Eläkebrutto 1300 ja 6 lastenlasta
Jokaista pitäisi tasapuolisesti muistaa. En .mene jouluisin, rippijuhliin, yo- juhliin käymään kun häpeän itseäni. Toiset isovanhemmat tuovat kalliit lahjat ja kustantavat lomia. Itse laitan 20 e kuoressa.
Poikani häpeää myös, on niin noloa. Ehkä päätyvätkin eroon. Poika jää il.an perintöjä ja miniä ainoana lapsena isot omaisuudet.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kolmen muun lapsenlapsen isovanhempien kanssa olen enemmän samanvertainen.
Serkusten saamien lahjojen taso siis myös ihan eri.
Ihan normaalia, että serkusten välillä on eroa. Eiväthän he olisikaan serkuksia, jos kaikilla olisi samat isovanhemmat. Lapsilla voi olla myös erilaiset kummit. Jollain varakkaat ja avokätiset, toisella varakkaat, mutta pihit, kolmannella vähävaraiset jne. Lapsesi ovat ihan itse päättäneet, kenen kanssa pariutuvat ja hankkivat lapsia. Et voi syyttää itseäsi heidän valinnoistaan.
Jos et kykene antamaan heille materiaalisesti paljoa, niin voisitko antaa kuitenkin henkisesti? Sen sijasta että et ole läsnä, viettäisit aikaa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kykene antamaan heille materiaalisesti paljoa, niin voisitko antaa kuitenkin henkisesti? Sen sijasta että et ole läsnä, viettäisit aikaa heidän kanssaan.
Miniä laskee tarjoilujen hintaa ja edellyttää tuomisia. Mitäpä köyhempi mummo pystyy henkisestikään antamaan.
Ja lapset etenkin pieninä aika suorasuita.
Ihan normaalia, että serkusten välillä on eroa. Eiväthän he olisikaan serkuksia, jos kaikilla olisi samat isovanhemmat.
No kyllä ne on serkuksia, vaikka kaikki isovanhemmat olisi samoja. Sisarukset a ja b ottavat puolisoikseen sisarukset c ja d. Näin meidänkin suvussa eli äitini ja hänen sisarensa ovat ottaneet puolisoikseen veljekset. Meillä serkuilla oli sama mummola, se oli kivaa.
Ap, ajan antaminen on tärkeintä. Mun lapseni menetti valitettavasti isovanhemmat, kun oli 9v. Hän muistaa aina ihanat retket papan kanssa kalaan ja mummon kanssa reissut elokuviin,puistoihin tai mummon luokse leipomaan. Ei ole yhtään merkitystä sillä,mitä lahjoja hän on saanut. Hän täyttää kohta 15v ja vieläkin kaipaa isovanhempiaan.
Juhlissa ei kyllä kukaan tiedä, mitä siellä kirjekuoressa on. Tosi ikävää lapsenlapselle, jos mummo ei halua tulla hänen juhliinsa. Eiköhän mummon arvo ole jotain ihan muuta kuin lahjojen arvo!
Olen myös köyhä mummi.
Lapsen lapsieni kanssa leikin kaikkia vanhoja leikkejä.
Ei, juu, vaarinhousut ja avaimen piilotusta ja rikkinäistä puhelinta ja vaikka mitä.
Paljon leikkejä, joita aina pyytävät ja meillä on hitsin kivaa.
Eivät kaipaa kalliita lahjoja.
Usei pyytävät kavereitaankin silloin heille, kun olen tulossa leikkimään.
T. Mummi 73 v
Mitä V....a? Sun eläke tarkoitettu sun elämiseen. Ei sitä rahaa pennuille jaella, varsinkaan kun ei ole varaa!
Kolmen muun lapsenlapsen isovanhempien kanssa olen enemmän samanvertainen.
Serkusten saamien lahjojen taso siis myös ihan eri.