa rikki. Vähän jumittavat, ajateltiin valittaa ikeaan jotta saadaan uudet kiinnityssysteemit, eiköhän se sitten taas toimi.
Meitä ei haitannut hoitotason alapuolelle jäävät laatikot. Laitoin useammin tarvitut vaatteet keskimmäiseen ja alimmaiseen laatikkoon ja ylimpään (vaikeammin saavutettavaan) harvemmin käytettävät vaatteet.
Pinniksen saa 3 tasolle, on ollut todella hyvä!
Marjo
saa tehtyä hyllyn näppärästi ilman mitään irrotteluja. Tai siis sen ylähyllyn ottaa ensin pois, sit kääntää vaan sen hoitotason ylös hyllyksi ja sen päälle sit se ylähylly osa jos sen on siis erikseen ostanut. Ei siis tarvitse mitään irrotella.
Minusta/meistä ainakin ollut aivan luksus hoitopöytä, painaa aivan kamalsti, kun on täyttä puuta..joten siirtäminen ei ihan tuosta vaan onnistu :O) ...ainakaan minulla ;)
Tykkään siitä et hoitotaso on myös leveä niin hoitosuojan viereen mahtuu esim: pienet rottinkikorit joihin laittaa rasvat, niistäjät jne..... ja ylähyllyille vaipat rätit jne...
Toki makuja on monia ;)
Ja tuohon mallikappaleiden " huteruuteen" ; yleensähän nuo ovat kasattu vähän huonommin = ruuveja ei ole kiristetty niin tiukalle (en kyllä tiedä miksi, mutta näin eräs huonekalukauppias sanoi), jolloin ne saattavat huojua. Näin esimerkiksi oli ikeasta ostamassani kenkähyllyssä. Mallina ollut hylly heilui ja tuntui heppoiselta, kun sitä kokeili, mutta ostamani ja itse kasaamani hylly oli kuitenkin ihan tukeva....
maria80 rv 31+1
Pöytä on erittäin hyvällä korkeudella sekä mulle että miehelle (minä 163cm, mies n. 180cm). Aika tumma se on, mutta meidänmielestä kivan värinen. Joku jo selittikin, ettei sitä " klaffia" poisteta, vaan käännetään hyllyksi myöh. Laatikoita on helppo käyttää, vaikka se taso onkin pitkällä. Pöytä myös juuri oikean levyinen, jotta reunoille saa tarvittavat tavarat, kuten esim. kosteuspyyhkeet, vaipat, rasvan, talkin jne. Se on myös tarpeeksi syvä, joten vauva mahtuu siihen pitkään makaamaan. Monet hoitopöydät ovat leveitä, mutta siinä syvyydessä ois meidän mielestä toivomisen varaa. Ikeassa ne tuotteet on koottu miten sattuu ja ihmiset käyttää niitä miten sattuu, se ei kerro totuutta tuotteesta. Kannattaa itse koota pöytä huolellisesti, lisäksi voi käyttää liimaa apuna, ei taatusti löysty kovin helposti. Meillä esikoinen on 1,5-v., joten hoitopöytä on nyt vaatelipastona hänellä. Hyvin on tehtävistään suoriutunut. Ja lisäkäyttöä hoitopöydälle tulee toivottavasti helmi-maaliskuussa...
Charlotte ja poika 1,5-v., tyttö-enkeli 03/06 ja rv24+5
kun olin miettinyt, että ostetaan juri se hoitopöytä. Mutta mies ei sitten lämmennyt sille, kun siinä saranasta oli ruuvi niin löystynyt, että se klaffi hieman lonksui. Eli hän ei vakuuttunut. Alakaappien käyttö lienee myös vähän hankalaa, kun se klaffi tulee niin pitkälle eteen. Mutta en tiedä kuinka siihen käytössä tottuisi. Väri on sellainen aika tumma, mielestäni sama kuin netin kuvissa.