Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työtön saada sairauslomaa

Vierailija
27.01.2023 |

Olen masentunut ja työtön. Voinko saada sairauslomaa ja paljon sitä voi saada? En viitsi mennä lääkäriin jos se kirjoittaa tyyliin viikon. Jos saisi esim 3 kuukautta voisi jo koittaa keskittyä voinnin kohentamiseen.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Mutta loputtomiin ei voi sairauslomalla olla. Pitkään sairauslomaan kela vaatii tarkan selvityksen, b-todistus. Ja kela joko hylkää tai myöntää sairauspäivärahan.

Vierailija
2/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään kirjoiteta pitkiä sairauslomia. Ja sina tähtääminen on kuntoutus ja palaaminen mahd.pian töihin takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuleeko siitä vaan rahallisia ongelmia?

Vierailija
4/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään kirjoiteta pitkiä sairauslomia. Ja sina tähtääminen on kuntoutus ja palaaminen mahd.pian töihin takaisin.

Ok. Ehkä vaan parempi olla sit vaan näin työttömänä ja saada pää kuntoon. En oikein jaksa mitään byrokratiakuvioita tähän päälle.

Vierailija
5/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa mistä?

Vierailija
6/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tk-lääkärit ei kirjoita kuin jotain parin viikon saikkuja, itse menin psyk. polin asiakkaaksi ja olin yhteensä vuoden saikulla. Paljon tuossa rumbassa oli ihan naurettavaa pelleilyä, lääkkeiden tuputtamista ja yksi ihan seko psykiatri, mutta kannatti jaksaa :D Näkivät että olen aika sitkeä, niinkuin saakeli olenkin. Pääsin lopulta tuota kautta psykoterapiaan ja taas elämässä kiinni.

Vierailija
7/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irse muistan, kun jouduin työttömäksi ja ansiosidonnaiselle. Silloin sairauslomalla oli isompi päiväraha kuin työttömyyspäiväraha. Lisäksi ansiosidonnaisjakso katkesi sairauden ajaksi ja jatkui vasta sen jälkeen. Oli ainakin minulle taloudellista etuakin.

Vierailija
8/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,vaalit tulossa 😁

Vierailija
9/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se loma masennusta paranna pahentaa vaan.

Vierailija
10/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönhän on muutenkin lomalla.

Vierailija
11/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia useampi sairausloma ja eri syistä, niin ei tule kelan päivät niin nopeasti käytettyä.

Vierailija
12/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada, itse jouduin olemaan vuoden sairaslomalla. Mutta en mt-syistä

Vierailija
13/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai oma ilmoitus riittää

Vierailija
14/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo. Itse en ainakaan. Lomalla voi rentoutua ja kerätä voimia. Et oo tainnut itse joutua koskaan työttömäksi, jos luulet että se kaikkine pompotteluineen on jotenkin lomankaltaista.

Vierailija
15/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole lomalla,on työnhaku rumbaa ja työttömyydestä johtuvaa rahattomuutta ja stressiä.lisäksi työtön työnhakija saa osaksensa perusteetonta halveksuntaa ja mustamaalausta ja muuta ilkeää.itse en ole työtön joten minulle on turha sanoa että mene töihin.

Vierailija
16/148 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin me tukienmaksajat tarvitsemme masentuneita työnvälttelijöitä? kannattaako niitä elättää verorahoilla?

Mitä yrität kertoa? Siisti kielenkäyttöäsi.itse voit olla vaikka jo huomenna työttömänä työnhakijan ja takaan että samalla tavalla olet pakotettu hakemaan yhteiskunnalta tukea .ei olisi ensimmäinen kerta maailman historiassa eikä viimeinenkään jos huono onni sattuu kohdalle.

Vierailija
17/148 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja pitääkin saada saikkua, jos ei ole työkykyinen.

Silloin ei voi olla työttömänä työnhakijana vaan saikulla.

Harva lääkäri tätä vain tajuaa.

Vierailija
18/148 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin vuoden.

Vierailija
19/148 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Työttömyys on sitä, että olet työmarkkinoiden käytettävissä välittömästi, eli terve. Jos et ole niin olet sairas ja silloin kuuluu olla sairaslomalla.

Vierailija
20/148 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi. Työttömyys on sitä, että olet työmarkkinoiden käytettävissä välittömästi, eli terve. Jos et ole niin olet sairas ja silloin kuuluu olla sairaslomalla.

Helpommin sanottu kuin tehty.

Moni lääkäri ei tajua että työtönkin voi tarvita sairauslomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi